news-background
news-background

انتقاد شدید مارک مارون و پل شریدر از آکادمی به خاطر زیر سؤال بردن نامزدی آندریا رایزبورو برای فیلم To Leslie: «بفرمایید، از من بازجویی کنید»

مارون یکی از بازیگران «برای لزلی» است.

«مارک مارون» از «آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک» به خاطر زیر سؤال بردن نامزدی همبازی‌اش «آندریا رایزبورو» در فیلم «برای لزلی» (To Leslie) به شدت انتقاد کرد. رایزبورو در فاصله چند روز مانده به اعلام نامزدهای اسکار با حمایت همکارانش در هالیوود به یک مدعی تبدیل شد و در نهایت یک نامزدی اسکار به دست آورد. آکادمی سپس اعلام کرد که قوانین تبلیغات مجازی برای رقابت در اسکار را به دنبال این اتفاق بررسی خواهد کرد.

مارون در پادکست خود به این اقدام آکادمی اعتراض می‌کند و می‌گوید: «ظاهراً آکادمی علوم تصاویر متحرک یا هر مزخرفی که اسمش را گذاشته‌اند تصمیم گرفته در مورد کمپین خودجوش نامزدی اسکار «آندریا رایزبورو» تحقیق کند. چون به گمانم سیستم‌شان را به خطر می‌اندازد تا جایی که ممکن است توسط منافع کمپانی‌های بزرگ در شکل استودیوها خریداری شوند.»

او ادامه می‌دهد: «آکادمی [می‌گوید:] «خوب، گویا باید نگاهی به این موضوع بیندازیم. قرار نیست این‌گونه عمل کند. هنرمندان مستقل لایق توجه آکادمی نیستند مگرگ اینکه ما درک کنیم دقیقاً چه اتفاقی افتاده. پس در موردش تحقیق می‌کنیم.»»

مارون از حمایت آکادمی از کمپین‌های پرخرج استودیوهای بزرگ انتقاد می‌کند:‌ «کمپانی‌های بزرگ میلیون‌ها دلار در دهان کمپین‌های بازاریابی، تبلیغات و نمایش می‌گذارند، اما آندریا از کمپین خودجوش همکارانش که توسط چند بازیگر انگشت‌شمار هدایتش کردند برخوردار بود.»

این بازیگر و کمدین ادامه می‌دهد: «به خاطر [این تحقیقات] هیچ اتفاقی نخواهد افتاد... اما خوشحالم که آکادمی – به فرمان کمپانی‌های بزرگ و منافع ویژه آن‌ها و بدبینی نسبت به اینکه ممکن است چگونه به نظر برسند – این تحقیقات را انجام می‌دهد. برای هیچ‌کس ذره‌ای اهمیت ندارد!»

«کریستینا ریچی» و به تازگی «پل شریدر» از نامزدی رایزبورو حمایت کرده‌اند. ریچی در اینستاگرام می‌نویسد: «به نظر مسخره می‌آید که پیرامون «نامزدی غافلگیرکننده» (یعنی برای او میلیون‌ها دلار خرج نشده) برای نمایشی درخشان تحقیق می‌کنند. پس یعنی فقط فیلم‌ها و بازیگرانی که می‌توانند هزینه کمپین‌ها را پرداخت کنند شایسته تقدیرند؟ الیتیستی و انحصاری و راستش به نظر من گامی رو به عقب است.»

شریدر در فیسبوک می‌نویسد: «[رایزبورو] رأی من را دارد. بفرمایید، از من بازجویی کنید.» او اضافه می‌کند: «رایزبورو بازیگری است که شاید به شکلی تبهکارانه قدردانسته‌نشده‌ترین بازیگر شاغل امروز در سینمای آمریکا باشد. وقتی «برای لزلی» در ماه مارس و به عنوان بخشی از جشنواره تگزاس (SXSW) دیدم، بدون تردید فکر کردم که نقطه عطف دوران بازیگری‌اش خواهد بود. متأسفانه، آمد و رفت بی‌آنکه توجهی را جلب کند. این اتفاقی است که ظاهراً برای همه فیلم‌های رایزبورو پیش می‌آید. چرا؟ لیاقت او بیش از این‌هاست...

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۱۲:۳۷

واقعا بازیگر خوبیه تو nancy هم خیلی خوب بود ولی بهش توجهی نشد

نمایش اسپویل