news-background
news-background

مارک رایلنس: اسکار ملال‌آور است، به مراسم امسال نخواهم رفت

«سر مارک رایلنس» می‌گوید در مراسم «واقعاً ملال‌آور» اسکار امسال حضور پیدا نخواهد کرد. رایلنس در فیلم «بالا را نگاه نکنید» (Don’t Look Up) نتفلیکس مقابل «مریل استریپ»، «لئوناردو دی‌کاپریو» و «جنیفر لارنس» نقش یک مرد میلیاردر در حوزه تکنولوژی را بازی کرده است که حتی به دنبال کسب درآمد از برخورد شهاب‌سنگ با زمین است. این فیلم نامزد چهار جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم شده است.

رایلنس که در سال ۲۰۱۶ برای فیلم «پل جاسوسان» (Bridge of Spies) برنده اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شده، در مصاحبه با «ریدیو تایمز» می‌گوید: «فکر نمی‌کنم مراسم اهدای جوایز نشانه جدی بهترین و الهام‌بخش‌ترین آثار باشند، اما تجلیل از این آثار خوب است. من در مراسم امسال حاضر نخواهم شد. راستش را بخواهید، واقعاً ملال‌آورند.»

این بازیگر ۶۲ ساله در پاسخ به این پرسش که آیا تندیس اسکارش را در خانه به معرض نمایش می‌گذارد یا نه می‌گوید: «دوست ندارم در مورد چنین مسائلی خودنمایی کنم. برای مدتی طولانی در یک جعبه گذاشته بودمش. حالا روی طاقچه است.» رایلنس سه جایزه «تونی» و دو جایزه «الیور» را برای نمایش‌هایی چون «اورشلیم» در کارنامه دارد.

«سث روگن» ماه گذشته در مصاحبه با «اینسایدر» ادعای مشابهی کرده بود: «درک نمی‌کنم که چرا آدم‌های سینمایی این‌قدر برایشان مهم است که آیا دیگران به جوایزی که ما به خودمان می‌دهیم اهمیت می‌دهند یا نه. به نظر من، شاید مردم دیگر برای مردم مهم نیست. برای من اهمیتی ندارد که چه کسی برنده جوایز اتومبیل‌رانی می‌شود. هیچ صنعت دیگری انتظار ندارد که کسی برایش مهم باشد که چه جوایزی به خودش می‌دهد. شاید مردم برایشان مهم نیست. شاید مدتی اهمیت می‌دادند و بعد دیگر ندادند. چرا باید اهمیت دهند؟»

مراسم اهدای جوایز اسکار نود و چهارم، یکشنبه، ۲۷ مارس ۲۰۲۲ با سه مجری برگزار خواهد شد. آمار بینندگان تلویزیونی مراسم اهدای جوایز اسکار هر سال با کاهش مواجه شده و بهترین کمدین‌های هالیوود موفق نشده‌اند شمار مخاطبین را افزایش دهند. حذف پخش زنده اهدای جوایز هشت بخش از این مراسم در جهت افزایش بیننده، با انتقادهای بسیاری از سوی فیلمسازانی چون «گی‌یرمو دل تورو»، «جین کمپیون»، و «استیون اسپیلبرگ» مواجه شده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید