news-background
news-background

بهترین فیلم‌هایی که در آوریل ۲۰۲۳ پخش می‌شوند

ارمغان ماه آوریل فیلم‌های جدید پرشماری است که هر هفته از راه می‌رسند. در این ماه نسبت به سال‌های گذشته فیلم‌های بیشتری در سالن‌های سینما اکران می‌شوند و کمتر راه به پلتفرم‌های دیجیتال می‌گشایند. در چند ماه اخیر فیلم‌های بیشتری نسبت به آغاز پاندمی پرفروش شده‌اند و استودیوها را به روش‌های سنتی پخش متمایل کرده‌اند. «فیلم برادران سوپر ماریو» که این هفته در سالن‌های سینما اکران شده، یکی از این عناوین است که به زودی به پرفروش‌ترین فیلم انیمیشن تاریخ در افتتاحیه تبدیل خواهد شد.

 

فیلم برادران سوپر ماریو (The Super Mario Bros. Movie)

تاریخ پخش: ۵ آوریل در سالن‌های سینما

«آرون هورواث» و «مایکل جلنیک» کارگردانان فیلم بر اساس فیلمنامه‌ای نوشته «متیو فوگل» بوده‌اند. این فیلم که بر اساس بازی ویدیویی محبوب نینتندو ساخته شده، امتیاز ۵۴ درصد را بر اساس ۱۰۰ نقد از «راتن تومیتوز» دریافت کرده اما مخاطبین به‌شدت واکنش‌های مثبتی نشان دادند تا رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه جهانی یک عنوان انیمیشن شکسته شود. «کریس پرت» در نقش ماریو، «چارلی دی» در نقش لوییجی، «آنیا تیلور-جوی» در نقش «پرنسس پیچ»، «جک بلک» در نقش بوزر، «کیگان مایکل کی» در نقش وزغ، «سث روگن» در نقش کونگ الاغ، «فرد آرمیسن» در نقش کونگ بداخلاق، «کوین مایکل ریچاردسون» در نقش کامک، و «چارلز مارتینت» در این فیلم صداپیشگی خواهند کرد.

 

ایر (Air)

تاریخ پخش: ۵ آوریل در سالن‌های سینما

این فیلم نشان خواهد داد که چگونه یک فروشنده کفش‌های کتانی به نام «سانی واکارو» با بازی «مت دیمون» به ریاست یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های لوازم ورزشی در تاریخ می‌رسد. افلک نقش «فیل نایت» هم-بنیان‌گذار کمپانی را بازی خواهد کرد. داستان فیلم در مورد تلاش کمپانی برای همکاری با «مایکل جردن» به واسطه تماس با نزدیکان این ورزشکار در دهه ۱۹۸۰ است. «جیسون بیتمن»، «کریس مسینا»، «متیو مار»، «مارلون وینز»، «کریس تاکر»، «وایولا دیویس»، «گوستاف اسکارزگارد»، و «جولین تنان» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. «الکس کانوری» نویسنده نسخه اول فیلمنامه است که در سال ۲۰۲۱ به «فهرست سیاه» پروژه‌های تولید نشده هالیوود راه پیدا کرد.

 

۸۰ برای بریدی (80 for Brady)

تاریخ پخش: ۴ آوریل از پارامونت+

این فیلم با بازی «تام بریدی»، «لیلی تاملین»، «جین فاندا»، «ریتا مورنو»، و «سالی فیلد» و به کارگردانی «کایل ماروین» از یک داستان واقعی الهام گرفته شده و سرگذشت چهار دوست را روایت می‌کند که برای دیدن بازی قهرمان‌شان «تام بریدی» در مسابقه سوپر بول سال ۲۰۱۷ سفر آغاز می‌کنند. دیگر بازیگران یان فیلم «باب بالابان»، «سارا جیلبرت»، «هری هملین»، «گلین تورمن»، «ران فانچز»، «جیمی او. یانگ»، «گای فیری»، «راب کوردری»، «الکس موفا» و «مت لوریا» خواهند بود.

 

نقاشی (Paint)

تاریخ پخش: ۷ آوریل در سالن‌های سینما

این کمدی به نویسندگی «بریت مک‌آدامز» نقاشی تلویزیونی به نام «کارل نارگل» با بازی «اوون ویلسون» را دنبال می‌کند که برنامه او در ورمانت محبوبیت پیدا کرده و دوران اوج خود را تجربه می‌کند اما وقتی تلویزیون نقاشی بهتر و جوان‌تر استخدام می‌کند، او موقعیت خود را در خطر می‌بیند. فیلمنامه این فیلم که به «فهرست سیاه»‌ هالیوود راه پیدا کرد را مک‌آدامز در سال ۲۰۱۰ نوشته است. دیگر بازیگران فیلم «میکیلا واتکینز» (Werewolves Within)، «وندی مک‌لندن-کاوی» (Bridesmaids)، «کیارا رنی» (Arrowverse)، «لوییزا استراس» (Search Party)، «استیون روت» (Barry) و «لوسی فرایر» تازه‌وارد خواهند بود.

 

حضور (Showing Up)

تاریخ پخش: ۷ آوریل در سالن‌های سینما

فیلم «حضور» به کارگردانی «کلی رایکارد» و بازی «میشل ویلیامز» پرتره‌ای است از هنرمندی در آستانه‌ برگزاری یک نمایشگاه سرنوشت‌ساز و ملاقاتش با دوستان و آشنایان و همکاران که از هرج‌ومرج زندگی‌اش برای برای خلق یک اثر بزرگ الهام می‌گیرد. رایکارد فیلمنامه این فیلم را با همکاری «جاناتان ریموند» به نگارش درآورده است. دیگر بازیگران فیلم «هونگ چاو»، «آندره بنجامین»، «جاد هرش»، «جان ماگارو»، «لورن لاکیس»، «دنزل رودریگز»، «ژان-لوک بوشرو»، «تد رونی»، «ماریان پلانکت»، «هدر لوییس»، «چیس هاکینز» و «ایزابل مار» خواهند بود. «حضور» هشتمین فیلم بلند رایکارد است که در حال حاضر از «راتن تومیتوز» امتیاز ۹۵ درصد دریافت کرده است.

 

رنفیلد (Renfield)

تاریخ پخش: ۱۴ آوریل در سالن‌های سینما

این فیلم بر روی شخصیت رنفیلد با بازی «نیکلاس هولت» تمرکز می‌کند که خدمتکار باوفای خودشیفته‌ترین خون‌آشام دنیا دراکولا با بازی «نیکلاس کیج» است و وظیفه دارد نیازهای اربابش را برآورده کند. اما پس از چند قرن خوش‌خدمتی، رنفیلد آماده است تا از زیر سایه «شاهزاده تاریکی» بیرون بیاید. آکوافینا در نقش «ربکا کویینسی»، «شهره آغداشلو» در نقش «الا»، یکی از جنایتکاران بزرگ شهر و «بن شواترس» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. «کریس مک‌کی» کارگردان «جنگ فردا» (The Tomorrow War) برای کارگردانی این فیلم که رده سنی بزرگسال (R) دریافت کرده انتخاب شده تا داستانی بر اساس آثار «رابرت کرکمن» روایت کند.

 

روح‌زده (Ghosted)

تاریخ پخش: ۲۱ آوریل از اپل تی‌وی+

«کریس اوانز» در این فیلم اکشن کمدی ماجراجویانه به کارگردانی «دکستر فلچر» نقش مردی محجوب به نام کول را بازی می‌کند که عاشق زنی به نام سیدی با بازی «آنا د آرماس» می‌شود اما بعد پی می‌برد که او یک مأمور مخفی است. آن‌ها پیش از دومین قرار ملاقاتشان باید یک ماجراجویی بین‌المللی را آغاز کنند. دیگر بازیگران فیلم «آدرین برودی»، «مایک مو»، «ایمی سداریس» و «تیت داناوان» خواهند بود. فیلمنامه «روح‌زده» را «پل ورنیک» و «رت ریز» به نگارش درآورده‌اند که سابقه نویسندگی برای «ددپول» (Deadpool) و «سرزمین زامبی» (Zombieland) را دارند.

 

شوالیه (Chevalier)

تاریخ پخش: ۲۱ آوریل در سالن‌های سینما

این درام بیوگرافی به کارگردانی «استیون ویلیامز» و نویسندگی «استفانی رابینسون» بر اساس زندگی «جوزف بولونی شوالیه دو سن جورج» موسیقیدان فرانسوی-کارائیبی با بازی «کلوین هریسون جونیور» ساخته شده است. «شوالیه» اولین بار سپتامبر سال ۲۰۲۲ در جشنواره تورنتو اکران شد اما تا ماه آوریل در سینماهای ایالت متحده اکران نخواهد شد. «سامارا ویوینگ» در نقش «ماری-ژوزفین دو مونتالمبر»، «لوسی بوینتون» در نقش «ماری آنتوانت»، «مارتون چوکاس» در نقش «مارک رنه» مارکی دومونتالمبر، ، «الکس فیتزالان» در نقش «لویی فیلیپ دوم» دوک اورلئان، «مینی درایور» در نقش «ماری-مادلین گیمار» از جمله دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود.

 

کارمن (Carmen)

تاریخ پخش: ۲۱ آوریل در سالن‌های سینما

«بنجامین میلپیه» با اولین فیلم بلندش دو نقش اصلی اقتباس از اپرای معروف «کارمن» را به «پل مسکال» بازیگر نامزد اسکار فیلم «افترسان» (Aftersun) و سریال «آدم‌های عادی» (Normal People) و «ملیسا باررا» بازیگر «جیغ ۵» (Scream 5) و «در ارتفاعات»‌ (In the Heights) سپرده است. داستان اپرای «ژرژ بیزه» بر اساس رمان کوتاه «پروسیر مریمه» در اسپانیای دهه ۱۸۲۰ قرار داده شده و رابطه عاشقانه میان یک کولی و یک سرباز را روایت می‌کند.

 

بو می‌ترسد (Beau is Afraid)

تاریخ پخش: ۲۱ آوریل در سالن‌های سینما

«بو ترسیده» به کارگردانی «آری استر» یک «پرتره صمیمانه و به گستردگی چند دهه برای یکی از موفق‌ترین کارآفرینان تاریخ» توصیف شده است. در خلاصه داستان جدید فیلم آمده است: «در این فیلم جدید به نویسندگی و کارگردانی آری استر که به شکل نوآورانه‌ای شریرانه است، مردی بدبین ادیسه‌ای حماسی آغاز می‌کند تا به خانه و نزد مادرش برگردد.» دیگر بازیگران این فیلم «استیون مک‌کینلی هندرسون»، «ایمی رایان»، «پارکر پوزی»، «مایکل گاندولفینی»، «پتی لوپون» و «نیتان لین» خواهند بود.

 

پیتر پن و وندی (Peter Pan and Wendy)

تاریخ پخش: ۲۸ آوریل از دیزنی+

«اور اندرسون» در این فیلم که اقتباسی است از داستان کلاسیک «جی.ام بری»، در نقش «وندی»، «جود لا» در نقش «کاپیتان هوک» و «الیسا واپاناتاک» در نقش «تایگر لیلی» ظاهر می‌شوند و «یارا شهیدی» ستاره  ایرانی تبار سریال «بزرگسال-گونه» (Grown-ish) در این فیلم لایو-اکشن به کارگردانی «دیوید لوری» نقش «تینکر بل» را بازی خواهد کرد. این اولین بار است که یک بازیگر رنگین‌پوست نقش «تینکر بل» را ایفا می‌کند. پیش از شهیدی این نقش در فیلم «استیون اسپیلبرگ»به «جولیا رابرتس» سپرده شده بود.

 

صدایم را می‌شنوی خدا؟ منم، مارگارت (Are You There God? It’s Me, Margaret)

تاریخ پخش: ۲۸ آوریل در سالن‌های سینما

این فیلم کمدی-درام به نویسندگی و کارگردانی «کلی فرمان کریگ» بر اساس رمانی به همین نام نوشته «جودی بلوم» ساخته شده است. داستان رمان که در سال ۱۹۷۰ منتشر شد، نقل مکان «مارگارت سایمون» دانش‌آموز کلاس ششمی و خانواده‌اش از شهر نیویورک به حومه نیوجرزی را روایت می‌کند. از آنجا که یکی از والدینش مسیحی و دیگری یهودی است، او به دنبال کشف هویت مذهبی خود است. «ابی رایدر فورتسون» در نقش مارگارت، «ریچل مک آدامز» در نقش «باربارا سایمون»، «بنی سفدی» در نقش «هرب سایمون»، «کتی بیتس» در نقش «سیلویا سایمون»، «گری هیوستون» در نقش «پل هاچینز»، «میا دیلون» در نقش «مری هاچینز»، و «ال گراهام» در نقش «نانسی ویلر» ظاهر خواهند شد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید