news-background
news-background

جشنواره کن: تأخیر ۴۵ دقیقه‌ای جانی دپ در کنفرانس مطبوعاتی Jeanne du Barry؛ هفت دقیقه تشویق ایستاده در شب اکران؛ «نیازی به هالیوود ندارم»

دپ پس از آنکه هفت دقیقه در کن برای «ژان دو باری» تشویق شد، با تأخیر به کنفرانس مطبوعاتی فیلم حضور پیدا کرد.

«جانی دپ» در کنفرانس مطبوعاتی فیلم تاریخی «ژان دو باری» (Jeanne du Barry) به کارگردانی «مایون» چهل و پنج دقیقه تأخیر داشت. این فیلم چهارشنبه شب در کن اکران شد و این جشنواره را افتتاح کرد.

«هالیوود ریپورتر» گزارش می‌دهد که دقایق اولیه کنفرانس مطبوعاتی فضایی متفاوت حاکم بوده چرا که غیبت دپ به‌شدت محسوس بوده است. با این حال ناظم این جلسه به مخاطبین اطمینان می‌دهد که دپ در راه است. این بازیگر فتوکال این فیلم را از دست داد اما عاقبت با تأخیر چهل و پنج دقیقه‌ای در کنفرانس مطبوعاتی دیده شد.

دپ در ابتدای کنفرانس به این پرسش پاسخ داد که آیا هنوز احساس می‌کند که هالیوود او را تحریم کرده یا نه. او پس از آنکه از «جانوران شگفت‌انگیز ۳» (Fantastic Beasts 3) اخراج شد گفته بود که هالیوود او را تحریم کرده است.

دپ می‌گوید: «آیا احساس کرده‌ام که هالیوود من را تحریم کرده؟ خوب، لازم نبود در جزئیات دقت کنید تا در آن مقطع حس کنید که مثل یک شوخی عجیب به نظر می‌رسد. البته، وقتی از شما می‌خواهند از فیلمی که در حال بازی در آن هستید کناره‌گیری کنید، آن هم به خاطر اصوات و حرف‌های نامفهومی که در فضا پیچیده... آیا امروز احساس می‌کنم که تحریم شده‌ام؟ نه، به هیچ وجه. اما احساس نمی‌کنم تحریم شده‌ام چون به هالیوود فکر نمی‌کنم. من بیش از این نیازی به هالیوود حس نمی‌کنم، شما را نمی‌دانم.»

دپ ادامه می‌دهد: «زمانه خیلی عجیب و مضحکی است وقتی همه عاشق اینند که خودشان باشند، اما نمی‌توانند چون باید از دستورات فردی که در مقابل دارند اطاعت کنند. اگر می‌خواهید از آن دستورات پیروی کنید، برایتان آرزوی موفقیت می‌کنم. من در سمت دیگری خواهم بود.»

او اضافه می‌کند: «من ظاهراً هفدهمین بازگشتم را [به هالیوود] داشته‌ام. دائماً به واژه بازگشت فکر می‌کنم. جایی نرفته بودم... شاید آدم‌ها از روی ترس به هر علتی در آن زمان از من دوری کردند. اما من هیچ‌جا نرفته بود.»

«ژان دو باری» اولین فیلم دپ از نزاع حقوقی پرسروصدای او با همسر سابقش «امبر هرد» است که با انتشار مقاله‌ای در «واشینگتن پست» خود را «قربانی خشونت خانگی» نامیده بود.

دپ در افتتاحیه جشنواره و روی فرش قرمز با استقبال گرم هوادارانش مواجه شد و پس از اکران فیلم «ژان دو باری» هفت دقیقه به صورت ایستاده تشویق شد و به سختی مانع سرازیر شدن اشک‌هایش شد. مایون نیز که احساساتی به نظر می‌رسید لحظاتی میکروفن را به دست گرفت و گفت: «می‌خواهم این لحظه را با عشقم، تهیه‌کننده‌آم و با [کمپانی پخش‌کننده] «لوپکت» به اشتراک بگذارم. تأمین سرمایه این فیلم بسیار دشوار بود... اما می‌خواهم این لحظه را با همه عوامل گروه در این سالن قسمت کنم.»

داستان این درام جاه‌طلبانه برداشت آزادی از زندگی دو باری است. این زن جوان در فقر زاده شد و در طبقه کارگر رشد کرد اما ذکاوتش او را به از نردبان طبقات جامعه بالا برد تا به یار محبوب «لوئی پانزدهم» تبدیل شود. «بنجامین لاورن»، «پی‌یر ریچارد»، «ملویل پوپو»، «نوئمی لووفسکی»، «پاسکال گرگوری» و «ایندیا هر» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. «ژان دو باری» ششمین فیلم بلند «مایون» است.

«تی‌یری فرمو» دبیر جشنواره کن پیش یک روز قبل از افتتاحیه از نمایش فیلم دپ دفاع کرده و گفته بود: «راستش را بخواهید در مورد تصویر «جانی دپ» در ایالات متحده چیزی نمی‌دانم. در زندگی‌ام فقط یک قانون دارم، آزادی اندیشه و آزادی بیان و عمل در چهارچوب قوانین. اگر «جانی دپ» از بازیگری در سینما محروم شده، یا فیلم تحریم شده بود ما اینجا در موردش حرف نمی‌زدیم. بنابراین ما فیلم مایون را دیدیم و می‌توانست در رقابت باشد. می‌توانست هشتمین کارگردان زن باشد. این [حواشی] وقتی به وجود آمد که اعلام شد فیلم در کن نمایش داده می‌شود زیرا همه جانی را می‌دانستند که او فیلم را در فرانسه ساخته… نمی‌دانم چرا دپ را انتخاب کرده اما سؤالی است که باید از مایون بپرسید.»

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید