news-background
news-background

South Park مت دیمون را به خاطر تبلیغ رمز ارز تنبیه کرد

«مت دیمون» بار دیگر سوژه دنیای انیمیشن «سوث پارک» (South Park) به نویسندگی «مت استون» و «تری پارکر» شد. در یکی از صحنه‌های فیلم جدید «سوث پارک: جنگ‌های استریم قسمت ۲» (South Park: The Streaming Wars Part 2) که ۱۳ ژوئیه از پارامونت+ پخش شده، سازندگان از مشارکت دیمون در تبلیغ کریپتو و رمز ارز انتقاد می‌کنند. دیمون در چند ماه اخیر صرافی‌های خرید و فروش رمز ارز از جمله «کریپتو.کام» با شعار «ثروت [بخت] با دلیران است» (Fortune Favors the Brave) را تبلیغ کرده و بارها تمسخر شده است.

دیمون در فیلم جدید «سوث پارک» با تی-شرت «بخت با مت دیمون است» را پوشیده و توضیح می‌دهد که مردم چگونه می‌توانند برای کاهش مصرف آب از ادرار خودشان استفاده کنند. در این صحنه دیمون از ادرار برای آبیاری فضاهای سبز و نیز دوش گرفتن، پختن پاستا و بستنی یخی با طعم ادرار استفاده می‌کند.

این فیلم علاوه بر دیمون با سلبریتی‌های دیگری که سابقه حمایت از رمز ارز را دارند شوخی کرده است. «دیسایدر» گزارش داده است که «گوئنیت پالترو» ادرار مردی که در تصویر دیده نمی‌شود را از یک فنجان چای‌خوری می‌نوشد. «لری دیوید» گامی فراتر می‌نهد و با ادرار فواره شخصی خودش را می‌سازد. «نایومی اوزاکا» ستاره تنیس سالادی با پوشش ادرار را می‌خورد اما بدترین صحنه به «ریس ویترسپون» اختصاص داده شده است. بازیگر «برنامه صبحگاهی» (The Morning Show) پس از آنکه می‌گوید به رمز ارز اعتماد دارد، سرش را در استخری از ادرار فرو می‌کند و سپس کارگردان آگهی به او دستور می‌دهد که مقابل دوربین گریه کند.

ویترسپون ژانویه گذشته نوشته بود: «در آینده (نزدیک)، هر فرد یک هویت دیجیتال موازی خواهد داشت. آواتار، کیف پول کریپتو، اقلام دیجیتال عادی خواهد شد. برنامه‌ریزی کرده‌اید؟»

آگهی تبلیغاتی «کریپتو.کام» با بازی دیمون با همکاری «والی فیستر» فیلمبردار «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight) ساخته شد و اولین بار اکتبر سال ۲۰۲۰ روی ایر رفت. پخش این ویدیو در حین برگزاری مسابقه سوپر بول سال گذشته از شبکه ان‌بی‌سی جنجال بیشتری آفرید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید