news-background
news-background

اولین واکنش‌ها به فیلم The Northman رابرت اگرز: معجزه‌ای در سینمای امروز

فیلم ۹۰ میلیون دلاری «شمالی» تازه‌ترین اثر «رابرت اگرز» پس از «فانوس دریایی» است.

«رابرت اگرز» بار دیگر تحسین منتقدین را با فیلم «شمالی» (The Northman) برانگیخته است. این نویسنده و کارگردان که تنها دو فیلم «ساحره» (The Witch) و «فانوس دریایی» (The Lighthouse) اکران کرده، با سومین فیلمش به سراغ مضمون انتقام در دنیای وایکینگ‌ها رفته و از «هملت» شکسپیر الهام گرفته است.

«الکساندر اشکارزگارد»، «ایتان هاک»، «نیکول کیدمن»، «آنیا تیلور-جوی»، «ویلم دافو»، «رالف اینسون» و «بیورک» از جمله بازیگران این فیلم خواهند بود که طی ۸۷ روز طاقت‌فرسا فیلمبرداری شده است.

«جک کینگ» منتقد «والچر» می‌نویسد: «صد حیف که «شمالی» را به درستی مدیریت نکردند و مرتکب نوعی جنایت شدند چرا که دقیقاً همان چیزی است که سینمای بلاک‌باستر باید مشتاقش باشد، اما هنوز پتانسیل تبدیل شدن به چنین فیلمی را دارد. از لحاظ فرم بی‌پروا اما پذیرفتنی؛ و به‌راحتی قابل پیگیری است، اما نه به‌سادگی، یک تور [تاریخی] به همراه راهنما. پنج ستاره بزرگ. و بیورک!»

«دیوید ارلیک» منتقد «ایندی‌وایر» می‌نویسد: «تمام چیزی که در مورد «شمالی» به عنوان یک فیلم وایکینگی ۹۰ میلیون دلاری با مضمون انتقام به کارگردانی «رابرت اگرز» باید بدانید این است که تک‌تک لحظات آن وایکینگی ۹۰ میلیون دلاری با مضمون انتقام به کارگردانی «رابرت اگرز» به نظر می‌رسد.»

«کامرون فرو» منتقد «یونیلد» فیلم «شمالی» را «بی‌نظیر» می‌خواند و می‌نویسد: «یعنی به حدی خوب است که باعث می‌شود زانو بزنید، و بگویید «این فیلم را چطور ساخته‌اند؟» به شکل نفس‌گیری نیز پیچیده است. شایسته تبدیل شدن به یک فیلم پرفروش و بزرگ را دارد.»

«دیوید فیر» منتقد «رولینگ استون» نوشته است: « تصور کنید که یکی از نقاشی‌های «فرانک فرازتا» – نه از آن نقاشی‌هایی که روی ون مواد فروش‌ها می‌زنند – ناگهان به واقعیت تبدیل شده. به مدت دو ساعت کامل. این «شمالی» است.»

«تامریس لفلی» منتقد «ورایتی» می‌نویسد: «کوریوگرافی فیلم «شمالی» به شکلی چشم‌نواز و مخوف است که هنوز کاملاً باور نکرده‌ام.» این منتقد اضافه می‌کند که اثر جدید اگرز «از آن نوع فیلم‌هایی است که امروز وجودش همچون یک معجزه است.»

«اریک دیویس» نویسنده «فندنگو» می‌گوید: ««شمالی» به‌شکل مسحورکننده‌ای درونی و مبهوت‌کننده است. مطلقاً نمی‌توانید از این داستان انتقام و خون چشم بردارید. «الکساندر اسکارزگارد» به یک هیولا تبدیل شده و در سراسر فیلم خشم‌آلود است. «نیکول کیدمن» یکی دو صحنه دارد که من را به تحسین واداشت. جسورانه و شیطانی است.»

«آلفونسو کوارون» برنده اسکار پیش‌تر در مصاحبه با «نیویورکر» از این فیلم ستایش کرده و گفته بود: «هر قاب آن با عناصر تماتیک کل فیلم تغییر می‌کند. باید بگویم که بسیار پیچیده است، کاری که او می‌کند بسیار پیچیده است.» کوارون در ادامه می‌گوید مصائب فیلمبرداری سبب شده که مخاطب احساس کند واقعاً در میان وایکینگ‌های ایسلند است: «آن‌جا حضور دارید، و در کنار آن بازیگران نفس می‌کشید.»

فیلم «شمالی» ۲۲ آوریل اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید