news-background
news-background

راجر کورمن: مارول باید مثل جیمز کامرون داستان را در اولویت قرار دهد؛ جلوه‌های ویژه ستاره فیلم‌های مارول است

کورمن می‌گوید: «گاهی به نظر می‌رسد که جلوه‌های ویژه ستاره فیلم‌های مارول است.»

«راجر کورمن» کارگردان آمریکایی فیلم‌هایی چون «مسابقه مرگ ۲۰۰۰» (Death Race 2000) و «کلاغ» (The Raven 1963) توصیه‌هایی به تهیه‌کنندگان استودیوی مارول دارد. این فیلمساز ۹۶ ساله در مصاحبه با «پیست» می‌گوید نسبت به «دنیای سینمایی مارول» واکنشی «تقریباً بد» نشان داده به این علت که سال‌ها قبل فرصت همکاری با آن‌ها را داشته است.

کورمن که همچنان در تلاش است «فروشگاه کوچک ترسناک» (Little Shop of Horrors) را برای پارامونت بسازد، می‌گوید توصیه‌هایی برای بهتر شدن فیلم‌های مارول دارد: «اتفاقاً به نظر من بسیار خوش‌ساختند، و جلوه‌های ویژه آن‌ها فوق‌العاده است. به نظر من فیلم‌های خوبی‌اند. اما اگر بخواهم ایرادی از آن‌ها بگیرم باید بگویم که... جیم کامرون که با من شروع کرد، وقتی فیلمی با جلوه‌های ویژه پرهزینه از جیم می‌بینید، همیشه متوجه می‌شوید که داستان در اولویت است، و جلوه‌های ویژه فقط برای کمک به داستان است. در حالی که در مورد فیلم‌های مارول گاهی به نظر می‌رسد که جلوه‌های ویژه ستاره فیلم است و راستش داستان می‌تواند بین جلوه‌های ویژه جا داده شود.» کورمن اضافه می‌کند: «اگر راه جیم را پیگیر باشند و بیشتر روی داستان کار کنند می‌توانند پیشرفت کنند.»

کورمن که فیلم «فروشگاه کوچک ترسناک» را در سال ۱۹۸۶ با بودجه ۳۵ هزار دلاری ساخته می‌گوید بودجه بازسازی حدود ۸ میلیون دلار است: «فیلمنامه هنوز در حال نگارش است، دو یا سه نویسنده داشتیم و فکر می‌کنم سومین نویسنده موفق شد.»

«جیمز کامرون» دسامبر آینده با «آواتار: راه آب» (Avatar: The Way of Water) به دنیای بلاک‌باسترهای پرهزینه بازمی‌گردد. بودجه این دنباله که ۱۳ سال پس از قسمت اول اکران خواهد شد بنا بر گزارش‌های غیررسمی ۲۵۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار بوده است.

«مارتین اسکورسیزی» و «فرانسیس فورد کاپولا» همکاران کورمن پیش‌تر با لحنی تندتر به فیلم‌های مارول تاخته بودند. اسکورسیزی ادعا کرده بود که این فیلم‌ها «سینما» نیستند و به «شهر بازی» شباهت دارند. کاپولا در تأیید اظهارات اسکورسیزی گفته بود: «مارتی اسکورسیزی می‌گوید فیلم‌های مارول سینما نیستند، حق با اوست زیرا انتظار داریم چیزی از سینما بیاموزیم، انتظار کمی روشنگری داریم، کمی آگاهی، کمی انگیزش. من نمی‌دانم چطور ممکن است کسی با بارها و بارها دیدن یک فیلم، که فیلم‌های مارول باشد، می‌تواند چیزی کسب کند. چیزی که در آن ریسک وجود ندارد. پیش‌تر هم گفته‌ام، ساختن فیلم بدون ریسک مانند تولید مثل بدون آمیزش جنسی است. خطرپذیری بخشی از آن است، و همین به جذابیتش می‌افزاید، به همین دیلی است که ما چیزهای زیادی از آن فرامی‌گیریم.»

«ثور: عشق و تندر» (Thor: Love and Thunder) تازه‌ترین فیلم «دنیای سینمایی مارول» در افتتاحیه جهانی ۳۰۲ میلیون دلار فروخته است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۵ تیر ۱۴۰۱ ۲۱:۱۹

این مساله عین روز روشنه وقتی داستان ضعف شدید داره مجبوری فقط با جلوه های ویژه اشباع شده فیلم بسازی

نمایش اسپویل
۲۵ تیر ۱۴۰۱ ۱۳:۵۶

حق

نمایش اسپویل