news-background
news-background

سریال‌هایی که در ماه آگست ۲۰۲۲ منتظرشان هستیم

در چند هفته پیش رو سریال‌هایی از «استیو کارل»، «دیه‌گو لونا»، «ابی جیکوبسون» و «شارون هورگان» پخش خواهند شد.

در فاصله یک ماه مانده به پایان تابستان، پلتفرم‌های استریم ویدیو با چند سریال تلویزیونی انیمیشن و مستند و داستانی به تلاش برای جذب مشترک ادامه می‌دهند. در این بین، شماری از سریال‌های کلاسیک به همین امید احیا می‌شوند و چند سریال محبوب دیگر برای فصل جدید بازمی‌گردند. علاوه بر این، سریال‌های تلویزیونی دیگری دنیای مارول و «جنگ ستارگان» را حتی بیش از پیش گسترش خواهند داد.

در ادامه هیجان‌انگیزترین عناوین تلویزیونی جدید و بازگردنده یک ماه آینده فهرست شده است:

 

بیویس و بات-هد (Beavis and Butt-Head)

تاریخ پخش: ۴ آگست، پارامونت+

با موفقیت فیلم «بیویس و بات-هد به فضا می‌روند» (Beavis and Butt-Head Do the Universe) که در ماه ژوئن پخش شد، دومین ریبوت این انیمیشن بزرگسالانه پس از سال ۲۰۱۱، در ماه آگست از راه می‌رسد. «مایک جاج» در مقام تهیه‌کننده، نویسنده و صداپیشه بازگشته است.

 

سندمن (The Sandman)

تایخ پخش: ۵ آگست، نتفلیکس

«تام استوریج» در این سریال نقش «خیال» یا «مورفیوس» را بازی کرده و در قلمرویی پرسه می‌زند که «خیال‌بافی» نام دارد. غیبت او در پی اسیر شدن «خیال» تغییراتی را در عوالم خفته و بیدار پدید می‌آورد. در خلاصه داستان اقتباس تلویزیونی از رمان‌های «سندمن» نوشته «نیل گیمن» آمده است:‌ «پیوندی غنی میان اسطوره‌های مدرن و فانتزی پیچیده که در آن داستان‌های معاصر، درام تاریخی، و افسانه در هم تنیده شده‌اند. «سندمن» افراد و مکان‌هایی را دنبال می‌کند که از «مورفیوس»، «پادشاه خیال» تأثیرپذیرفته‌اند، در حالی که او خطاهای کیهانی – و انسانی – که در طول حیات درازش مرتکب شده را جبران می‌کند.»

 

زندگی من به عنوان یک رولینگ استون (My Life as a Rolling Stone)

تاریخ پخش: ۷ آگست، اپیکس

هر یک از چهار قسمت این مستند بر روی یکی از اعضای گروه «رولینگ استون» متمرکز است و با ساعتی از زندگی و روزگار خواننده «میک جگر» شروع می‌کند. قسمت‌های بعدی «کیت ریچاردز» گیتاریست، «رانی وود» بیسیست کهنه‌کار، و قسمت آخر به عنوان یک ادای احترامی «چارلی واتس» درامر را پوشش می‌دهد.

 

من گروت هستم (I Am Groot)

تاریخ پخش: ۱۰ آگست، دیزنی+

«من گروت هستم» از پنج اپیزود کوتاه برای شخصیت «بیبی گروت» از فیلم «نگهبانان کهکشان» (Guardians of the Galaxy Vol. 2) تشکیل شده و «وین دیزل» برای صداپیشگی در این نقش بازخواهد گشت. گروت در این سریال همچنان شاهد رشد تنه خودش است و وارد سیاره‌ای با مخلوقات کوچک می‌شود. «جیمز گان» نویسنده و کارگردان «نگهبانان کهکشان» پیش‌تر در توییتر تأیید کرده بود که «من گروت هستم» بخشی از داستان سه‌گانه سینمایی نیست: «انیمیشن‌هایی کوتاهند بنابراین لزوماً بخشی از داستان «نگهبانان» نیستند.»

