news-background
news-background

گی‌یرمو دل تورو می‌گوید تمایل دارد در آینده فقط انیمیشن بسازد: برنامه این است؛ استودیوهای هالیوود ژانر انیمیشن را ربوده‌اند؛ همه‌چیزشان به سیت‌کام شبیه است

دل تورو در سال ۲۰۲۲ فیلم استاپ-موشن «پینوکیو» را از نتفلیکس پخش کرد.

«گی‌یرمو دل تورو» می‌گوید دوست دارد در آینده فقط فیلم‌های انیمیشن بسازد. این فیلمساز ۵۸ ساله مکزیکی در مستر کلاس جشنواره فیلم انیمیشن آنسی گفته است که تمایل دارد سال‌های پیش رو را به انیمیشن اختصاص دهد. پیش‌تر گزارش شده بود که این فیلمساز از «غول مدفون» (The Buried Giant) «کازو ایشیگورو» یک انیمیشن برای نتفلیکس می‌سازد.

کارگردان «پینوکیو» (Pinocchio) می‌گوید: «چند فیلم لایو-اکشن دیگر هست که می‌خواهم بسازم اما زیاد نیستند. پس از آن، می‌خواهم فقط انیمیشن بسازم. برنامه این است.»

دل تورو از انیمیشن‌های مدرن و استودیوهای بزرگ هالیوود نیز انتقاد می‌کند و می‌گوید: «انیمیشن برای من ناب‌ترین فرم هنری است، اما توسط مشتی اوباش ربوده شده. باید نجاتش دهیم. فکر می‌کنم می‌توانیم مسائل خوب زیادی را مثل اسب تروا وارد دنیای انیمیشن کنیم.»

این فیلمساز می‌گوید عواطف فیلم های انیمیشن تجاری و شخصیت‌های آن «به شکل یک کمدی-رمانتیک نوجوانانه تدوین شده‌اند، رفتاری تقریباً ایموجی-گونه. وقتی می‌بینم شخصیتی ابروهایش را افراشته می‌کند، یا دست به سینه می‌شود، ژستی گستاخانه می‌گیرد – آه، از چنین مزخرفاتی بیزارم.»

او ادامه می‌دهد: «چرا باید همه‌چیز به شکلی باشد که گویی درون یک سیت‌کام اتفاق می‌افتد؟ به نظر من این پورنوگرافی عاطفی است. همه خانواده‌ها خوشحال و گستاخ و سریع‌اند، همه شوخی‌های تک-جمله می‌گویند. خوب، پدر من شوخ نبود. من شوخ نبودم. هیچ‌کس در خانواده ما شوخ نبود. شوخی تک-جمله‌ای نداشتیم. همگی به فنا رفته‌ایم. این چیزی است که می‌خواهم انیمیشن شود. دوست دارم زندگی واقعی را در انیمیشن ببینم. اتفاقاً فکر می‌کنم فوری است. فکر می‌کنم فرواً باید انیمیشن‌هایی در مورد زندگی واقعی ساخته شود.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید