news-background
news-background

فیلم ترسناک Smile با It Follows مقایسه شد؛ تمجید استیون کینگ

هواداران ژانر وحشت فیلم «لبخند» (Smile) را با فیلم کالت «تعقیب می‌کند» (It Follows) مقایسه کردند.

«لبخند» به کارگردانی «پارکر فین» که چهارشنبه هفته پیش اکران شد، داستان دکتر «رز کاتر» را روایت می‌کند که لبخندهای مرموزی را در یکی از بیماران خود می‌بیند و سپس متوجه می‌شود که بسیاری از انسان‌های پیرامونش این لبخند را به لب دارند. دکتر به زودی کشف می‌کند که این لبخند تنها آغاز ماجرا است و چیزی در صدد کشتن او است. «سوزی بیکن»، «جسی آشر»، «گایل گالنر»، «رابین ویگرت»، «کیتلین استیسی»، «کل پن» و «راب مورگان» در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

این فیلم نقدهای مختلفی دریافت کرده اما بسیاری از مخاطبین از لحظات «واقعاً وحشتناک» آن ستایش کرده‌اند. عده زیادی از بینندگان این فیلم را با «تعقیب می‌کند» به کارگردانی «دیوید رابرت میچل» مقایسه کرده‌اند. داستان آن فیلم با بازی «مایکا مونرو» در مورد زن جوانی بود که پس از یک رابطه جنسی عجیب نیرویی ناشناخته را در تعقیب خود می‌دید.

یکی از کاربران توییتر می‌نویسد: ««لبخند» دقیقاً مثل «تعقیب می‌کند» است، بنابراین پول خود را هدر ندهید.» بیننده دیگری می‌گوید: ««لبخند» فیلم مزخرفی بود، در عوض بروید فیلم «تعقیب می‌کند» را ببینید.» کاربری دیگر می‌نویسد: «همه‌اش را دیده بودم. «تعقیب می‌کند». «حلقه» (The Ring) و غیره. با این حال، از دیدن «لبخند» هم لذت بردم.»

«استیون کینگ» نویسنده ژانر وحشت یکی از تحسین‌کنندگان فیلم و بازی بیکن است در نقش «دکتر رز کاتر» است. او در صفحه توییترش می‌نویسد: ««لبخند» این هفته افتتاح می‌شود. فیلم ترسناک و خوبی در ژانر وحشت است، اما سورپرایز واقعی آن «سوزی بیکن» در نقش رز است. عجب نمایشی.»

فین که اولین فیلم بلندش را کارگردانی کرده، به «اینترتینمنت ویکلی» می‌گوید تمایل داشته «لبخند» حکم یک «حمله عصبی مداوم» را داشته باشد: «می‌خواستم فیلمی بسازم که عمیقاً وحشتناک و از ابتدا تا انتها مانند یک حمله عصبی مداوم باشد. با مضامین و موتیف‌های به‌شدت زننده‌‌ای سر و کار داریم که با شرایطی فوق‌العاده ترکیب شده‌اند. واقعاً می‌خواستم داستان را قابل‌درک کنم، جنبه درام اثر را، تا [مخاطب] بتواند به شخصیت اهمیت دهد و با او همراه شود.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۳ مهر ۱۴۰۱ ۱۱:۲۳

It follow که عالی بود اگه ندیدید پیشنهاد میکنم از دستش ندید. Smile هم مشخصه یه کار تمیز و متمایز و جذابه.

نمایش اسپویل