news-background
news-background

مارتین اسکورسیزی وجود فیلم قلابی Goncharov را سرانجام «تأیید» کرد

اطلاعات غلط مثل سرطان در اینترنت رشد می‌کند و گاهی دنیای سینما را هم مبتلا می‌کند. چندین سال قبل، در شبکه اجتماعی تامبلر (Tumblr) صفحه‌ای ایجاد شد که تصاویری از فیلم غیرواقعی «گونچاروف» (Goncharov) منتسب به «مارتین اسکورسیزی» را نشان می‌داد. این صفحه در توصیف فیلم نوشته بود: «بهترین فیلم مافیایی تاریخ.»

هرچند اسکورسیزی چند فیلم در کارنامه دارد که می‌تواند شایسته چنین توصیفی باشد، اما هیچ مدرکی برای اثبات وجود فیلمی به نام «گونچاروف» وجود ندارد. با این حال کاربران تامبلر پوستر و موسیقی متن این فیلم را خلق کردند و این فیلم را فرانکنشتاین‌وار زنده کردند.

فرانچسکا دختر فیلمساز که در فیلم «هوگو» (Hugo)، «هوانورد» (The Aviator) و «رفتگان» (The Departed) پدرش نقش‌آفرینی کرده، سرانجام به این فیلم قلابی واکنش نشان داده است. او تصویری از گفت‌وگوی متنی خود با پدرش را در تیک‌تاک به اشتراک گذاشته است. دختر فیلمساز که پدرش را با نام «ددیو» ذخیره کرده می‌پرسد آیا مقاله «نیویورک تایمز» در مورد جنبش «گونچاروف» را دیده است یا نه. اسکورسیزی در واکنش می‌گوید: «بله. سال‌ها قبل آن فیلم را ساخته‌ام.»

این کارگردان در دنیای واقعی مراحل پس از تولید فیلم وسترن «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) با بازی «لئوناردو دی‌کاپریو»، «رابرت دنیرو» و «برندن فریزر» را طی می‌کند و انتظار می‌رود آن را به جشنواره کن آینده برساند.

گمانه‌زنی شده است که اولین تصویر به اشتراک‌گذاشته‌شده از «گونچاروف» به فیلم درام مافیایی «گومورا» (Gomorra) به کارگردانی «ماتئو گارونه» تعلق داشته باشد. در زمان اکران این فیلم در سال ۲۰۰۸، اسکورسزی از حس «یأس» و «صراحت» فیلم ستایش کرده بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید