news-background
news-background

ترنس هاوارد بازیگر جایگزین شده Iron Man: رابرت داونی جونیور ۱۰۰ میلیون دلار به من بدهکار است؛ ۱۷ بار با او تماس گرفتم

«ترنس هاوارد» در قسمت اول فیلم «مرد آهنی» (Iron Man) در سال ۲۰۰۸ نقشی را بازی کرد که امروز به «دان چیدل» سپرده شده است. هرچند هاوارد نسبت به این جایگزینی اظهار ناامیدی کرد، اما جزئیات آن در سال‌های اخیر افشانشده باقی مانده بود.

این اتفاق باعث شد که چندین اتهام علیه «رابرت داونی جونیور» بازیگر نقش «مرد آهنی» در «دنیای سینمایی مارول» مطرح شود. «فن‌دوم وایر» در گزارش به مرور اختلاف میان هاوارد و داونی جونیور پرداخته که بخش‌هایی از آن در ادامه می‌آید.

داونی جونیور تکذیب کرده است که سبب تغییر بازیگر نقش «ماشین جنگی» یا «رودی» شده اما نقل شده که هاوارد در ابتدا مخالف جدایی بوده و پس از مدتی مقاومت گذشته‌ها را فراموش کرده است.

در قسمت اول «مرد آهنی» سکانسی وجود دارد که هاوارد در نقش رودی نگاهی به زره «مارک دوم» می‌اندازد و می‌گوید: «دفعه بعد، عزیزم.» این جمله نشان می‌داد که او در قسمت بعدی فیلم به شخصیت «ماشین جنگی» تبدیل خواهد شد. با این حال هاوارد هرگز فرصت نکرد تا این زره را به تن کند و در عوض «دان چیدل» جایگزین او بود.

هاوارد در مصاحبه با «رادیوی عمومی ملی» بهت‌زده به نظر می‌رسید: «قراردادی که می‌نویسیم و امضاء می‌کنیم آن چیزی نیست که چاپ می‌شود. به وعده‌ها عمل نمی‌کنند، و مذاکره با حسن نیت همیشه دوام ندارد... [قرارداد] ناگهان ناپدید شد.»

در سال‌های بعد اظهارات دیگری مطرح شد و اگرچه استودیوی مارول علت جدایی هاوارد را رفتار هاوارد ذکر می‌کرد اما هاوارد در سال ۲۰۱۳ جزئیات بیشتری از این اتفاق فاش کرد و موجب شد مارول اقدامی بحث‌برانگیز کند. هاوارد در ابتدا قرار بود بیشترین دستمزد را برای «مرد آهنی» دریافت کند. دستمزدی که حتی از «رابرت داونی جونیور» بیشتر بود.

هاوارد می‌گوید مارول برای سه فیلم و مدت‌ها پیش از تولید «مرد آهنی» با او توافق کرده است: «برای سه فیلم قرارداد داشتیم. بنابراین یعنی پیش از موعد توافق کرده‌اید. میزان معینی [دستمزد] برای قسمت اول، میزان معینی برای قسمت دوم و میزان معینی برای قسمت سوم.»

هاوارد می‌گوید استودیو آن قرارداد را نقض کرده و مارول به این نتیجه رسیده است که «مرد آهنی ۲» (Iron Man 2) «با هاوارد یا بی هاوارد» موفق‌تر از قسمت اول خواهد بود. از این رو، بازیگر تنها «یک-هشتم» رقم توافق شده را دریافت می‌کند.

هاوارد به یاد می‌آورد که یکی از دوستانش که زمانی به او کمک کرده، در این شرایط دشوار او را نجات نداده است. آن دوست کسی نیست جز داونی جونیور: «کاشف به عمل آمد آن فردی که کمک کردم «مرد آهنی» شود، وقتی زمان امضای قرارداد دوم رسید، پولی که قرار بود به من داده شود را برداشت و من را بیرون انداخت... با این دوستم تماس گرفتم، دوستی که کمک کردم این نقش را به دست آورد، اما تا سه ماه جواب تماس‌هایم را نداد.»

گزارش شده است که هاوارد در حین تولید قسمت اول «مرد آهنی» داوطلبانه با پرداخت دستمزد کمتری موافقت کرده تا امکان استخدام داونی جونیور فراهم شود. اما این پایان ماجرا نبود.

در سال ۲۰۱۵ هاوارد ادعای بزرگ‌تری در مصاحبه با مجله «رولینگ استون» مطرح کرد. او می‌گوید در زمان مذاکرات بارها با «رابی» تماس گرفته است: «با رابی تماس گرفتم و گفتم: «ببین رفیق...» برای منشی‌های او پیام گذاشتم، آن روز دست کم ۱۷ مرتبه و روز بعد ۲۱ مرتبه تماس گرفتم و نهایتاً پیام گذاشتم و گفتم: «ببین رفیق، به همان کمکی احتیاج دارم که به تو کردم.»

هاوارد ادامه می‌دهد که به‌رغم تلاش‌های بسیار، بازیگر «شرلوک هلمز» پاسخ او را نداده است. او مدعی است: «حدس می‌زنید میلیون‌ها دلار پولی که قرار بود من بگیرم را چه کسی گرفت؟ تمام چندگانه را به دست آورد، یعنی من در واقع به او ۱۰۰ میلیون دلار داده‌ام که می‌شود ۱۰۰ میلیون دلار ضرر برای من از طرف خودم که تلاش کردم به دیگری لطف کنم، اما می‌دانید، حتی امروز حاضرم همان کار را تکرار کنم. طبیعت من این‌گونه است.»

در سال ۲۰۱۷ به نظر رسید که هاوارد و داونی جونیور گذشته‌ها را فراموش کرده‌اند. هاوارد در مصاحبه با «اندی کوئن» گفت: «هر دو متوجه شدیم که زندگی خیلی کوتاه است.»

چیدل قرار است در فیلم جداگانه‌ای برای شخصیت «ماشین جنگی» با عنوان «زره‌های جنگی» (Armor Wars) بازی کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید