news-background
news-background

نامزدهای امی ۲۰۲۲: دیو شپل برای استند-آپ جنجالی The Closer نامزد امی شد

«دیو شپل» به‌رغم همه جنجال‌ها و اعتراض‌های افراد تراجنسیتی نامزد دریافت جایزه امی شده است.

«دیو شپل» همچون «ریکی جرویز» و «لویی سی.کی.» به‌رغم جنجال‌آفرینی در یک سال گذشته نامزد یک جایزه معتبر شد. این سه کمدین در سال‌های گذشته نامزد امی شده بودند.

سه‌شنبه این هفته نام «دیو شپل» در میان نامزدهای امی بهترین ویژه‌برنامه ترکیبی و بهترین کارگردانی یک ویژه‌برنامه ترکیبی برای استند-آپ بحث‌برانگیز «نزدیک‌تر» (The Closer) دیده شد.

شپل پس از شوخی با افراد تراجنسیتی در این استند-آپ با انتقادات بسیاری روبرو بود و اعتصاب کارمندان نتفلیکس را موجب شد. او با این حال حاضر به عذرخواهی نشد و از مواضع خود دفاع کرد. شپل از حمایت مدیر عامل نتفلیکس نیز برخوردار بود.

«نزدیک‌تر» در چند ماه اخیر از سوی «اتحادیه کارگردانان آمریکا» (DGA) و «اتحادیه تهیه‌کنندگان آمریکا» (PGA) نامزد دریافت جایزه شده بود. او پیش‌تر پنج جایزه امی را به خانه برده و سال گذشته با «۸:۴۶ – دیو شپل» (8:46 – Dave Chappelle) نامزد دریافت امی شده بود.

شپل در استند-آپ جدیدش می‌گوید: «جی.کی. رولینگ را تحریم کردند – خدای من. او به شکل قابل استنادی گفته بود که جنسیت یک حقیقت است، جامعه تراجنسیتی از او به‌شدت خشمگین شد، و این زن را تراجنسیت‌هراس نامید.» او ادامه می‌دهد: «من طرفدار تیم تراجنسیت‌هراسی هستم. با آن‌ها موافقم. موافق. جنسیت یک حقیقت است.» این کمدین سپس می‌گوید منظورش این نیست که زنان تراجنسیتی زن نیستند و «افرادی که استند-‌آپ‌های من را می‌بینند می‌دانند که من هیچ مشکلی با افراد تراجنسیتی ندارم.»

شپل در سال ۲۰۱۶ قراردادی با نتفلیکس به امضاء رساند تا برای هر استند-آپ ۲۰ میلیون دلار دریافت کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید