news-background
news-background

تام هنکس: تنها چهار فیلم خوب بازی کرده‌ام

هنکس برنده اسکار می‌گوید تاکنون تنها در چهار «فیلم خیلی خوب» نقش‌آفرینی کرده است.

«تام هنکس» می‌گوید پس از سی سال حضور در هالیوود تنها چهار فیلم «خیلی خوب» بازی کرده است. این بازیگر برنده اسکار که فیلم‌هایی چون «مسیر سبز» (Green Mile)، «فورست گامپ» (Forrest Gump) و «الویس» (Elvis) را در کارنامه دارد، اعلام کرده است که رمان «ساختن یک فیلم شاهکار بزرگ دیگر» (The Making of Another Major Motion Picture Masterpiece) را ۹ مه آینده منتشر می‌کند.

داستان رمان هنکس در مورد فرایند تولید یک فیلم ابرقهرمانی چند میلیون دلاری و کتاب مصوری است که فیلم بر اساس آن ساخته شده. هنکس در مصاحبه با مجله «پیپل» می‌گوید: «هیچ‌کس نمی‌داند یک فیلم را چگونه می‌سازند – هرچند همه تصور می‌کنند که می‌دانند. من فیلم‌های زیادی ساخته‌ام (و فکر می‌کنم فقط چهار فیلم خیلی خوب دارم) و هنوز از اینکه فیلم‌ها را چگونه می‌سازند شگفت‌زده می‌شوم. از سوسوی یک ایده تا سوسوی تصویر روی پرده، تمام مراحل آن یک معجزه است.» هنکس اضافه می‌کند که «فیلمسازی کاری بسیار سخت در طول مدتی بسیار طولانی است که لحظات شورانگیز زیادی» را شامل می‌شود.

هنکس پیش‌تر در مصاحبه دیگری با پادکست «جاش هاروویتس» گفته بود که مذاکره او پیرامون دنباله «فارست گامپ» پس از ۴۰ دقیقه تمام شده است: «زیرکی من این بود که هیچ‌وقت قراردادی برای یک دنباله امضاء نکردم. همیشه می‌گفتم: «دوستان، اگر دلیلی برای ساخته شدنش وجود دارد، بیایید بسازیمش. اما نمی‌توانید من را وادار کنید.»»

«کریستن استوارت» نیز سال گذشته در مصاحبه با «ساندی تایمز» گفته بود که به اعتقاد خودش تنها پنج فیلم خوب در میان ۴۶ نقش کارنامه‌اش بازی کرده است: «شاید تنها پنج فیلم واقعاً خوب بازی کرده باشم، از ۴۵ یا ۵۰ فیلم. فیلم‌هایی که در موردشان می‌گویم: «وای، این آدم اثری سراسر زیبا خلق کرده!»»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید