news-background
news-background

بهترین فیلم‌هایی که اوت ۲۰۲۳ پخش می‌شوند

پس از طوفانی که «باربنهایمر» در ماه ژوئیه به راه انداخت، در ماه اوت فیلم ابرقهرمانی «بلو بیتل» در سالن‌های سینما اکران می‌شود به امید اینکه شکست‌های اخیر استودیوی برادران وارنر و دی‌سی را جبران کند. دنباله «مگ»، فیلم اکشن «قلب سنگی» با بازی «گل گدوت» و «جیمی دورنان»، «فریمانت» ساخته «بابک جلالی»، و «گرن توریزمو» سونی در چند هفته آینده از پلتفرم‌های استریم پخش و یا در سالن‌های سینما اکران خواهند شد.

 

لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: هرج‌ومرج جهش‌یافتگی (Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem)

تاریخ پخش: ۲ اوت در سالن‌های سینما

فیلم جدید «لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان»، داستانی لاک‌پشت‌های نینجایی را روایت می‌کند که از خیابان‌های شهر نیویورک مدر برابر جرم و جنایت حافظت می‌کنند. برادران لاک‌پشت پس از سال‌ها دوری از دنیای انسا‌ن‌ها، تصمیم گرفته‌اند تا قلب نیویورکی‌ها را به دست آورند و با اعمال قهرمانانه در جامعه پذیرفته شوند. دوست جدیدشان ایپریل اونیل به نوجوانان کمک می‌کند تا با یک سندیکای جنایی مرموز مقابله کنند، اما دیری نمی‌پاید که ارتشی از جهش‌یافتگان به سمت آن‌ها اعزام می‌شوند. «سث روگن»، «میکا ابی»، «شیمون براون جونیور»، «نیکلاس کانتو» و «بریدی نون» از جمله صداپیشگان فیلم خواهند بود.

 

مگ ۲ (Meg 2: The Trench)

تاریخ پخش: ۴ اوت در سالن‌های سینما

«مگ ۲: ترنچ» با بازی «جیسون استاتهام» و کارگردانی «بن ویتلی» نقدهای مثبت زیادی دریافت نکرده اما مانند قسمت اول که در سال ۲۰۱۸ اکران شد پرفروش شده است. آن فیلم ۵۳۰ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت در حالی که با بودجه ۱۳۰ تا ۱۷۸ میلیون دلاری به تولید رسیده بود. «وو جینگ»، «سوفیا کال»، «پیج کندی»، «اسکایلر ساموئلز» و «کلیف کرتیس» از جمله دیگر بازیگران «مگ ۲» خواهند بود.

 

کاستی‌ها (Shortcomings)

تاریخ پخش: ۴ اوت در سالن‌های سینما

«کاستی‌ها» یک کمدی درام توصیف شده در مورد سه جوان اهل «منطقه خلیج» سان‌فرانسیسکو به نام‌های «بن تاناکا»، «میکو هایاشی» و «آلیس کیم» که در جستجوی رابطه‌ای آرمانی‌اند. «رندال پارک» اولین فیلم بلندش را بر اساس رمان «کاستی‌ها» کارگردانی می‌کند. فیلمنامه این فیلم توسط «آدرین تامنی» نویسنده رمان به نگارش درمی‌آید. رمان او یکی از به‌یادماندنی‌ترین داستان‌های معاصر در مورد جامعه آمریکاییان آسیایی تبار نامیده شده که مضامینی چون سیاست‌های نژادی، فرهنگ عامه و آداب جنسی را بررسی می‌کند.

 

گذرگاه‌ها (Passages)

تاریخ پخش: ۴ اوت در سالن‌های سینما

«گذرگاه‌ها» داستانی درباره یک زوج همجنسگرا با بازی «فرانتس روگوفسکی» و «بن ویشا» (صداپیشه «پدینگتون» (Paddington)) در پاریس است که وقتی یکی از آن‌ها با یک زن با بازی «ادل اگزارکوپولوس» رابطه مخفیانه‌ای برقرار می‌کند به چالش کشیده می‌شوند. این فیلم بنا بر گزارش «لس‌آنجلس تایمز» رده سنی بالاتر از ۱۷ سال دریافت کرده است.

 

قلب سنگی (Heart of Stone)

تاریخ پخش: ۱۱ اوت از نتفلیکس

«گل گدوت» در این «قلب سنگی» که به «مأموریت غیرممکن» (Mission: Impossible) تشبیه شده نقش «ریچل استون» را بازی می‌کند که یک مأمور ام‌آی‌۶ به رهبری مأمور پارکر با بازی «جیمی دورنان» است. استون بدون اطلاع همکارانش برای سازمان صلح‌طلبی به نام «چارتر» که حتی جاسوسان دیگر از وجودش آگاهی ندارند کار می‌کند. وقتی یک هکر با بازی بات در یک مأموریت اخلال ایجاد می‌کند، زندگی دوگانه استون سقوط می‌کند. «عالیا بات» ستاره بالیوود با «قلب سنگی» برای اولین بار در یک فیلم هالیوودی نقش‌آفرینی کرده است. تام هارپر» کارگردان فیلم «قلب سنگی» و «الیسون شرودر» و «گرگ روکا» (The Old Guard) نویسندگان فیلمنامه بوده‌اند.

 

نسل تخمدان (The Pod Generation)

تاریخ پخش: ۱۱ اوت در سالن‌های سینما

داستان این فیلم به کارگردانی «سوفی بارتس» در آینده‌ای نزدیک روی می‌دهد جایی که هوش مصنوعی حکمرانی می‌کند و طبیعت به خاطره‌ای دور تبدیل شده است. ریچل با بازی «امیلیا کلارک» و آلوی با بازی «چیوتل اجیوفور» نقش یک زوج اهل نیویورک را بازی می‌کنند که قصد دارند خانواده‌ای تشکیل دهند. شغل ریچل به آن‌ها امکان می‌دهد از یک ابزار جدید به نام «پگاسوس» که توسط یک کمپانی بزرگ تکنولوژی توسعه پیدا کرده استفاده کنند و به واسطه رحم‌های مصنوعی جداشدنی سهمی یکسان از بارداری داشته باشند. «نسل تخمدان» سومین فیلم بلند بارتس پس از «ارواح سرد» (Cold Souls) و «مادام بوواری» (Madame Bovary) است که در جشنواره‌های ساندنس، تورنتو و دوویل اکران شده‌اند.

 

بلو بیتل (Blue Beetle)

تاریخ پخش: ۱۸ اوت در سالن‌های سینما

«سولو ماریدوئنیا» بازیگر سریال «کبرا کای» (Cobra Kai) در این فیلم که این فیلم بخشی از دنیای گسترده دی‌سی (DCEU) جدید خواهد بود نقش «جیمی ریس» را بازی خواهد کرد، شخصیت نوجوانی اهل ال پاسوی تگزاس که به دنبال مرگ «تد کورد» به «بلو بیتل» یا «سوسک آبی» تبدیل می‌شود. «جرج لوپز» در نقش «عمو رودی»، «سوزان ساراندون» در نقش «ویکتوریا کورد»، «برونا مارکزین» در نقش «پنی»، «بلیسا اسکوبدو»، «آدریانا بارازا»، «الپیدیا کاریلو»، «دامیان آلکازار» و «هاروی گیلن» در نقشی افشا نشده دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

 

بزرگسالان (The Adults)

تاریخ پخش: ۱۸ اوت در سالن‌های سینما

«بزرگسالان» به نویسندگی و کارگردانی «داستین گای دفا» و بازی «مایکل سرا» و «سوفیا لیلیز» مردی به نام اریک با بازی سرا را دنبال می‌کند که باید میان اعتیاد به یک بازی پوکر و رابطه‌اش با دو خواهر توازن ایجاد کند. این فیلم اولین بار در جشنواره برلین اکران شد و در حال حاضر از «راتن تومیتوز» بر اساس شش نقد امتیاز ۱۰۰ درصد دریافت کرده است.

 

ولگردها (Strays)

تاریخ پخش: ۱۸ اوت در سالن‌های سینما

این کمدی بزرگسالانه را «جاش گریمبام» ساخته که «بارب و استار به ویستا دل مار می‌روند» (Barb and Star Go to Vista Del Mar) را در کارنامه دارد. «ولگردها» فیلمی انیمیشن و لایو-اکشن است که نشان می‌دهد سگی ولگرد چگونه آماده انتقام گرفتن از صاحب لا‌قید خود «داگ» با بازی «ویل فورتی» می‌شود. «ویل فرل»، «آیلا فیشر»، «رندال پارک»، «جاش گد»، «راب ریگل»، «جیمی دمتریو» و‌ «سوفیا ورگارا» در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند. «فیل لرد» و «کریستفر میلر» از جمله تهیه‌کنندگان این فیلم بوده‌اند.

 

تولد/تولد دوباره (Birth/Rebirth)

تاریخ پخش ۱۸ اوت شادر

این فیلم فرانکنشتاین-گونه داستان احیای جسد یک دختر در یک مرده‌شوی‌خانه را روایت می‌کند. «لورا ماس» اولین فیلم بلندش را بر اساس فیلمنامه «برندان جی. اوبراین» کارگردانی کرده است. «مارین آیرلند»، «جودی ره‌یس» و «ای.جی. لیستر» در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 

پایین‌ها (Bottoms)

تاریخ پخش: ۲۵ اوت در سالن‌های سینما

«ریچل سنات» و «آیو ادبیری» در این فیلم نقش دو دختر نوجوان را بازی می‌کنند که با راه‌‌اندازی یک «باشگاه مشت‌زنی» قصد دارند باکرگی خود را با رابطه جنسی با پیشاهنگ‌ها از دست بدهند. «اما سلیگمان» کارگردان این فیلم است و فیلمنامه را با همکاری سنات به نگارش درآورده. این دو در فیلم «شیوا بیبی» (Shiva Baby) همکاری کرده بودند. دیگر بازیگران فیلم «کایا گربر»، «نیکلاس گالیتزین»، «هاوانا رز لیو»، «داگمارا دومینتسیک»، و «مارشان لینچ» خواهند بود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: «نقشه آن‌ها جواب می‌دهد. باشگاه مشت‌زنی جلب توجه می‌کند و به زودی محبوب‌ترین دختران مدرسه به نام دفاع از خود یکدیگر را کتک می‌زنند.»

 

گرن توریزمو (Gran Turismo)

تاریخ پخش: ۲۵ اوت در سالن‌های سینما

نسخه سینمایی «گرن توریزمو» با بازی «دیوید هاربر»، «آرچی مدکو» و «اورلاندو بلوم» از یک داستان واقعی الهام گرفته شده و نوجوانی را دنبال می‌کند که مهارت‌های او در بازی «گرن توریزمو» و پیروزی در یک رقابت سبب ورود او به مسابقات واقعی و حرفه‌ای رانندگی می‌شود. این فیلم را «نیل بلومکمپ» کارگردان «منطقه ۹» (District 9) برای سونی و پلی‌استیشن ساخته است. «جیسون هال» و «زک بیلان» نویسندگان فیلمنامه و «جری هالیول هورنر»، «درن بارنت»، و «جایمون هونسو» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

 

فریمانت (Fremont)

تاریخ پخش: ۲۵ اوت در سالن‌های سینما

این فیلم ۸۸ دقیقه‌ای داستان زندگی یک مهاجر افغان به نام «دنیا» با بازی «آناهیتا ولی‌زاده» را روایت می‌کند که فریمانت ساکن می‌شود و در یک کارخانه در سان فرانسیسکو کار می‌کند. او که به عنوان مترجم در ارتش ایالات متحده کار کرده، به همراه مهاجران افغان دیگر در یک مجتمع زندگی می‌کند. این فیلم «یک کمدی غمناک در مورد جست‌وجوی خود» توصیف شده است. «جرمی آلن وایت» بازیگر نامزد امی و برنده گلدن گلوب «خرس» (The Bear) نقش کوتاهی در این فیلم بازی کرده است. جلالی فیلمنامه «فریمانت» را با همکاری «کارولینا کاوالی» کارگردان «آماندا» (Amanda) به نگارش درآورده است. این فیلمساز ایرانی-بریتانیایی فیلم‌های «سرزمین» (Land)، «رؤیاهای رادیویی» (Radio Dreams) و «داستان‌های مرزی» (Frontier Blues) را در کارنامه دارد.

 

کیفر (Retribution)

تاریخ پخش: ۲۵ اوت در سالن‌های سینما

در این فیلم به کارگردانی «نمرود انتال» و بازی «لیام نیسون» یک تاجر در وضعیت شبیه به فیلم «سرعت» (Speed) گرفتار می‌شود وقتی که کشف می‌کند یک بمب درون خودرویی که به همراه خانواده‌اش در آن به سر می‌برد کار گذاشته شده. مهاجم ناشناس به راننده فرمان می‌دهد که در طول روز به فرمان او عمل کند وگرنه بمب منفجر خواهد شد. نسخه اسپانیایی در سال ۲۰۱۵ به کارگردانی «دنی دلاتوره» ساخته شد و نامزدی بهترین بازیگر مرد جوایز «گویا» و هفت نامزدی دیگر را کسب کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید