news-background
news-background

سث روگن: مردم به اسکار اهمیتی نمی‌دهند، چرا باید اهمیت دهند؟

«سث روگن» لزوم اهمیت «جوایز آکادمی» را درک نمی‌کند. این کمدین که به‌تازگی در «پم و تامی» (Pam & Tommy) شبکه هولو دیده شده، در بخشی از مصاحبه با «اینسایدر» پیرامون آگهی بازرگانی جدیدی که با «پل راد» برای «سوپر بول» بازی کرده، می‌گوید «شاید برای مردم مهم نیست» که اسکار به چه کسی اهدا می‌شود و هالیوود باید از تلاش برای مهم نشان دادن این جایزه دست بردارد.

روگن می‌گوید: «درک نمی‌کنم که چرا آدم‌های سینمایی این‌قدر برایشان مهم است که آیا دیگران به جوایزی که ما به خودمان می‌دهیم اهمیت می‌دهند یا نه. به نظر من، شاید مردم دیگر برای مردم مهم نیست. برای من اهمیتی ندارد که چه کسی برنده جوایز اتومبیل‌رانی می‌شود. هیچ صنعت دیگری انتظار ندارد که کسی برایش مهم باشد که چه جوایزی به خودش می‌دهد. شاید مردم برایشان مهم نیست. شاید مدتی اهمیت می‌دادند و بعد دیگر ندادند. چرا باید اهمیت دهند؟»

آمار بینندگان تلویزیونی مراسم اهدای جوایز اسکار هر سال با کاهش مواجه شده و بهترین کمدین‌های هالیوود موفق نشده‌اند شمار مخاطبین را افزایش دهند. سال گذشته وقتی «سرزمین خانه‌به‌دوشان» (Nomadland) «کلوئی ژائو» برنده اسکار شد، تنها ۹.۲ میلیون بیننده پای تلویزیون نشسته بود تا نظاره‌گر مراسم نیمه‌مجازی اهدای جوایز باشد. این رقم تا ۵۱ درصد کاهش را نسبت به ۱۸.۶ میلیون بیننده یک سال پیش‌تر نشان می‌داد.

آکادم در سال ۲۰۲۲ نامزدهای اسکار بخش بهترین فیلم را به عدد ۱۰ رساند به این امید که درها برای ورود فیلم‌های عامه‌پسندتر از جمله «مرد-عنکبوتی:‌ راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) مارول یا «وقتی برای مردن نیست» (No Time to Die) برای کسب این جایزه باز شود اما این دو فیلم پرفروش جایی در میان نامزدهای نهایی نداشتند.

پخش تلویزیونی مراسم اسکار یکی از راه‌های کسب درآمد برای «آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک» است. در سال ۲۰۲۰، وقتی «انگل» (Parasite) «بونگ جون هو» برنده اسکار بهترین فیلم سال شد، آکادمی ۱۳۱.۹ میلیون دلار از فروش امتیاز پخش مراسم درآمد داشت.

این هفته گزارش شد که حضور در مراسم اهدای جوایز اسکار امسال نیازی به ارائه گواهی دریافت واکسن کووید-۱۹ نخواهد داشت. اسکار سال گذشته یک گردهمایی کم‌هزینه‌تر بود که بر خلاف همیشه به جای سالن تئاتر دولبی در یونیون استیشن لس‌آنجلس برگزار شد.

اسکار نود و چهارم ۲۷ مارس ۲۰۲۲ با مجری برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید