news-background
news-background

بهترین فیلم‌هایی که در ماه مه ۲۰۲۳ پخش می‌شوند

 

در چهار هفته پیش رو دو فیلم از «بن افلک» و یک فیلم از همسر او «جنیفر لوپز» در سالن‌های سینما و یا پلتفرم‌های استریم پخش خواهند شد در حالی که پرونده سه‌گانه «نگهبانان کهشان» به نویسندگی و کارگردانی «جیمز گان» با اکران قسمت سوم بسته خواهد شد و دیزنی بازسازی لایو-اکشن «پری دریایی کوچولو» را اکران می‌کند.

در ادامه فهرستی از بهترین عناوینی که در ماه مه پخش می‌شوند گردآوری شده است.

نگهبانان کهکشان ۳ (Guardians of the Galaxy Vol 3)

تاریخ پخش: ۵ مه در سالن‌های سینما

این دنباله آخرین قسمت سه‌گانه «نگهبانان کهکشان» به نویسندگی و کارگردانی «جیمز گان» خواهد بود. «شان گان»، «کریس پرت»، «پام کلمنتیف»، «کارن گیلان» و «دیو باتیستا» برای بازی در این قسمت بازگشته‌اند. «وین دیزل»، «بردلی کوپر»، «مایکل روکر»، «سیلوستر استالونه» و «ویل پولتر» در نقش «آدام وارلاک» دیگر بازیگران این دنباله خواهند بود. گان که به تازگی یه عنوان مدیر استودیوهای دی‌سی انتخاب شده، در کامیک-کان بار دیگر تأکید کرد که پس از «نگهبانان کهکشان ۳» که بخشی از فاز پنجم «دنیای سینمایی مارول» خواهد بود فیلم دیگری برای این چندگانه نمی‌سازد: «متأسفم. بعضی داستان‌ها پایان دارند. به معنای این نیست که همه می‌میرند.»

ایر (Air)

تاریخ پخش: ۱۲ مه در پرایم ویدیو

این فیلم به کارگردانی «بن افلک» روایت می‌کند که چگونه یک فروشنده کفش‌های کتانی به نام «سانی واکارو» با بازی «مت دیمون» به ریاست یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های لوازم ورزشی در تاریخ می‌رسد. افلک نقش «فیل نایت» هم-بنیان‌گذار کمپانی را بازی خواهد کرد. داستان فیلم در مورد تلاش کمپانی برای همکاری با «مایکل جردن» به واسطه تماس با نزدیکان این ورزشکار در دهه ۱۹۸۰ است. «جیسون بیتمن» در نقش «راب استراسر»، «کریس مسینا» در نقش «دیوید فالک»، «متیو مار» در نقش «پیتر مور»، «مارلون وینز»، «کریس تاکر» در نقش «هاوارد وایت»، «وایولا دیویس» در نقش مادر «مایکل جردن»، «گوستاف اسکارزگارد» در نقش «هورست دسلر»، و «جولین تنان» در نقش «جیمز جردن» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

باشگاه کتاب: فصل بعدی (Book Club: The Next Chapter)

تاریخ پخش: ۱۲ مه در سالن‌های سینما

به دنبال موفقیت تجاری «باشگاه کتاب» در سال ۲۰۱۸، این دنباله «داین کیتون»، «جین فاندا»، «ماری استینبرگن» و «کندیس برگن» را در نقش‌های قبلی بازمی‌گرداند و آن‌ها را در سفری به ایتالیا تعقیب می‌کند. «اندی گارسیا»، «دان جانسون» و «کریگ تی. نلسون» دیگر بازیگران این فیلم به کارگردانی «بیل هولدرمن» خواهند بود.

هیپنوتیک (Hypnotic)

تاریخ پخش: ۱۲ مه در سالن‌های سینما

این تریلر روانشاسانه به کارگردانی «رابرت رودریگز» در مورد کارآگاهی به نام «دنیل رورک» با بازی «بن افلک» است که دختر گمشده‌اش مینی با بازی «هالا فینلی» را جست‌وجو می‌کند و متوجه می‌شود که مردی مرموز با بازی «ویلیام فیکنر» دخترش و افراد دیگری را با هیپنوتیزم ربوده است. او کشف می‌کند که هیپنوتیزم باعث می‌شود قربانیان چیزهایی ببینند که واقعیت ندارد. «آلیس براگا» نقش واسطه‌ای به نام «دایانا کروز» را بازی می‌کند که در جست‌وجوی دختر به کارآگاه یاری می‌رساند. «کلی فرای»، «جی‌دی پاردو»، «دایو اکنیی»، «درک روسو»، «جف فاهی» و «کورینا کالدرون» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

دختر استارلینگ (The Starling Girl)

تاریخ پخش: ۱۲ مه در سالن‌های سینما

«الایزا اسکنلن» در این فیلم نقش «جم استارلینگ» را بازی کرده است، دختر نوجوانی که ایمانش به واسطه فشارهای زندگی در یک جامعه مذهبی به آزمون گذاشته می‌شود. «لوییس پولمن»، «آستین آبرامز»، «جیمی سیمپسون» و «کلر الیزابت گرین» دیگر بازیگران این فیلم به نویسندگی و کارگردانی «لورل پارمت» خواهند بود.

 

مادر (The Mother)

تاریخ پخش: ۱۲ مه در نتفلیکس

«جنیفر لوپز» در «مادر» نقش یک آدمکش حرفه‌ای را بازی می‌کند که از مخفی‌گاه بیرون می‌آید تا از دخترش محافظت کند، و در همین حین از چنگ مردانی خطرناک نیز بگریزد. «میشا گرین» خالق سریال «لاوکرفت کانتری» (Lovecraft Country) نویسنده فیلمنامه اریجینال این فیلم اکشن و «آندریا برلوف» نویسنده آخرین نسخه آن است. «جوزف فاینز» بازیگر «سرگذشت ندیمه» (The Handmaid’s Tale)، «لوسی پائز» در نقش دختر لوپز، «اوماری هاردویک»، «پل ریسی» و «گائل گارسیا برنال» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

سریع و خشن ۱۰ (Fast X)

تاریخ پخش: ۱۹ مه در سالن‌های سینما

قسمت ماقبل پایانی چندگانه اکشن «سریع و خشن» مانند همیشه در فصل بهار اکران خواهد شد و سرگذشت خانواده تورتو را دنبال می‌کند. «وین دیزل»، «میشل رودریگز»، «تایریس گیبسون»، «لوداکریس»، «جردانا بروستر»، «ناتالی امانوئل»، «هلن میرن»، «شارلیز ترون»، «سونگ کانگ»، «مایکل روکر» و «اسکات ایست‌وود» در فیلم «سریع و خشن ۱۰» نقش‌آفرینی می‌کنند. بازیگران جدید چندگانه نیز «جیسون موموآ»، «ریتا مورنو»، «آلن ریچسون»، «بری لارسن» و «دنیلا ملچیور» خواهند بود. «جاستین لین» قرار بود این فیلم را کارگردانی کند اما در روزهای ابتدایی فیلمبرداری با دیزل اختلاف نظر پیدا کرد و جدا شد.

استاد باغبان (Master Gardener)

تاریخ پخش: ۱۹ مه در سالن‌های سینما

«پل شریدر» پس از «شمارنده کارت» در «استاد باغبان» با «سیگورنی ویور» و «جوئل اجرتون» همکاری کرده است. دیگر بازیگران فیلم «کویینتسا سوییندل» و «ایسای مورالس» خواهند بود. فیلمبرداری «استاد باغبان» فوریه گذشته در لوییزیانیا به پایان رسید. سوییندل نقش مایا، خویشاوند «خانم هاورهیل» با بازی ویور را بازی خواهد کرد. در خلاصه داستان «استاد باغبان» آمده است: «یک متخصص باغبانی باریک‌بین با بازی اجرتون است که خود را وقف نگهداری از یک ملک زیبا و جلب رضایت کارفرمایش که زنی ثروتمند با بازی ویور است کرده. وقتی که این زن دستور می‌دهد باغبان از خویشاوندش مراقبت کند، اسرار شومی از گذشته‌های دور برملا می‌شود.»

پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid)

تاریخ پخش: ۲۶ مه در سالن‌های سینما

«هالی بیلی» در این فیلم لایو-اکشن نقش «آریل» را بازی می‌کند. انتخاب این بازیگر رنگین‌پوست برای نقش پری دریایی در شبکه‌های اجتماعی جنجال‌برانگیز شد تیزر فیلم پس از یک هفته از ۲.۵ «دیسلایک» در یوتیوب عبور کرد. «آکوافینا» در نقش «اسکاتل»، «خاویر باردم» در نقش «شاه تریتون»، «ملیسا مک‌کارتی» نقش «ارسلا»، «جیکوب ترمبلی» در نقش «فلوندر» و «جونا هاور-کینگ» در نقش «پرنس اریک» دیگر بازیگران این بازسازی به کارگردانی «راب مارشال» خواهند بود.

احساساتم را جریحه‌دار کردی (You Hurt My Feelings)

تاریخ پخش: ۲۶ مه در سالن‌های سینما

داستان این فیلم به نویسندگی و کارگردانی «نیکل هولوفسنر» و بازی «جولیا لویی-درایفس» و «توبایاس مکنزیز» در مورد رمان‌نویسی است که با شنیدن نظر صادقانه همسرش راجع به کتاب جدیدش ازدواج خود را در معرض نابودی می‌بیند. «مکیلا واتکینز» و «آریان مؤید» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. هولوفسنر در سال ۲۰۲۱ فیلمنامه «آخرین دوئل» (The Last Duel) «ریدلی اسکات» را با همکاری «مت دیمون» و «بن افلک» به نگارش درآورد و پیش از آن در «بحث کافیست» (Enough Said) با لویی-درایفس همکاری کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید