news-background
news-background

اولین واکنش‌ها به فیلم Jeanne Du Barry جانی دپ: «بیش از حد خوش‌ذوق»

با اکران «ژان دو باری»‌ در کن، اولین نقدهای فیلم منتشر شدند.

فیلم تاریخی «ژان دو باری» (Jeanne Du Barry) به کارگردانی «مایون» و بازی «جانی دپ» سه‌شنبه این هفته در اولین روز برگزاری جشنواره کن هفتاد و ششم اکران شد. این فیلم در حال حاضر از ۱۰ نقد ثبت شده در «راتن تومیتوز»‌ امتیاز ۶۰ درصد دریافت کرده است.

داستان این درام جاه‌طلبانه برداشت آزادی از زندگی دو باری است. این زن جوان در فقر زاده شد و در طبقه کارگر رشد کرد اما ذکاوتش او را به از نردبان طبقات جامعه بالا برد تا به یار محبوب «لوئی پانزدهم» تبدیل شود. «بنجامین لاورن»، «پی‌یر ریچارد»، «ملویل پوپو»، «نوئمی لووفسکی»، «پاسکال گرگوری» و «ایندیا هر» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. «ژان دو باری» ششمین فیلم بلند «مایون» است.

منتقد «تایم» بریتانیا می‌نویسد:‌ «فیلمی است که گاهی بیش از حد خوش‌ذوقی می‌کند اما از طرف دیگر اثری بالغ و معقول است.»

منتقد «دیلی تلگراف» می‌نویسد: «رابطه مرکزی فیلم هرگز رضایت‌بخش نیست – مثل نمایشی به نظر می‌رسد که به خاطر درباریان به ما تحمیل می‌شود.»

منتقد «ورایتی» می‌نویسد:‌ «مایون صرف نظر از اینکه فیلم چقدر خادم‌دستانه است، به هسته عاطفی یک رابطه غیرمعمول نفوذ می‌کند، به شکلی که وقتی عاقبت محو می‌شود ما سوگوار علت و چگونگی آن می‌شویم.»

منتقد «ایندی‌وایر» می‌نویسد: «فیلمی درخور و بی‌نقص در ژانری که از صحنه زاده شده و کاستی‌هایش را «هالیوود قدیم» پوشانده: نمایش ستارگان.»

منتقد «نکست بست پیکچر» نوشته است: «هرچند مایون کاملاً به رویکرد طغیان در رژیم سلطنتی نزدیک نمی‌شود، اما همچنان تصویر سرزنده‌ای ارائه می‌دهد که باعث شده مخاطب با ژان همدردی کند و گرفتاری‌اش را بفهمد.»

منتقد «اسکرین» می‌نویسد: «فیلمی بزرگ یا به‌یادماندنی نیست اما قدرت داستان و بعضی از اجراها این را جبران می‌کند.»

منتقد «ددلاین» می‌نویسد:‌ «شاید در بهترین صحنه فیلم، ژان به یک آینه دو طرفه نگاه می‌کند در حالی که مشاوران پادشاه به اتاق خواب او می‌روند تا او را بیدار کنند، بشویند و پیرایش کنند، سپس سه دخترش را تماشا کنند. چهره مرده‌وار دپ در سراسر فیلم که نگاه‌هایی ناامیدکننده به زن پشت آینه می‌اندازد گران‌بهاست. فیلم مایون پر از چنین لحظات فوق‌العاده‌ای است.»

«ژان دو باری»‌ اولین فیلم بلند دپ پس از سه سال و در پی پیروزی حقوقی بر همسر سابقش «امبر هرد» در دادگاه افترازنی ویرجینیا است. مایون در حین فیلمبرداری این پروژه اختلافاتی با دپ که به موقع در محل فیلمبرداری حاضر نمی‌شد پیدا کرده بود. علاوه بر این، حضور دپ متهم به خشونت خانگی در کن و کارگردانی که به تعرض به یک ژورنالیست اعتراف کرده، با اعتراضاتی همراه بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید