news-background
news-background

فیلم Memory جسیکا چستین ۷ دقیقه در جشنواره ونیز تشویق شد

«خاطره» چستین نقدهای غالباً مثبتی دریافت کرده است.

فیلم «خاطره» (Memory) با بازی «جسیکا چستین» و «پیتر سارزگارد» جمعه شب در جشنواره ونیز هشتادم اکران شد. این فیلم به کارگردانی «میچل فرانکو» در سالا گرانده با هفت دقیقه تشویق ایستاده مواجه بود و نقدهای مثبتی دریافت کرد.

داستان فیلم دیدار مجدد «سال» با بازی سارزگارد با همکلاسی سابقش سیلویا با بازی چستین را روایت می‌کند. سیلوا در یک آسایشگاه روانی ویژه بزرگسالان کار می‌کند و زندگی ساده‌ای دارد. او در بدترین شرایط با «سال» روبرو می‌شود پس از آنکه مرد در پایان مهمانی همکلاسی‌های سابق زن را تا خانه تعقیب می‌کند.

«خاطره» تا این لحظه از ۶ نقد امتیاز ۸۳ درصد «راتن تومیتوز» دریافت کرده است. نشریاتی چون «هالیوود ریپورتر»، «ایندی‌وایر» و «ورایتی» نقدهای مثبتی برای این فیلم منتشر کرده‌اند در حالی که «دیلی بیست» و «لیتل وایت لایز» لحن منفی‌تری دارند.

منتقد «اسکرین» می‌نویسد: ««خاطره» بیشتر یک ملودرام است تا فیلمی شبیه به آثار قبلی فرانکو. با این حال، او در کار کردن با روان مخاطب جسارت نشان می‌دهد.»

منتقد «هالیوود ریپورتر» می‌نویسد: «آخرین ساخته فرانکو انحراف اندکی نشان می‌دهد، بی‌آنکه سادگی و نیرومندی نمادین کارگردان از دست برود. «جسیکا چستین» و «پیتر سارزگارد» به او کمک کرده‌اند، دو بازیگر نقش اول که هیچ‌چیز مانعشان نمی‌شود.»

«ورایتی» می‌نویسد: «فرانکو با شخصیت‌هایش مانند آدم‌های واقعی رفتار می‌کند، نه یک سازه، و در این مورد، بازیگران در نقش‌هایشان قابل‌باور شده‌اند.»

چستین و سارزگارد به لطف توافق موقت تهیه‌کنندگان فیلم با اتحادیه بازیگران جواز حضور در این جشنواره را در حین اعتصاب به دست آورده بودند. اما چستین در کنفرانس مطبوعاتی فیلم گفت که نگران حضورش در این رویداد بوده است:‌ «به‌شدت مضطرب بودم که امروز به اینجا بیایم، و در واقع برخی از افراد گروهم به من توصیه کردند که حضور پیدا نکنم.» دیگر بازیگران فیلم «السی فیشر»، «مریت ویور»، «بروک تیمبر»، «جسیکا هارپر» و «جاش چارلز» خواهند بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید