news-background
news-background

ستایش آلفونسو کوارون از فیلم Northman رابرت اگرز

کارگردان «جاذبه» یکی از هواداران «رابرت اگرز» است.

«رابرت اگرز» تنها دو فیلم بلند در کارنامه دارد، اما با همین دو اثر به یکی از فیلمسازان قابل‌احترام امروز تبدیل شده است. اگرز در سال ۲۰۱۵ «ساحره» (The Witch) با بازی «آنیا تیلور-جوی» را ساخت و در سال ۲۰۱۹ با «فانوس دریایی» (The Lighthouse) یک اثر منحصربه‌فرد و بی‌همتا عرضه کرد.

انتظارات از فیلم سوم او «شمالی» (The Northman) که جاه‌طلبانه‌ترین پروژه فیلمساز تا امروز است بسیار بالاست. این فیلم یک اثر حماسی در دوران وایکینگ‌ها با مضمون انتقام است که تولیدش ۸۷ روز به طول انجامید. بازیگران فیلم از جمله تیلور-جوی و «الکساندر اشکاشگورد» پیش‌تر از دشواری‌های تولید «شمالی» گفته بودند اما همگی از نتیجه رضایت داشتند و وعده فیلمی خاص را دادند. «آلفونسو کوارون» نیز گفته آنان را تأیید می‌کند.

کارگردان «جاذبه» (Gravity) و «رما» (Roma) در مصاحبه با «نیویورکر» فاش کرده است که «شمالی» را دیده و به‌شدت تحت تأثیر قرار گرفته است: «هر قاب آن با عناصر تماتیک کل فیلم تغییر می‌کند. باید بگویم که بسیار پیچیده است، کاری که او می‌کند بسیار پیچیده است.»

کوارون در ادامه می‌گوید مصائب فیلمبرداری سبب شده که مخاطب احساس کند واقعاً در میان وایکینگ‌های ایسلند است: «آن‌جا حضور دارید، و در کنار آن بازیگران نفس می‌کشید.»

کوارون از سال ۲۰۱۳ وقتی فیلمنامه «ساحره» را خوانده با اگرز رابطه نزدیکی دارد. او به یاد می‌آورد که خودداری اگرز از رفتار با عناصر فراطبیعی «ساحره» و جدا نکردن آن‌ها از بخش‌های واقعی او را تحت تأثیر قرار داده است: «فقط در شگفت بودم. مثل این بود که آن عناصر [فراطبیعی] مثل آب‌وهوا طبیعی‌اند. و آدم‌ها با آن عناصر همزیستی می‌کنند. تردیدی در مورد هستی ساحرگان وجود ندارد. هیچ‌گونه تفسیر باطنی وجود ندارد.»

فیلم «شمالی» ۲۲ آوریل اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید