news-background
news-background

بفتا ۲۰۲۲: شوخی ریبل ویلسون با بوریس جانسون، دی‌کاپریو و پوتین

«ریبل ویلسون» در چند سال اخیر بعضی از به‌یادماندنی‌ترین لحظات مراسم اهدای جوایز «بفتا» را خلق کرد در حالی که تنها برای معرفی برندگان روی صحنه آمده بود. ستاره «آوازخوان حرفه‌ای» (Pitch Perfect) یکشنبه شب این هفته مجری مراسم «بفتا» بود که پس از یک دوره نیمه‌مجازی، به شکل حضوری برگزار می‌شد.

ویلسون در سال ۲۰۲۰ برای اهدای جایزه بهترین کارگردانی روی صحنه «بفتا» آمده بود اما پیش از معرفی برنده، شوخی‌های تند و تیز و دور از انتظاری کرد با شاهزاده هری و اندرو، فیلم «گربه‌ها» (Cats) و شمار اندک فیلمسازان زن در بخش بهترین کارگردانی.

در مراسمی که به شکلی غیرمنتظره غیرسیاسی بود، ویلسون چند بار به تنش میان اوکراین و روسیه ارجاع داد و با نشان دادن انگشت میانی خود رو به دوربین گفت: «این علامت در همه زبان‌ها یک معنی دارد» و آن را به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تقدیم کرد.

ویلسون در بخشی از مراسم «اما واتسون» بازیگر «هری پاتر» را فراخواند تا برای اهدای جایزه روی صحنه بیاید: «اما واتسون جایزه بعدی را اهدا خواهد کرد. او خودش را یک فمینیست می‌نامد، اما همه می‌دانیم که یک ساحره است.» واتسون در واکنش به این شوخی ویلسون می‌گوید: «من از طرف همه ساحرگان آمده‌ام!» کاربران شبکه‌های اجتماعی بر این باورند که واتسون با این جمله به نویسنده رمان‌های «هری پاتر» کنایه زده است.

ویلسون که تلاش خود برای کاهش وزن را در طول یک سال گذشته در اینستاگرام به اشتراک گذاشته، در ابتدای مراسم با «تغییر شکل» خود و رولینگ شوخی کرد و گفت: «امیدوارم جی‌کی رولینگ این تغییر را تأیید کند.» رولینگ که منتقد همیشگی افراد تراجنسیتی است، اخیراً در آستانه روز جهانی زن از پیشنهاد لایحه‌ای برای تسهیل روند تغییر جنسیت در اسکاتلند انتقاد کرد.

شوخی دیگر ویلسون با «آرمی همر» است که با درز پیام‌های خصوصی‌اش در شبکه‌های اجتماعی و متهم شدن به تجاوز از چند پروژه کناره‌گیری کرده است. ویلسون می‌گوید: «کنت برانا امشب اینجاست. تنها کارگردانی که از پیشنهاد نقش به «آرمی همر» نترسید. شجاعانه است!» همر در فیلم «مرگ روی نیل» (Death on the Nile) به کارگردانی برانا نقش‌آفرینی کرده است.

ویلسون در لحظات دیگری از مراسم با «لئوناردو دی‌کاپریو» ۴۷ ساله که با «کامیلا مورون» ۲۲ ساله قرار می‌گذارد شوخی کرد. او به «امیلیا جونز» بازیگر ۲۰ ساله «کودا» (CODA) نزدیک شد و گفت:‌ «جایزه جذاب‌ترین فرد حاضر در این جمع از نظر لئوناردو دی‌کاپریو را به شما می‌دهم... کم‌سن‌وسال دوست دارد.»

«ریکی جرویز» نیز در سال ۲۰۲۰ در مراسم اهدای جوایز «گلدن گلوب» با اختلاف سنی دی‌کاپریو با دوست دخترش شوخی کرده بود. این کمدین در مورد «روزی روزگاری در هالیوود»، (Once Upon a Time in Hollywood) فیلم سه ساعته «کوئنتین تارانتینو» گفت: «لئوناردو دی‌کاپریو در افتتاحیه فیلم حاضر بود اما پس از پایان مراسم، نامزدش برای او بیش از حد جوان به نظر می‌آمد. حتی «پرنس اندرو» می‌گفت: دست بردار رفیق، تو ۵۰ سالت شده.»

ویلسون یکشنبه شب، با درز تصاویر دورهمی «بوریس جانسون» نخست وزیر بریتانیا در روزهای قرنطینه شوخی کرد. در یکی از تصاویر جانسون در حال نوشیدن شراب و پنیر به همراه همسر و همکارانش به چشم می‌خورد. کمدین استرالیایی می‌گوید:‌ «مشتاقم که افترپارتی زودتر شروع شود، ریخت‌وپاش خواهیم کرد. فکر می‌کنم آدرس‌اش خیابان داونینگ شماره ۱۰ باشد. بوریس آدرس را برای من پیامک کرد. امیدوارم امشب چیزی نگفته باشم که تحریم شوم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید