news-background
news-background

نامزدهای امی ۲۰۲۲: اولین نامزدی امی باراک اوباما و آخرین نامزدی امی چادویک بوزمن

«چادویک بوزمن» آگست سال ۲۰۲۰ درگذشت.

اولین نامزدی امی «چادویک بوزمن» پس از درگذشتش در سال ۲۰۲۰ مقابل نام او ثبت شد. بوزمن آگست دو سال قبل در سن ۴۳ سالگی پس از مبارزه با سرطان درگذشت، اما برای صداپیشگی در سریال انیمیشن «چه می‌شد اگر؟» (What If) مارول و دیزنی+ برای نقش «پلنگ سیاه» یک نامزدی امی دریافت کرد.

دیگر رقبای بوزمن در بخش بهترین صداپیشگی شخصیت «اف. مری ایبراهام» برای «شوالیه ماه» (Moon Knight)، «جولی اندروز» برای «بریجرتون» (Bridgerton)، «مایا رودلف» برای «دهان گنده» (Big Mouth)، «استنلی توچی» برای «سنترال پارک» (Central Park) و «جفری رایت» برای «چه می‌شد اگر» خواهند بود. «جسیکا والتر» دیگر صداپیشه‌ای است که پس از مرگش با «آرچر» (Archer) نامزد امی شده است. «چه می‌شد اگر» علاوه بر این نامزد امی بهترین برنامه انیمیشن نیز شده است.

بوزمن در سال ۲۰۲۱ با فیلم «بلک باتم ما رینی» (Ma Rainey’s Black Bottom) نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد نیز بود اما آن جایزه در نهایت به «آنتونی هاپکینز» اهدا شد. این بازیگر جوایز گلدن گلوب، انتخاب منتقدین، اتحادیه بازیگران و گاتهام را در کارنامه دارد.

نام «باراک اوباما» نیز در میان نامزدهای امی هفتاد و چهارم به چشم می‌خورد. رئیس جمهور سابق ایالات متحده یکی از نامزدهای بخش بهترین راوی با سریال مستند «پارک‌های ملی بزرگ ما» (Our Great National Parks) نتفلیکس است. این اولین امی پرایم‌تایم اوباما است، اما او در سال ۲۰۱۶ برای «دیوید آتنبورو با رئیس جمهور اوباما ملاقات می‌کند» (David Attenborough Meets President Obama) نامزد امی مستند شده بود. اوباما در دهه ۲۰۰۰ برنده دو جایزه گرمی نیز شده است.

«کریم عبدالجبار» راوی «میهن‌پرستان سیاه: قهرمانان جنگ داخلی» (Black Patriots: Heroes of the Civil War)، «دیوید آتنبورو» راوی «جفت‌گیری: در روز روشن» (The Mating Game: In Plain Sight)، «دابلیو. کامو بل» راوی «باید در مورد بیل کازبی حرف بزنیم» (We Need to Talk About Cosby) و «لوپیتا نیانگو» راوی «سرنگتی دوم» (Serengeti II) رقبای اوباما خواهند بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید