news-background
news-background

اندرو دامینیک: فیلم Blonde ترکیبی از Citizen Kane و Raging Bull است

«بلوند» (Blonde) «اندرو دامینیک» یکی از هیجان‌انگیزترین فیلم‌هایی است که در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. کارگردان «قتل جسی جیمز به دست رابرت فورد بزدل» (The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford) در این فیلم گوشه‌هایی از زندگی «مرلین مونرو» با بازی «آنا د آرماس» را به تصویر کشیده و فیلمی ساخته که فیلمنامه‌اش از سال ۲۰۰۸ در حال نگارش بوده است. «جویس کارول» که فیلم بر اساس کتاب او ساخته شده، «بلوند» را هم «درخشان» و «بسیار آزاردهنده» نامیده و می‌گوید برداشتی «کاملاً فمینیستی» از زندگی مونرو است.

دامینیک در مصاحبه با «کلایدر» می‌گوید «بلوند» را ژوئیه ۲۰۲۱ به پایان رسانده است: «به گمانم می‌توانست به ونیز سال گذشته برود. می‌توانست پاییز سال گذشته عرضه شود، اما... تدوینش مدتی طول کشید.»

با این حال کارگردان می‌گوید کات نهایی همان فیلمی است که او می‌خواسته بسازد: «نتفلیکس به من اجازه داد فیلمی که می‌خواهم را بسازم، و با وجود رده‌بندی سنی بالاتر از ۱۷ سال (NC-17)، فکر می‌کنم مشکلی ندارد.»

دامینیک در ادامه به این پرسش پاسخ می‌دهد که «بلوند» در مورد چیست: ««بلوند» فیلمی برای همه کودکان دوست‌داشته‌نشده دنیاست. مثل این است که «شهروند کین» (Citizen Kane) و «گاو خشمگین» (Raging Bull) دختری به دنیا آورده باشند.»

 این فیلمساز اضافه می‌کند: «ایده کلی «بلوند» این بود که مشکلات دوران کودکی شرح دهیم و سپس نشان دهیم که چگونه آن مشکلات بزرگسالان را به دو شخصیت خصوصی و عمومی تقسیم می‌کند. و اینکه چگونه بزرگسال دنیا را از لنز آن مشکلات کودکی می‌بیند، و داستانی است در مورد فردی که تصویر عقلانی او از دنیا به واسطه ناخودآگاه او غیرقابل‌تحمل شده، و از شمایل‌نگاری مرلین مونرو استفاده می‌کند.»

دامینیک ادامه می‌دهد: «از همه تصاویری که از مرلین مونرو دیده‌اید استفاده می‌کند، فیلم‌ها و عکس‌های زندگی او. اما معنای آن‌ها را بر اساس مشکلات درونی‌اش تغییر می‌دهد. بنابراین به نحوی فیلم در مورد ناخودآگاه است. و این یک تراژدی است. مثل کودکی طرد‌شده است که به خواستنی‌ترین زن دنیا تبدیل می‌شود و باید با همه میلی که به سمتش هدایت شده کنار بیاید. مثل یک کابوس است. در مورد بودن در یک اتومبیل بدون ترمز است. سرعتش بیشتر و بیشتر و بیشتر می‌شود.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید