news-background
news-background

هوش مصنوعی آریل سیاه را در بازسازی The Little Mermaid «اصلاح» کرد

«اصلاح» شخصیت «آریل» سیاه با هوش مصنوعی در بازسازی «پری دریایی کوچولو» (The Little Mermaid) با انتقاد گسترده مواجه شد. کاربران شبکه اجتماعی فردی که با هوش مصنوعی بازیگری سفید پوست را در تریلر فیلم با «هالی بیلی» جایگزین کرده بود «نژادستیز» خواندند.

چند روز پس از انتشار تریلر لایو-اکشن «پری دریایی کوچولو» که در یوتیوب ۱.۵ میلیون «دیسلایک» دریافت کرده، یکی از کاربران توییتر (@TenGazillioinIQ) نسخه «اصلاح‌شده» تریلر را با یک زن سفیدپوست غیرواقعی به اشتراک گذاشت. صفحه این کاربر به سرعت مسدود شد اما «دیلی میل» تصاویری از این حساب را ذخیره کرده بود.

یکی از بازنشردهندگان توییت می‌نویسد: «این مرد «پری دریایی کوچولو» را اصلاح کرده و این بازیگر «ووک» را به یک دختر سفید زنجبیلی تبدیل کرده است. او می‌گوید می‌تواند تمام فیلم را طی ۲۴ ساعت با ۴ [کارت گرافیکی NVIDIA RTX] A6000 اصلاح کند. ماجرا برای ووک‌سل‌ها تمام شده است.»

این کاربر اضافه می‌کند که این تغییر «فقط جنبه آموزشی» داشته و از دیگران خواسته است که «برداشت نژادستیزانه» از توییت او نکنند: «فقط از آی‌کیوی بالای دوستم که با هوش مصنوعی کار می‌کند و چیزهایی که می‌آفریند شگفت‌زده شدم، و می‌خواستم زمینه تحقیقات او را نشان دهم.»

با این حال منتقدین به سرعت این توییت او را مصداق «نژادستیزی» دانستند. یکی از کاربران می‌نویسد:‌ «واقعاً هم جنبه آموزشی دارد. برای مثال، همه اهل توییتر فهمیدند که شما نژادستیز هستید در حالی که شما فهمیدید چنین مسائلی در توییتر با استقبال مواجه نمی‌شود. دست کم با استناد به مسدود شدن حساب‌های آن‌ها. آموزش لذت‌بخش است!»

کاربری دیگر می‌نویسد: «نژادستیز نیستم، فقط با تغییر نژاد شخصیت اصلی یک فیلم کودکانه آن را اصلاح کردم. اصلاً نژادستیزانه نیست.»

تریلر رسمی «پری دریایی کوچولو» طی تنها دو روز در کانال یوتیوب والت دیزنی بیش از ۱.۵ میلیون «دیسلایک» دریافت کرد.

فیلم «پری دریایی کوچولو» ۲۶ مه ۲۰۲۳ اکران خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۵ شهریور ۱۴۰۱ ۱۱:۰۹

حتی هوش مصنوعی هم نتونست کامل سفیدش کنه :))) تا وقتی هالیوود چندتا از نقش‌های سیاهپوستا رو نده به سفیدپوستا، این عملِ یک طرفشون مصداق نژادپرستیه

نمایش اسپویل
۲۵ شهریور ۱۴۰۱ ۱۱:۰۵

اگر این هوش مصنوعی قابلیت تغییر نژاد کاراکترها رو داره بهترین اتفاق ممکنه نسخه زردپوست،سفیدپوست،سرخپوست و ... هم خواهیم داشت که تقریبا هیچ مخاطبی حس طرد شدگی نداشته باشه

نمایش اسپویل
۲۵ شهریور ۱۴۰۱ ۰۹:۳۷

خدایی این بازی کثیف را تمام کنید اون از پینوکیو ادم شب ادراری می گیره اینم از پری دریایی اینهمه زن سیاه و هندی زشت چپوندید تو فیلم و شرکت ها بسه دیگه فهمیدیم شما نژاد پرست نیستید

نمایش اسپویل
۲۵ شهریور ۱۴۰۱ ۱۰:۵۸

هر چقدر از زن سیاه و هندی سوء استفاده کنند نمی تونن ثابت کنن که نژادپرست نیستن چون دم خروس همیشه از یه جایی میزنه بیرون

نمایش اسپویل
۲۵ شهریور ۱۴۰۱ ۰۹:۲۷

بمیرم برای دل سفیدپوستهای فلک زده. در تمام طول تاریخ بهشون ظلم شده تا به امروز که نقش پری دریایی کوچولوشون رو دادن به یه سیاه پوست با بینی زشت و صورت بدترکیب

نمایش اسپویل
۲۵ شهریور ۱۴۰۱ ۱۱:۳۴

ترامپ حاضر نیست این نقشو بازی کنه چون قبلش برای سیاه پوستها بوده

نمایش اسپویل
۲۵ شهریور ۱۴۰۱ ۱۱:۰۷

اوکی پس نقش پلنگ سیاهو بدن به ترامپ بازی کنه اگه دنبال برابری هستن

نمایش اسپویل