news-background
news-background

آکادمی نامزدی اسکار آندریا رایزبورو برای To Leslie را پس نمی‌گیرد

نامزدی اسکار رایزبورو با فیلم «برای لزلی» پس گرفته نخواهد شد.

«آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک» (AMPS) سه‌شنبه این هفته تأیید کرد که کمپین اسکار درام مستقل «برای لزلی» (To Leslie) «به سطحی نرسیده که نامزدی فیلم لغو شود.» آکادمی پیش‌تر اعلام کرده بود که کمپین جنجالی این فیلم برای اسکار که به نامزدی «آندریا رایزبورو» انجامید را بررسی می‌کند.

«بیل کرامر» مدیر عامل آکادمی می‌گوید: « بر اساس نگرانی‌هایی که هفته گذشته در مورد کمپین اسکار «برای لزلی» مطرح شد، آکادمی بررسی تاکتیک‌های تبلیغاتی فیلم را آغاز کرد. آکادمی به این نتیجه رسیده است که فعالیت مورد بحث در حدی نیست که نامزدی فیلم لغو شود. با این حال، تاکتیک‌هایی در کمپین‌های تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی را کشف کردیم که باعث نگرانی است. این تاکتیک‌ها مستقیماً طرف‌های مسئول را خطاب قرار می‌دهند.»

کرامر اضافه می‌کند: «هدف از مقررات کمپین آکادمی تضمین فرآیند اهدای جوایز منصفانه و اخلاقی است – این‌ها ارزش‌های اصلی آکادمی‌اند. با این بررسی، آشکار شد که جزئیات مقررات باید برای کمک به ایجاد ساختار بهتر کمپین‌های محترمانه، فراگیر و بی‌طرفانه روشن شوند. این تغییرات پس از این فصل اهدای جوایز ایجاد و با اعضای ما به اشتراک گذاشته خواهد شد. آکادمی در تلاش است تا محیطی ایجاد کند که در آن آراء صرفاً بر اساس شایستگی‌های هنری و فنی فیلم‌ها و دستاوردها واجد شرایط باشد.»

رایزبورو با کمپین خودجوش همکارانش از جمله «کیت وینسلت»، «جین فاندا»، «کیت بلانشت»، «ادوارد نورتن» و بسیاری دیگر در فاصله چند روز مانده به اعلام نامزدهای اسکار به یک مدعی تبدیل شد.

آغاز تحقیقات آکادمی در مورد این کمپین با انتقاد «مارک مارون» همبازی رایزبورو و سلبریتی‌های دیگری چون «کریستینا ریچی» و «پل شریدر» مواجه شده بود. مارون در پادکستش گفته بود: «کمپانی‌های بزرگ میلیون‌ها دلار در دهان کمپین‌های بازاریابی، تبلیغات و نمایش می‌گذارند، در حالی که آندریا از کمپین خودجوش همکارانش که توسط چند بازیگر انگشت‌شمار هدایتش کردند برخوردار بود.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید