news-background
news-background

پیش‌بینی ریس ویترسپون، از نهنگ‌های احتمالی رمزارز: در آینده نزدیک همه یک هویت دیجیتال خواهند داشت

سپتامبر گذشته، «ریس ویترسپون» در شبکه اجتماعی توییتر فاش کرد که اقدام به خریداری رمزارز اتریوم کرده و تمایل دارد به دنیای ان‌اف‌تی‌ها ورود کند. از آن زمان تاکنون ستاره «قانوناً بلوند» (Legally Blond) جز بازنشر چند توییت، از دنیای کریپتو چیزی نمی‌گفت.

اما با نزدیک شدن به تعطیلات سال نوی میلادی، ویترسپون شروع کرد به هر چه بیشتر حرف زدن از رمزارزها. این بازیگر ۴۵ ساله، اگرچه نفوذش در این دنیا به پای «ایلان ماسک» نمی‌رسد، اما در ابتدای ماه ژانویه نوشت: «کریپتو آمده است که بماند. من خود را متعهد به حمایت از پدید‌آورندگانی می‌دانم که در زمینه ان‌اف‌تی پیشتازند، و زنان را تشویق می‌کنم بیشتر در این بحث مشارکت کنند.»

ویترسپون سلبریتی دیگری را با خود همراه می‌کند: «شاندا رایمز» خالق و تهیه‌کننده ثروتمند سریال‌های پربیننده‌ای چون «آناتومی گری» (Grey's Anatomy)، «رسوایی» (Scandal) و «بریجرتون» (Bridgerton) نتفلیکس. او سپس از مادران می‌خواهد به سراغ فرزندان خود بروند و از آن‌ها در مورد ان‌اف‌تی پرس‌وجو کنند.

در تاریخ ۱۱ ژانویه، ویترسپون حتی فراتر رفت و در صفحه توییتر خود نوشت:‌ «در آینده (نزدیک)، هر فرد یک هویت دیجیتال موازی خواهد داشت. آواتار، کیف پول کریپتو، اقلام دیجیتال عادی خواهد شد. برنامه‌ریزی کرده‌اید؟»

هرچند به نظر می‌رسد که ویترسپون برای این دنیای قشنگ نو هیجان‌زده است، اما بعضی از کاربران توییتر سعی کردند به ستاره «برنامه صبحگاهی» (The Morning Show) هشدار دهند که بیش از حد ذهنش را درگیر نکند.

مشارکت «مت دیمون» در آگهی تبلیغاتی یک صرافی ارز دیجیتال اخیراً با انتقادهایی مواجه شده بود. «سنا سعید» گزارشگر الجزیره در واکنش به توییت ویترسپون می‌نویسد: «این توییت به نظر نسخه متنی آگهی مت دیمون می‌رسد.»

دنیای ان‌اف‌تی‌ها و متاورس که از حمایت کمپانی‌هایی چون متا و آمازون برخوردار است، اغلب با دنیای «ماتریکس» (The Matrix) و «بازیکن شماره یک آماده» (Ready Player One) مقایسه شده است.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید