news-background
news-background

داکوتا جانسون: Fifty Shades of Grey جنون‌آمیز بود؛ برای فیلم دیگری قرارداد بسته بودم؛ هیچکاک مانع پیشرفت مادربزرگم شد

جانسون فاش کرده است که فیلمبرداری سه‌گانه «پنجاه طیف» یکسره پرهرج‌ومرج بوده است.

«داکوتا جانسون» جزئیاتی از روند فیلمبرداری فیلم اروتیک «پنجاه طیف گری» (Fifty Shades of Grey) را فاش کرده است. او در سال ۲۰۱۵ مقابل «جیمی دورنان» نقش‌آفرینی کرد و سپس برای دو دنباله دیگر که نسبت به قراردادش «بسیار متفاوت» بوده بازگشت.

جانسون به مجله «ونتی فر» می‌گوید: «من یک فرد سکشوال هستم، و وقتی به فیلمی علاقه‌مند شوم، دوست دارم در موردش بدانم. به همین علت بود که در آن فیلم‌های بزرگ برهنه شدم.»

جانسون با خواندن دیالوگ‌های فیلم «پرسونا» (Persona) «اینگمار برگمان» برای «پنجاه طیف» تست بازیگری داده و در ابتدا تصور کرده است که اقتباس سینمایی از رمان‌های «ای.ال. جیمز» بسیار «ویژه» باشد. با این حال، جیمز، استودیو و کارگردانان در حین فیلمبرداری مشکلاتی را به وجود می‌آورند.

جانسون اعتراف می‌کند: «[ای.ال. جیمز] همواره کنترل هنری زیادی داشت، و به یکباره چیزهای خاصی درخواست می‌کرد. بخش‌هایی از کتاب‌ها به شکل فیلم جواب نمی‌داد، مثل مونولوگ درونی که گاهی به‌شدت بی‌کیفیت به نظر می‌رسید. بیان کردن آن‌ها با صدای بلند جواب نمی‌داد. همیشه نزاعی وجود داشت. همیشه.»

در ابتدا قرار بود «چارلی هانام» که رابطه بهتری با «پاتریک ماربر» نویسنده فیلمنامه داشت نقش «کریستین گری» را بازی کند، اما هانام فرصت بازی در این پروژه را از دست داد و جیمز به حدی ناراحت شد که فیلمنامه را از بین برد.

جانسون می‌گوید:‌ «جوان بودم. بیست و سه سال داشتم. بنابراین ترسناک بود. به تجربه‌ای دیوانه‌وار تبدیل شد. اختلافات بسیار زیادی به وجود آمد. هیچ‌وقت نتوانسته‌ام صادقانه از آن حرف بزنم، چون می‌خواهی فیلم را تبلیغ کنی، و به آنچه در نهایت ساختیم افتخار می‌کنم و همه‌چیز آن‌گونه که باید می‌بود شد، اما دشوار بود.»

جانسون می‌گوید «سم تیلور-جانسون» کارگردان فیلم برای بازگرداندن فیلمنامه قبلی ماربر تلاش کرده است: «از شب قبل، صحنه‌ها را با دیالوگ‌های قدیمی بازنویسی می‌کردم تا بتوانم جملاتی را اینجا و آنجا اضافه کنم. همیشه بی‌نظمی وجود داشت.»

برای قسمت دوم «جیمز فولی» جانشین تیلور-جانسون می‌شود. جانسون می‌گوید: «سم برای قسمت دوم بازنگشت در حالی که به عنوان یک زن، نگاه ملایم‌تری به فیلم بخشیده بود. جیمز فولی برای کارگردانی آمد، او مرد جالبی است. با وجود یک مرد پشت دوربین تجربه متفاوتی از انجام آن کارهای عجیب شکل گرفت. انرژی دیگری داشت. هنوز چیزهایی وجود دارند که نمی‌توانم بگویم چون نمی‌خواهم به شغل یا اعتبار کسی لطمه بزنم، اما من و جیمی رفتار بسیار خوبی با یکدیگر داشتیم.»

جانسون در پاسخ به این پرسش که آیا از بازی در فیلم‌های «پنجاه طیف»‌ پشیمان است یا نه می‌گوید: «نه. فکر نمی‌کنم مسئله پشیمانی مطرح باشد. اگر می‌دانستم... اگر در آن زمان می‌دانستم که آن وضعیت به وجود می‌آید، فکر نمی‌کنم هیچ‌کس حاضر به انجامش می‌شد.» او در ادامه می‌گوید: «ببینید، برای شغل ما عالی بود. بسیار عالی. بسیار خوش‌یمن. اما عجیب بود. بسیار بسیار عجیب.»

جانسون در بخش دیگری از مصاحبه با «ونتی فر» می‌گوید شبکه اچ‌بی‌او باید در مورد «دختر» (The Girl) به خانواده او هشدار می‌داده است. او دختر «ملنی گریفیث» و «دان جانسون» و نوه «تیپی هدرن» است در حالی که «سی‌ینا میلر» در این فیلم بیوگرافیکال نقش مادربزرگ او را بازی کرده. فیلم «دختر» بر اساس تجارب هدرن از همکاری با «آلفرد هیچکاک» الهام گرفته شده است.

جانسون می‌گوید: «به همراه خانواده نشستیم و آن فیلم را در اچ‌بی‌او دیدیم. یکی از آن لحظاتی بود که فکر می‌کنی، چطور آن‌ها به ما هشدار ندادند؟» او در مورد واکنش ماردبزرگش اضافه می‌کند: «آن طرف را نگاه می‌کردی و زنی را می‌دیدی که همه آن سختی‌ها را به یاد آورده بود، و این بسیار غم‌انگیز بود. او بازیگر شگفت‌انگیزی بود اما [هیچکاک] مانع پیشرفتش شد.»

جانسوس سپس بدرفتاری «وحشتناک» هیچکاک با هدرن در حین فیلمبرداری «پرندگان» (The Birds) و «مارنی» (Marnie) را شرح می‌دهد: «اتفاقی که برای مادربزرگ من افتاد وحشتناک بود چون هیچکاک یک مرد مستبد بود. هیچکاک بااستعداد و پرکار بود – و مهم از لحاظ هنر – اما قدرت آدم‌ها را مسموم می‌کند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید