news-background
news-background

بهترین فیلم‌هایی که در ماه ژوئیه ۲۰۲۳ پخش می‌شوند

ماه ژوئیه امسال صحنه نبرد بلاکباسترهای «باربی» (Barbie) «گرتا گرویگ»، «اوپنهایمر» (Oppenheimer) «کریستفر نولان» و «مأموریت غیرممکن ۷» (Mission Impossible 7) «تام کروز» است. اما فیلم‌های کوچک‌تری چون «خوشگذرانی» (Joy Ride) که نقدهای مثبتی زیادی دریافت کرده در این میان اکران خواهند شد.

در ادامه نگاهی انداخته شده به بهترین فیلم‌هایی که تا پایان ماه ژوئیه در سالن‌های سینما و یا پلتفرم‌های دیجیتال پخش می‌شوند.

 

خوشگذرانی (Joy Ride)

تاریخ پخش: ۷ ژوئیه در سالن‌های سینما

فیلم کمدی «خوشگذرانی» به کارگردانی «ادل لیم» داستان سفر گروهی از زنان به آسیا برای یافتن مادران واقعی خود را بازگو می‌:ند. در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده است: ««خوشگذرانی» داستانی مضحک و صریح در مورد هویت و خودیابی است با تمرکز بر چهار دوست که یک ماجراجویی بین‌المللی و تکرارنشدنی آغاز می‌کنند. وقتی سفر کاری ادری با بازی «اشلی پارک» به آسیا به نتیجه نمی‌رسد، او لولو با بازی «شری کولا»، دوست صمیمی او از دوران کودکی؛ کت با بازی «استفانی شو»، همکلاسی چینی تبارش که یک بازیگر سوپ اپراست؛ و ددآی با بازی «سابرینا وو» عموزاده لولو. تجربه حماسی و آن‌ها به سفری دوستانه و عیاشی افسارگسیخته تبدیل می‌شود که معنای حقیقی شناخت و دوست داشتن خود را به آن‌ها نشان می‌دهد.»

 

موذی: در قرمز (Insidious: The Red Door)

تاریخ پخش: ۷ ژوئیه در سالن‌های سینما

«پاتریک ویلسون» با «موذی ۵» اولین فیلم بلندش در مقام کارگردان را تجربه خواهد کرد و به همراه «تای سیمپکینز» مقابل دوربین هم ظاهر خواهد شد. این فیلم به ۱۰ سال پس از آغاز دوران کالج «دالتون لمبرت» می‌رود. «اسکات تیمز» که «هالووین می‌کشد» (Halloween Kills) را در کارنامه دارد نویسنده فیلمنامه است. «رز بیرن»، «اندرو استور»، « لین شی»، «هیام عباس»، «ویتر دریگر» و «سینکلر دنیل» دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود.

 

مادر زمین (Earth Mama)

تاریخ پخش: ۷ ژوئیه در سالن‌های سینما

این فیلم با امتیاز ۱۰۰ درصد «راتن تومیتوز» در نگاه اول ممکن است یک درام خانوادگی ویژه به نظر نرسد اما فیلم «ساوانا لیف» با بازی «تایا نومور»، «اریکا الکساندر»، «کیتا پرایس»، «شارون دانکن-بروستر» و «دومینیک فایک» درباره مادری باردار که برای پس گرفتن دو فرزند دیگرش در جشنواره ساندنس گذشته به‌شدت تحسین شد.

 

قانون-شکنان (The Out-Laws)

تاریخ پخش: ۷ ژوئیه در نتفلیکس

«آدام دیواین» در این فیلم نقش یک مدیر بانک به نام اوون را بازی می‌کند که با والدین نامزدش با بازی «نینا دوبرو» برای اولین بار ملاقات می‌کند و متوجه می‌شود که آن‌ها سارقان بانک معروفی‌اند. «پیرس برازنان» و «الن بارکین» نقش والدین شخصیت دوبرو را بازی می‌کنند. پس از این ملاقات محل کار مدیر بانک هدف دستبرد قرار می‌گیرد و صدای زوج سالخورده پشت نقاب در جریان این سرقت برای اوون بیش از حد آشنا به نظر می‌رسد. دیگر بازیگران فیلم «مایکل روکر»، «پورنا جاگاناتان»، «جولی هاگرتی»، «ریچارد کایند»، «بلیک اندرسون»، «لورن لپکس» و «لیسی موسلی» خواهند بود.

 

مأموریت غیرممکن: موقعیت‌یابی تخمینی (Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One)

تاریخ پخش: ۱۲ ژوئیه در سالن‌های سینما

در قسمت هفتم «مأموریت غیرممکن» به کارگردانی «کریستفر مک‌کواری»، ایتان هانت و گروه آی‌ام‌اف در قسمت هفتم خطرناک‌ترین مأموریت خود را آغاز می‌کنند تا سلاح وحشتناکی که بشریت را تهدید می‌کند ردیابی کنند. با به خطر افتادن آینده و سرنوشت جهان و از راه رسیدن اشراری از گذشته ایتان، رقابتی مرگبار در سراسر دنیا شکل می‌گیرد. اتان در مواجهه با دشمنی مرموز و قدرتمند به نام گابریل، چاره‌ای ندارد جز اینکه تصور کند هیچ چیزی نمی‌تواند مهم‌تر از مأموریت او باشد – حتی زندگی انسان‌هایی که دوستشان دارد. «هیلی آت‌ول» در نقش گریس، «سایمون پگ» در نقش بنجی، «وینگ ریمز» در نقش لوتر، «ربکا فرگوسن» در نقش ایلسا، «ونسا کربی» در نقش الانا، «هنری چرنی» در نقش یوجین، «شی ویگام» در نقش جسپر، «گرگ تارزان دیویس» در نقش دگاس، و «پام کلمنتیف» در نقش پاریس دیگر بازیگران «مأموریت غیرممکن ۷» خواهند بود. «راب دلانی»، «ایندیرا وارما»، «چارلز پارنل»، «ماریلا گاریگا» و‌ «کری الوس» فهرست بازیگران این دنباله را کامل می‌کنند.

 

کمپ تئاتر (Theater Camp)

تاریخ پخش: ۱۳ ژوئیه در سالن‌های سینما

این فیلم به کارگردانی «مالی گوردن» و «نیک لیبرمن» اعضای یک کمپ تئاتر در نیویورک را دنبال می‌کند که پس از به کما رفتن بنیان‌گذار باید برای بقا بجنگند. «بن پلات، «نوآ گاوین»، «آیو ادبریری»، «پتی هریسون» و «ایمی سداریس» از جمله بازیگران فیلم خواهند بود.

 

عمیق‌ترین نفس (The Deepest Breath)

تاریخ پخش: ۱۴ ژوئیه در نتفلیکس

«عمیق‌ترین نفس» به کارگردانی «لورا مک‌گان» در مورد یک قهرمان غواصی آزادبه نام «السیا زکینی» ایتالیایی است که سعی می‌کند رکورد دنیا را بشکند. این مستند ۱۰۸ دقیقه‌ای اولین بار در جشنواره ساندنس اکران شد و از «راتن تومیتوز» امتیاز ۷۵ درصد بر اساس ۱۶ نقد را دریافت کرد.

 

قفس پرنده بارسلونا (Bird Box Barcelona)

تاریخ پخش: ۱۴ ژوئیه در نتفلیکس

«قفس پرنده بارسلونا» اسپین‌آفی برای فیلم «قفس پرنده» با بازی «ساندرا بولاک» است و داستانی در مورد سباستین روایت کند که مانند قسمت اول فیلم باید خودش و اطرافیانش را در برابر خطری مرموز محافظت کند. «ماریو کاساس»، «جرجینا کمبل»، «الخاندرا هاوارد»، «نایلا شوبرت»، «دیه‌گو کالوا»، «پاتریک کریادو»، «لولا دوئناس»، «گنزالو دکاسترو»، «میشل جنر» و «لئوناردو اسبارایا» خواهند بود.

 

شعله‌ور (Afire)

تاریخ پخش: ۱۴ ژوئیه در سالن‌های سینما

فیلم جدید «کریستین پتزولد» با بازی «توماس شوبرت» و «پائولا بیر» در جشنواره برلین هفتاد و سوم برنده جایزه «خرس نقره‌ای» هیأت داوران شد. این فیلم ملاقات چهار جوان را به تصویر می‌کشد که در یک روز گرم تابستانی در میان شعله‌های آتش یک جنگل احاطه می‌شوند. این فیلم از «راتن تومیتوز» امتیاز ۸۷ درصد دریافت کرده است.

 

۲۰ روز در ماریوپل (20 Days in Mariupol)

تاریخ پخش: ۱۴ ژوئیه در سالن‌های سینما

این مستند ۹۴ دقیقه‌ای به کارگردانی «میستیسلاو چرنوو» ۲۰ روز از تهاجم روسیه به خاک اوکراین را از نگاه فتوژورنالیست و رمان‌نویس اوکراینی روایت می‌کند. این فیلم با تصاویر ضبط شده توسط فیلمساز و نیز منابع دیگری چون «آسوشیتد پرس» ساخته شده و پی‌بی‌اس آن را در ایالات متحده اکران می‌کند. امتیاز «۲۰ روز در ماریوپل» در «راتن تومیتوز» به ۱۰۰ درصد رسیده است.

 

باربی (Barbie)

تاریخ پخش: ۲۱ ژوئیه در سالن‌های سینما

از داستان فیلم «گرتا گرویگ»‌ با بازی «مارگو رابی» و «رایان گاسلینگ» جزئیات زیادی فاش نشده اما تریلر جدید که تابستان امسال اکران می‌شود، وعده می‌دهد که باربی و کن از باربی‌لند خسته شده و وارد دنیای واقعی انسان‌ها می‌شوند. «دوا لیپا»، «جان سینا»، «سیمو لیو»، «کیت مک‌کینان»، «آریانا گرینبلات»، «آمریکا فررا»، «الکساندرا شیپ»،‌ «ایسا ری»،‌ «مایکل سرا»،‌ «ویل فرل»، «هری نف»، «کینگزلی بن-ادیر»،‌ «ری پرلمن»، «امرالد فنل»، «شارون رونی»، «اسکات اوانز»، «آنا کروز کین»، «کانر سویندلز»، «ریتو آریا»، و «جیمی دمتریو»، دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود.

اوپنهایمر (Oppenheimer)

تاریخ پخش: ۲۱ ژوئیه در سالن‌های سینما

«کیلین مورفی» در این فیلم نقش «رابرت اوپنهایمر» طراح اولین سلاح‌های هسته‌ای در سال‌های وقوع جنگ جهانی دوم را بازی می‌کند. «مت دیمون»، «امیلی بلانت»، «رابرت داونی جونیور»، «فلورنس پیو»، «رامی مالک»، «جاش هارتنت»، «دیوید دستمالچیان»، «جک کویید»، «آلدن ارنرایک»، «اما دومونت»، «هریسون گیلبرتسون»، «جاش پک»، «دنی دفراری»، «گار برنت»، «جیمز دارسی»، «اسکات گرایمز»، «لوییس لمبارد»، «متیو مودین»، «دین دهان»، «بنی سفدی»، «کنت برانا»، «الکس ولف» و «کیسی افلک» به فیلم نولان ملحق شده‌اند. نولان برای تولید فیلم جدیدش بودجه حدود ۱۰۰ میلیون دلاری و همین میزان را برای بازاریابی درخواست کرده است. علاوه بر این، او اختیار کامل هنری، ۲۰ درصد درآمد حاصل از بلیت‌فروشی و اکران نشدن فیلم دیگری سه هفته قبل و بعد از فیلم جدیدش را خواسته است. شرط دیگر نولان این است که فیلمش ۱۰۰ روز روی پرده بماند.

 

تایرون را کلون کردند (They Cloned Tyrone)

تاریخ پخش: ۲۱ ژوئیه در نتفلیکس

این فیلم مجموعه‌ای از رویدادهای مبهم را به تصویر می‌کشد که باعث ملاقات سه فرد بی‌شباهت به یکدیگر می‌شود. فونتین با بازی «جان بویه‌گا» یک موادفروش است، یویو با بازی «تیونا پاریس» یک کارگر جنسی است و چارلز با بازی «جیمی فاکس» مردی است که برای یویو مشتری پیدا می‌کند. «کیفر ساترلند» و «جی. الفونس نیکلسون» دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود.

 

بینی بابل (The Beanie Bubble)

تاریخ پخش: ۲۱ ژوئیه در سالن‌های سینما، ۲۸ ژوئیه در اپل تی‌وی+

این فیلم با بازی «زک گالیفیناکیس»، «الیزابت بنکس»، «سارا اسنوک» و «جرالدین ویسواناتان» بر اساس کتابی نوشته «زک بیسونت» نوشته شده و تبدیل شدن اسباب بازی «بینی بابل» به یک پدیده در دهه ۱۹۹۰ را روایت می‌کند. «کریستین گور» دختر «ال گور» و «دیمن کولاش» اولین فیلم بلند خود را در مقام کارگردان تجربه کرده‌اند.

 

عمارت تسخیرشده (Haunted Mansion)

تاریخ پخش: ۲۸ ژوئیه در سالن‌های سینما

در این فیلم کمدی فراطبیعی به کارگردانی «جاستین سیمین» که بر اساس شهر بازی دیزنی ساخته شده بازیگرانی چون «تیفانی هدیش»، «جیمی لی کورتیس»، «واینونا رایدر»، «دن لوی»، «اوون ویلسون»، «رزاریو داسون»، «جرد لتو»، «دنی دویتو» و «لاکیث استنفیلد» نقش‌آفرینی کرده‌اند. داسون نقش گبی را بازی خواهد کرد، مادری مجرد که به همراه پسر ۹ ساله‌اش با بازی «چیس دیلون» ندانسته به یک عمارت تسخیر‌شده در نیو ارلئانز نقل مکان می‌کند. او برای راندن ارواح شیطانی از استاد حوزه فعالیت‌های فراطبیعی (استنفیلد)، یک واسطه (هدیش)، یک کشیش (ویلسون) و یک تاریخ‌دان (دویتو) یاری می‌جوید. لتو در این فیلم نقش شخصیت «هت‌باکس گوست» را بازی می‌کند که سرش از تن جدا و درون جعبه کلاه نمادینش است.

 

با من حرف بزن (Talk to Me)

تاریخ پخش: ۲۸ ژوئیه در سالن‌های سینما

«سوفی وایلد» در این فیلم نقش نوجوانی به نام میا را بازی کرده است که از دوستانش می‌خواهد در یک جلسه احضار روح در سالگرد درگذشت مادرش به او کمک کنند. اما دیری نمی‌گذرد که میا خود را طعمه نیروهای فراطبیعی می‌بیند. دیگر بازیگران فیلم «جو برد»، «الکساندرا جنسن»، «اوتیس دانجی»، «زویی تراکس»، و «میراندا اوتو» خواهند بود. این فیلم در حال حاضر از «راتن تومیتوز» امتیاز ۹۶ درصد دریافت کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید