news-background
news-background

باکس آفیس 5 مهر: "هفت دلاور" در صدر جدول

 

آخرین هفته از ماه سپتامبر نیز با بی رمقی به پایان رسید و آنچنان که انتظار میرفت نبود. بازسازی "هفت دلاور" کمپانی سونی و انیمیشن "لک لک ها" کمپانی برادران وارنر تنها قسمت کوچکی از انتظاراتی که از آن ها میرفت را برآورده کردند. برای پنجمین هفته متوالی ده فیلم باکس آفیس موفق نشدند در مجموع بیش از صد میلیون دلار فروش داشته باشند و این هفته در مقایسه با 5 مهر سال گذشته 25% کاهش فروش داشت.

در صدر جدول فیلم جدید کمپانی های سونی و ام.جی.ام ، "هفت دلاور" با اکران در 3674 سینما موفق به فروش سی و پنج میلیون دلار شد تنها چند صد هزار دلار بیش تر از اکران دو هفته پیش فیلم "سالی" و فیلم پارسال دنزل واشینگتون "اکیولایزر" که همچنین توسط آنوتونی فوکوآ کارگردانی شده بود. بسیار سخت است که بگوییم که این فیلم رو به جلو پیش برود، ژانر وسترن جزو بلاک باسترهای محبوب این زمانه نیست و فیلم های مانند "رنجر تنها" و "جانگوی رها شده" بیشتر فروش خود را در روز های چهارشنبه و پنج شنبه داشته اند. برای مثال فیلم "گاوچران ها و بیگانگان" در ابتدا با فروش سی و شش میلیون دلاری کار خود را آغاز کرد و در نهایت فروش داخلی آن صد میلیون دلار بوده است. فیلم "هفت دلاور" در روز اکران خود از تماشاگران نمره "-A" را کسب کرد. فروش صد میلیون دلاری این فیلم حتمی است اما میتواند تا صد و بیست و پنج میلیون و یا صد و سی میلیون پیش برود ؟ اکثر فیلم هایی که اکرانشان در این سطح بوده است و موفق شده اند رو به جلو پیش بروند در ژانر های کمدی و انیمیشن بوده اند.

انیمیشن "لک لک ها" که هفته اول اکرانش را پشت سر گذاشت با فروش 21.8 میلیون دلاری در رتبه دوم قرار گرفت فروش این انیمیشن کمی بیشتر از نصف فروش هفته اول دیگر انیمیشن کمپانی سونی "هتل ترانسیلوانیا" که در سپتامبر سال 2012 اکران شده بود، است. همچنین کمتر از اکران 30 میلیون دلاری انیمیشن "ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی" در سپتامبر 2009 که با بودجه 100 میلیون دلاری منتشر شده بود ( 30 میلیون دلار بیشتر از بودجه "لک لک ها" ) و در کل فروش 243 میلیون دلاری داشت که موفق شد سازندگان برای ساخت ادامه آن تحریک کند. جای سوال است که آیا "لک لک ها" هم میتواند فیلم آغازین یک مجموعه باشد ؟ بستگی به فروش این فیلم در هفته های آینده دارد اما برداشت های اولیه نشان میدهد این عاقبت بعید است زیرا این انیمیشن در روز ابتدایی از تماشاگران ( آن هایی که کمتر از 25 سال سن داشته اند ) نمره"-A" را دریافت کرده است. این انیمیشن همچنین در سی و سه بازار بین المللی عرضه شد که موفق شد آن جا 18 میلیون دلار فروش داشته باشد

ساخته جدید کلینت ایستوود ، "سالی" ، با فروش 13.8 میلیون دلاری خود در سومین هفته رتبه سوم را از آن خود کرد. این فیلم که با بودجه 60 میلیون دلاری ساخته شده است و بر اساس داستان واقعی میباشد تا اکنون فروش داخلی 92.3 میلیون دلار و فروش خارجی 34.5 میلیون دلار و در مجموع 126 میلیون دلار داشته است. "سالی" در این هفته نسبت به هفته گذشته 36% کاهش فروش داشته است.

رتبه های چهارم تا ششم این هفته جدول باکس آفیس مربوط به سه فیلم جدیدی است که هفته گذشته اکران شدند. سومین فیلم از مجموعه "بریدجت جونز" با کاهش فروش 47% نسب به هفته اول فروش خود با رقم 4.5 میلیون دلار در رتبه چهارم قرار گرفت. این فیلم ک دو هفته از اکران آن میگذرد تا داخل ایالات متحده 16.4 میلیون دلار فروش داشته است. فروش بین اللملی این فیلم بهتر از فروش داخلی آن است ، این فیلم در 47 کشور اکران شده است و تا اکنون فروش خارجی 67.1 میلیون دلاری داشته است که فروش کلی آن را به 83.5 میلیون دلار رسانده است.

فیلم جدید کمپانی اوپن رود "اسنودن" نیز با کاهش فروش 48% و با رقم 4.1 میلیون دلار در رتبه پنجم قرار گرفت. این فیلم که اکران بین المللی نداشته است تا اکنون موفق شده است 15.1 میلیون دلار فروش داشته باشد. فیلم کمپانی لاینز گیت ، "جادوگر بلیر" ، نیز در دومین هفته از اکران خود با 4 میلیون دلار فروش در رتبه ششم قرار گرفت. این فیلم که از تماشاگران رتبه "+D" را دریافت کرده بود این هفته نسبت به هفته گذشته 56% کاهش فروش داشت. این فیلم با بودجه پنج میلیون دلاری منتشر شده است و تا اکنون در داخل ایالات 16.1 میلیون دلار و خارج از ایالات 4.9 میلیون دلار فروش داشته است.

رتبه هفتم و هشتم این هفته متعلق به دو فیلم موفق تابستان امسال بوده است فیلم ترسناک "نفس نکش" با فروش 3.8 میلیون دلار در رتبه هفتم و بلاک باستر "جوخه انتحار" با فروش 3.1 میلیون دلار در رتبه هشتم جدول قرار گرفت. فیلم "نفس نکش" پنج هفته است که اکران شده است و تا اکنون فروش داخلی 81.1 میلیون دلاری داشته است. "جوخه انتحار" نیز در هشتمین هفته از اکران خود توانست فروش داخلی را به رقم 318.1 میلیون دلار برساند. فیلم"جوخه انتحار" تا الان در مجموع فروش داخلی و خارجی خود 730 میلیون دلار فروش داشته است.  یک نکته قابل ذکر است که "جوخه انتحار" در رتبه چهارده پر فروش ترین فیلم های ابر قهرمانانی تاریخ در داخل ایالات متحده شده است. دیگر فیلم برادران وارنر و دی سی کیمکس "بتمن در مقابل سوپرمن: طلوع عدالت" که امسال اکران شده بود با فروش داخلی 330.3 میلیون دلار رتبه دوازده این جدول قرار دارد.

 رتبه نهم این هفته متعلق به فیلم "وقتی شاخه شکست" میباشد که در سومین هفته از اکران خود با فروش 2.5 میلیون دلاری در این رتبه قرار گرفت. این فیلم که ساخته جان کسر میباشد تا اکنون در ایالات متحده 26.6 میلیون دلار فروش داشته است. این فیلم نیز ساخته کمپانی سونی و اسکرین گیمز میباشد و خارج از ایالات متحده 216 هزار دلار فروش داشته است. این فیلم که در ژانر درام و ترسناک میباشد با بودجه 10 میلیون دلاری منتشر شده است.

 رتبه دهم این هفته را نیز انیمیشن "کوبو و دو تار" در اختیار دارد. این انیمیشن که ششمین هفته از اکران خود را پشت سر گذاشت تا اکنون در جدول باکس آفیس 46.6 میلیون دلار و در جهان 12.6 میلیون دلار فروش داشته است. این فیلم با بودجه 60 میلیون دلاری منتشر شده است

هفته آینده نیز فیلم جدید کمپانی فاکس به کارگردانی تیم برتون با نام "خانه خانم پرگرین برای بچه های عجیب و غریب" با بازی بازیگرانی همچون اوا گرین، ایسا باترفیلد، کریس اودوود، آلیسون جانی، ترنس استامپ، روپرت اورت، جودی دنچ و ساموئل ال. جکسون در 3400 سینما اکران خواهد شد. همچنین فیلم " آب ها عمیق هاریزون" با بازی مارک والبرگ در 3000 سینما اکران خواهد شد. (اخبار سینمای جهان را با ما دنبال کنید)

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید