news-background
news-background

علت کاهش بینندگان The Witcher از نگاه تهیه‌کننده سریال: «ساده‌سازی» قصه برای مخاطبین آمریکایی «نادان» و جوانان بی‌صبر نسل تیک‌تاک

«ویچر» کمترین امتیازهای مخاطبین را برای فصل سوم دریافت کرده است.

فصل اول سریال «ویچر» (The Witcher) بسیاری از هواداران کتاب‌های «آندژی ساپکوفسکی» و بازی‌های ویدیویی را راضی کرد. فصل دوم سریال دستاوردی قابل‌تحسین بود اما فصل سوم برای بینندگان جذابیت زیادی نداشت. جدایی «هنری کویل» و جانشینی او با «لیام همسورث» از فصل چهارم نیز موج از بدبینی میان هواداران ایجاد کرده بود.

کویل که خودش یک گیمر حرفه‌ای و از خوانندگان کتاب‌های «ویچر» است تاکنون به صورت رسمی دلیل جدایی خود را ذکر نکرده و قرار است سریال «وارهمر ۴۰۰۰۰» (Warhammer 40,000) را برای آمازون بسازد.

«تومک باگینسکی» تهیه‌کننده «ویچر» در مصاحبه با نشریه لهستانی «ویبورچا» می‌گوید مخاطبین آمریکایی باعث شده‌اند داستان سریال «ساده‌سازی» شود: «وقتی سریالی برای بینندگان انبوه، با تجارب مختلف، از بخش‌های مختلف دنیا ساخته می‌شود، و بخش اعظمی از آن‌ها آمریکایی باشند، این ساده‌سازی‌ها نه تنها منطقی بلکه ضروری به نظر می‌رسد... برای ما، و خود من هم دردناک است، اما سطح بالاتری از ظرافت و پیچیدگی گستردگی کمتری پیدا می‌کند، به مردم نمی‌رسد.»

باگینسکی معتقد است که داستان‌ها باید ساده‌سازی شوند زیرا مخاطب جوانی که با یوتیوب و تیک‌تاک بزرگ شده فقط از «احساسات» الهام می‌گیرد نه طرح کلی قصه.

تهیه‌کننده در پاسخ به ژورنالیست «ویبورچا» که اعلام می‌کند خود او هم مخاطب هدف «ویچر» است و به تیک‌تاک و یوتیوب علاقه دارد می‌گوید: «خیلی خوب، پس وقت آن است که جدی باشیم. کودکان عزیز، کاری که با خودتان می‌کنید باعث می‌شود در برابر محتوای طولانی‌تر و زنجیره‌ای طولانی و پیچیده از علت و معلول مقاومت کمتری داشته باشید.»

فصل سوم «ویچر» بدترین امتیازهای مخاطبین تاریخ سریال را در «آی‌ام‌دی‌بی» و «راتن تومیتوز» دریافت کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۹

خود تهیه کننده هم قبول کرده که داستان مشکل داشته و سریال شلوغ شده و مخاطبان را متهم می کند که تحمل داستانهای پیچیده را ندارند . البته ایشان این موضوع را نادیده گرفته که مردم با فیلم پیچیده ای مثل inception یا سریالهای مثل mom مشکلی نداشتند بنابراین مشکل اینجا نویسنده است که نتوانسته حوادث و شخصیتهای مختلف را به اندازه کافی گسترش دهد .

نمایش اسپویل
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۳۱

گند زدن دنبال بهونه هستن انداختن گردن مخاطب زمان گات و دارک تیک تاک و یوتیوب انگار نبود دیگه نه شخصیتهاش از گات بیشتر نه پرش مکانیش از اون بیشتر نه از دارک پیچیده تره و پرش زمانیش بیشتر مخاطب همونه چطور اونا رو میفهمه و نمره کم نمیده اینو نمیفهمه

نمایش اسپویل