 

لیگ خودشان (A League of Their Own)

تاریخ پخش:‌ ۱۲ آگست، پرایم ویدیو

سی سال پس از اکران یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های ورزشی تاریخ سینما در مورد بیسبال، داستان دیگری در دنیای بیسبال حرفه‌ای زنان به صورت سریال از راه خواهد رسید. «ابی جیکوبسون» که نویسنده قسمت اول به کارگردانی «جیمی بابیت» بوده، و «شانته آدامز» از جمله بازیگران سریال خواهند بود. «دارسی کاردن»، «روبرتا کولیندرز»، «بمیسولا ایکومل»، «کلی مک‌کورمک»، «پریسیلا دلگادو»، «کیت برلانت»، «مالی افرایم»، و «نیک آفرمن» دیگر بازیگران سریال خواهند بود. «لیگ خودشان» تجارب درون و بیرون زمین هویت‌هایی را زنده می‌کند که برای ظهور یک بیسبال نو در آمریکای زمان جنگ ظهور کردند.

 

پنج روز در مراسم یادبود (Five Days at Memorial)

تاریخ پخش:‌ ۱۲ آگست، اپل تی‌وی+

«جان ریدلی» و «کارلتون کیوز» این مینی‌سریال را در مورد مشکلات یک بیمارستان در منطقه نیواورلئان پس از طوفان کاترینا را نوشته و کارگرانی کرده‌اند. این سریال چالش‌های روزانه پزشکان، پرستاران، کارمندان و بیماران را در طوفانی که اواخر آگست سال ۲۰۰۵ شکل گرفت دنبال می‌کند «چری جونز»، «ورا فارمیگا»، «جولی آن امری»، «آدپرو اودویه»، «کورنلیوس اسمیت جونیور»، «رابرت پاین»، «مالی هاگر» و «مایکل گاستون» از جمله بازیگران سریال خواهند بود.

 

این ابله (This Fool)

تاریخ پخش: ۱۲ آگست، هولو

«کریس استرادا» در این سریال کمدی نیمه-اتوبیوگرافیکال در نقش جولیو بازی می‌کند که بخشی از روزهای خود را در سازمانی می‌گذراند که در کمک به اعضای سابق باندهای تبه‌کار تخصص دارد. یکی از این افراد پسر عموی او لوئیس (فرانکی کوئینونز) است که علاوه بر ایجاد کشمکش در محل کار، جدیدترین ساکن اقامتگاه جولیو نیز هست. «میشل اورتیز»، «جولیا ورا»، و «مایکل امپریولی» بازیگران و «پت بیشاپ»، «جیک وایسمن» و «مت اینگبرتسون»، از جمله نویسنده و کارگردانان سریال خواهند بود.

 

داستان‌های مردگان متحرک (Tales of the Walking Dead)

تاریخ پخش: ۱۴ آگست، ای‌ام‌سی

با بسته شدن پرونده «بهتر است با سال تماس بگیرید» (Better Call Saul)، «داستان‌های مردگان متحرک» آخرین اسپین‌آف یک سریال پربیننده در شبکه ای‌ام‌سی خواهد بود. برخلاف «از مردگان متحرک بترس» (Fear the Walking Dead) و «مردگان متحرک: جهان فراتر» (The Walking Dead: World Beyond)، این سریال جدید یک آنتولوژی خواهد بود. «پارکر پوزی»، «تری کروز»، «جیلیان بل»، «پاپی لیو»، «الیویا مون»، و «آنتونی ادواردز» به همراه بازیگران مشهور دنیای «مردگان متحرک» مانند «سامانتا مورتون» در این مجموعه نقش‌آفرینی می‌کنند.

 

لئوناردو (Leonardo)

تاریخ پخش: ۱۶ آگست، سی‌دابلیو

«لئوناردو داوینچی» پس از «ویلیام شکسپیر»، «اچ.جی. ولز»، «پابلو پیکاسو» و «آلفرد پنی‌ورث»، آخرین شخصیت تاریخی است که سریالی بر اساس زندگی او در دوران جوانی ساخته می‌شود. در این سریال جدید «ایدان ترنر» در نقش داوینچی ایفای نقش می‌کند، وقتی که متهم به قتل است و برای دستاوردهایی که او را به شهرت رساند مقدمه‌چینی می‌کند. «جیانکارلو جیانینی»، «ماتیلدا دی آنجلیس»، «فردی هایمور» و «جیمز دارسی» در سریالی به نویسندگی «استیو تامپسون» و «فرانک اسپاتنیتز» نقش‌آفرینی می‌کنند.

 

شی-هالک: وکیل مدافع (She-Hulk: Attorney at Law)

تاریخ پخش: ۱۸ آگست، دیزنی+

سریال ۱۰ اپیزودی «شی-هالک» یک کمدی حقوقی توصیف شده در مورد «جنیفر والترز» یا «شی-هالک» با بازی مسلنی که قدرت‌هایی شبیه به «بروس بنر» یا «هالک» دارد. ماسلنی در این سریال نقش «جنیفر والترز» را بازی می‌کند که پس از تزریق خون» عموزاده‌اش «بروس بنر/هالک» قدرت‌های ابرقهرمانی او را به دست می‌آورد اما برخلاف بروس می‌تواند احساسات و عواطف خودش را مدیریت کند. «مارک پیش‌تر گزارش شده بود که «مارک رافلو»، «جینجر گونزاگا»، «جاش سگارا» بازیگر سریال «کمان» (Arrow)، «جمیلا جمیل» بازیگر «جای خوب» (The Good Place) و «رنی الیس گلدزبری» در این سریال نقش‌آفرینی خواهند کرد. «تیم راث» در این فصل نقش «نابودی» (Annihilation) و «چارلی کاکس» نقش «دردویل» را بازی می‌کنند.

 

جنگ اعلام‌نشده (The Undeclared War)

تاریخ پخش: ۱۸ آگست، پیکاک

«پیتر کازمینسکی» نویسنده کهنه‌کهر بریتانیایی، با این سریال نگاهی می‌اندازد به جنگ بالقوه فناوری در آینده نزدیک. این مجموعه شش قسمتی بر روی گروهی از کارمندان GCHQ تمرکز دارد که برای ابهامات انتخابات ۲۰۲۴ بریتانیا آماده می‌شوند. کارآموز جدید «سارا پروان» با بازی «هانا خلیق-براون) تبدیل به چشمانی می‌شود که از طریق آن مخاطب مبارزه‌ای را می‌بیند که در آن قوانین با همه جزئیاتش بازنویسی می‌شوند. «مارک رایلنس» پس «ولف هال» (Wolf Hall) دوباره با کازمینسکی همکاری می‌کند. «سایمون پگ»، «آدریان لستر»، «الکس جنینگز» و «میزی ریچاردسون-سلرز» دیگر بازیگران سریال خواهند بود.

 

خواهران بد (Bad Sisters)

تاریخ پخش: ۱۹ آگست اپل تی‌وی+

«خواهران بد» از یک سریال بلژیکی اقتباس شده و داستانی در مورد خواهران گاروی روایت می‌کند که به دنبال مرگ والدین‌شان عهد می‌بندند همیشه مراقب یکدیگر باشند. «بیربلا والش»، «جوزفین بورنبوش» و «ربکا گتوارد» کارگردان سریال بوده‌اند. والش سریال‌هایی چون «بی‌شرم» (Shameless) و «سرگذشت ندیمه» (The Handmaid’s Tale) را در کارنامه دارد. دیگر بازیگران سریال «آن-ماری داف»، «ایوا برثیستل»، «سارا گرین»، «ایو هیوسون»، «کلیس بنگ»، «برایان گلیسون»، و «دریل مک‌کورمک» خواهند بود.

 

خاندان اژدها (House of the Dragon)

تاریخ پخش: ۲۱ آگست، اچ‌بی‌او

«خاندان اژدها» به نویسندگی «جرج آر.آر. مارتین»، «میگل ساپوچنیک» و «رایان کاندال» از کتاب «آتش و خون» (Fire & Blood) مارتین اقتباس شده و داستانی در مورد «خاندان تارگرین» روایت می‌کند و مخاطبین را به ۲۰۰ سال پیش از وقایع «بازی تاج‌وتخت» می‌برد. سریال دارای پنج شخصیت اصلی «شاه ویسریس تارگرین» با بازی «پدی کانسیداین»، «آلیسنت های‌تاور» که «زیبا‌روترین زن هفت اقلیم» توصیف شده با بازی «الیویا کوک»، «شاهدخت رینایرا تارگرین» با بازی «اما دارسی»، «شاهزاده دیمن تارگرین» با بازی «مت اسمیت» و «لرد کورلیس والرین» یا «مار دریا» که دستیار «شهبانو رینایرا تارگرین» در حین «رقص اژدها» خواهد بود. «رایس ایوانز» بازیگر ولزی نیز در نقش پادشاه «اوتو های‌تاور» پدر «آلیسنت های‌تاور» بازی می‌کند.

 

آن (Anne)

تاریخ پخش: ۲۲ آگست، اکرون

این درام پیش‌تر از شبکه آی‌تی‌وی پخش شده اما از این ماه به واسطه شبکه اکرون در دسترس مخاطبین آمریکایی قرار می‌گیرد. «آن» برگرفته از داستان واقعی «آن ویلیامز« است که پسرش کوین یکی از ۹۷ نفری بود که ۱۵ آوریل ۱۹۸۹ در استادیوم هیلزبورو درگذشت. ویلیامز با بازی «ماکسین پیک» تا پایان عمرش رهبری یک کمپین عمومی برای کشف حقیقت آنچه باعث یکی از بزرگترین تراژدی‌های تاریخ ورزش شد را بر عهده داشت. این مجموعه چهار قسمتی در سال ۱۹۸۹ آغاز می‌شود و با تلاش او برای بررسی مجدد نحوه مرگ پسرش توسط مقامات انگلیسی ادامه می‌یابد.

 

به رکسهام خوش‌آمدید (Welcome to Wrexham)

تاریخ پخش: ۲۴ آگست، اف‌اکس

این سریال به تهیه‌کنندگی «راب مک‌الهنی» خالق «فیلادلفیا همیشه آفتابی است» (It’s Always Sunny In Philadelphia) و «رایان رینولدز» ستاره فیلم‌های «ددپول» (Deadpool) رؤیاها و نگرانی‌های باشگاه فوتبال رکسهام در شمال ولز و خریداری شدنش توسط دو ستاره هالیوود را شرح می‌دهد. رکسهام سومین باشگاه فوتبال قدیمی تاریخ است. این بازیگران در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۲ میلیون پوند روی زیرساخت‌های باشگاه سرمایه‌گذاری کردند.

 

هرچه از عشق می‌دانم (Everything I Know About Love)

تاریخ پخش: ۲۴ آگست، پیکاک

چهار هم-اتاقی شامل «اما اپلتون»، «بل پاولی»، «آلیا اودوفین»، «مارلی سیو» در این سریال با محوریت دوستی، عشق و این سؤال که آیا در زندگی برای هر دو فضای کافی وجود دارد یا نه، دنیای لندن سال ۲۰۱۲ را می‌پیمایند. «دالی آلدرتون» از کتاب خاطرات خودش که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد اقتباس کرده، در حالی که «چاینا مو-یانگ» کارگردان این مجموعه هفت اپیزودی است. این سریال در ابتدا اوایل تابستان امسال از شبکه بی‌بی‌سی وان پخش شده بود.

 

شیاطین کوچک (Little Demon)

تاریخ پخش: ۲۵ آگست، اف‌اکس‌اکس

کریسی با صداپیشگی «لوسی دویتو» در ابتدای کلاس هفتم کشفی می‌کند که می‌تواند مدرسه راهنمایی را بدتر کند: او دجال است. او در سریال انیمیشن «شیاطین کوچک» سعی می‌کند به کمک مادرش لورا با صداپیشگی «آبرری پلازا» و پدرش «شیطان» با صداپیشگی «دنی دویتو» با هویتش سازش کند. «دارسی فاولر» پدیدآورنده و نویسنده این سریال با صداپیشگی «یوجین کوردرو»، «لنون پرهام»، «مایکل شنان» و ستارگان دیگر است.

مایک (Mike)

تاریخ پخش: ۲۵ آگست، هولو

«کریگ گیلسپی» سریالی بر اساس تجارب «مایک تایسون» در قالب یک مینی‌سریال برای هولو در مقام تهیه‌کننده ساخته و «تروانت رودز» بازیگر «مهتاب» (Moonlight) را در نقش اول نشانده است. «استیون راجرز» نویسنده «من، تانیا» (I, Tonya) و «کارین گیست» شورانر این سریال‌اند که زندگی بوکسور سابق سنگین وزن را در دوران کودکی پر فراز و نشیب، رسیدن به شهرت جهانی و سال‌های زندان را روایت می‌کند. «راسل هورنسبی» در نقش «دان کینگ» بدنام بازی می کند و به «لورا هریر»، «لی یوبانکس»، «اولونیک آدلی»، «بی.جی ماینر» و «هاروی کیتل» پیوسته است.

 

بیمار (The Patient)

تاریخ پخش: ۳۰ آگست، اف‌اکس و هولو

«بیمار» یک تریلر روان‌شناسانه در مورد یک روان‌پزشک با بازی کارل است که خودش را در اسارت یک قاتل زنجیره‌ای با بازی «دامنال گلیسون» با درخواستی عجیب می‌بیند: از بین بردن تمایلش به آدمکشی. اما تلاش برای فرونشاندن عطش قاتل در عین مهار موج افکار پریشان خودش عملی است که شاید خطرناک‌تر از اسارتش باشد. کارل نقش «الکساندر استراوس» را بازی می‌کند که به تازگی همسرش را از دست داده و فراسوی ظاهر حساس و زیرکش، انبوهی از دردها و فقدان‌ها نهفته است. دیگر بازیگران سریال «لیندا ایموند»، «دیوید آلن گریر»، «لورا نایمی»، «اندرو لیدز»، «الکس ریچ» و «ایمی هندلمن» خواهند بود. «جول فیلدز» و «جوزف وایزبرگ» که «آمریکایی‌ها» (The Americans) را در کارنامه دارند، نویسندگان مینی‌سریال «بیمار» بوده‌اند.

   

سریال‌های بازگردنده

سگ‌های مناطق اختصاصی (Reservation Dogs) – ۳ آگست، هولو

لاک و کلید (Locke & Key) – ۱۰ آگست، نتفلیکس

هرگز نداشته‌ام (Never Have I Ever) – ۱۲ آگست، نتفلیکس

سلنا+سرآشپز (Selena + Chef) – ۱۸ آگست، اچ‌بی‌او مکس

کوین می‌تواند برود به جهنم (Kevin Can F**k Himself) – ۲۲ آگست، ای‌ام‌سی

آرچر (Archer) – ۲۴ آگست، اف‌اکس‌اکس

دیدن (See) – ۲۶ آگست، اپل تی‌وی+

استارگرل (DC's Stargirl) – ۳۱ آگست، سی‌دابلیو

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید