news-background
news-background

انتقاد از مت دیمون به خاطر مشارکت در آگهی تبلیغاتی یک صرافی رمزارز؛ «تشجیع مردان به تقدیم پس‌اندازهای ناچیزشان»

استفاده از نام و شهرت سلبریتی‌ها برای بازاریابی محصولات پدیده تازه‌ای نیست، اما چند مورد عجیب و جدید اخیراً جلب توجه کرده است. سالن‌های سینمای ای‌ام‌‌سی چندی پیش آگهی تبلیغاتی پرخرجی با مشارکت «نیکول کیدمن» منتشر کرد که مردم را به بازگشت به سالن‌های سینما در حین پاندمی تشویق می‌کرد. «مت دیمون» سلبریتی متمول دیگری است که با همکاری در چنین آگهی‌هایی جنجال‌برانگیز شده است.

دیمون برنده اسکار که به‌تازگی در «آخرین دوئل» (The Last Duel) «ریدلی اسکات» دیده شده، در این آگهی پیوستن به یک صرافی رمزارز (Cypto.com) را توصیه می‌کند و می‌گوید: «تاریخ مملو است از آستانه‌ها. آن‌هایی که تا آستانه ماجراجویی پیش رفتند، آستانه نائل شدن» و سپس از افرادی چون فضانوردان نام می‌برد که ناممکن را ممکن ساختند.

رمزارزها به‌رغم همه مزایایی که دارد، بازاری پرخطر است و هنوز دارای نواقصی عجیب که گاهی برای چند لحظه دارندگان رمزارز را تریلیونر می‌کند و یا دارایی‌شان را همان‌گونه که رمزارز «بازی ماهی مرکب» (Squid Game) نشان داد به صفر می‌رساند.

در شبکه‌های اجتماعی این آگهی با واکنش‌های گوناگونی مواجه شده است. عده‌ای تنها دیمون را به باد انتقاد گرفته‌اند و گروهی به تمسخر بازیگری که می‌توانست با «آواتار» (Avatar) میلیاردر شود بسنده کرده‌اند. «کن کلیپنستین» نویسنده «اینترسپت» می‌گوید:‌ «مت دیمون در آگهی رمزارزها مشارکت کرده. خدای من آیا به اندازه کافی پول و ثروت ندارد؟»

«آدام اچ‌. جانسون» مجری پادکست «نیازمند منبع» (Citation Needed) می‌نویسد: «غم‌انگیزترین جنبه پیشنهاد مت دیمون که مردسالارها را فریب می‌دهد و می‌گوید بیننده باید «همین حالا» اقدام کند وگرنه یک ترسوی ضعیف است، این است که این یکی از سه روش سنتی کلاه‌برداری مالی با تشجیع مردان به تقدیم پس‌اندازهای ناچیزشان است. در ۱۵۰ سال گذشته هیچ چیزی تغییر نکرده.»

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۴ دی ۱۴۰۰ ۱۶:۳۹

تمام بازار های مالی ریسک دارن چه بورس چه فارکس چه کریپتو مهم اینه که دانش داشته باشی

نمایش اسپویل
۱۴ دی ۱۴۰۰ ۱۵:۴۴

خب که چی همه سلبریتیا هزار تا قرارداد تبلیغات دارن مسخره هست مردم هم بیکارن

نمایش اسپویل
۱۴ دی ۱۴۰۰ ۱۳:۵۲

جاهل، نادان و احمق تر از مخاطبان آمریکایی تو دنیا نیست. والسلام.

نمایش اسپویل
۱۴ دی ۱۴۰۰ ۱۷:۴۳

لابد برای همین کشورشون ابر قدرت دنیاس :/

نمایش اسپویل