news-background
news-background

واکنش جین کمپیون و جسی پلمانز کارگردان و بازیگر Power of the Dog به انتقاد سم الیوت: «جنسیت‌ستیزانه است»

الیوت پیش‌تر فیلم وسترن کمپیون را «آشغال» نامیده بود.

«جین کمپیون» کارگردان فیلم وسترن «قدرت سگ» (The Power of the Dog) سکوتش را در مقابل انتقاد «سم الیوت» شکست. این فیلمساز نیوزلندی روی فرش قرمز مراسم اهدای جوایز «اتحادیه کارگردانان» (DGA) در مصاحبه با «ورایتی» به اظهار نظر جنجالی ستاره سریال «۱۸۸۳» (1883) واکنش نشان داد.

کمپیون می‌گوید: «معذرت می‌خواهم اما او کمی زبان درازی [و گستاخی] کرد. او یک گاوچران نیست؛ بازیگر است. غرب فضایی افسانه‌ای است و حوزه وسعت بسیاری دارد. فکر می‌کنم اظهارات او کمی جنسیت‌ستیزانه است.» این فیلمساز در مورد این ادعا که فاقد صلاحیت لازم برای اظهار نظر در مورد «غرب آمریکایی» است به شوخی می‌گوید: «وقتی از گریمش بیرون آمد، در «او.کی. کورال» با «دکتر استرنج» به ملاقاتش می‌رویم و با تیراندازی حل و فصلش می‌کنیم.»

الیوت در مصاحبه با «مارک مارون» این فیلم را «آشغال» نامید و از فقدان بصیرت کمپیون در دنیایی که سعی در بازآفرینی‌اش داشته انتقاد کرد و گفت: «این زن چه غلطی می‌کند – ضمن اینکه کارگردان درخشانی است، آثارش را خیلی دوست دارم، آثار قبلی او را – اما این زن که اهل آن پایین‌هاست [نیوزلند] از غرب آمریکا چه می‌داند؟ چرا فیلمش را در نیوزلند فیلمبرداری می‌کند و اسمش را مونتانا می‌گذارد؟ و می‌گوید غرب به این شکل بوده. این موضوع خیلی من را ناراحت کرد. افسانه این است که این آدم‌ها مشتی مرد ماچو بوده‌اند که با گله‌هایشان زندگی می‌کرده‌اند.»

«جسی پلامنز» نیز در خصوص اظهارات الیوت به «ورایتی» می‌گوید: «وقتی شنیده‌ام خنده‌ام گرفت. نمی‌دانم چرا. مصاحبه را نشنیده‌ام یعنی از دیگران شنیده‌ام. می‌دانم که در مورد آنچه گفته ابهاماتی وجود دارد، اما به نظر من لازم نیست فیلم را دوست داشته باشید و این هیچ اشکالی ندارد. همه نباید فیلم را دوست داشته باشند.» پلمانز که نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل است، در مصاحبه دیگری به «هالیوود ریپورتر» می‌گوید: «می‌دانم که لایه‌های مختلفی دارد. فقط می‌توانم بگویم که همه نباید فیلم را دوست داشته باشند. اشکالی ندارد.»

«بندیکت کامبربچ» ستاره فیلم در مصاحبه با «دیجیتال اسپای» به این اظهارات الیوت واکنش نشان داد و گفت: «چنین آدم‌هایی هنوز در دنیای ما وجود دارند. چه همسایه ما باشند، چه آن طرف خیابان، چه کسی که در یک بار یا پاب یا میادین ورزشی ملاقاتش می‌کنید، پرخاشگری و خشم و استیصال و یک نوع ناتوانی در خودداری یا دانستن اینکه چه کسی هستید در آن لحظه وجود دارد که به آن فرد و همان‌گونه که می‌دانیم، به اطرافیانش لطمه می‌زند.»

«کودی اسمیت-مک‌فی» دیگر بازیگر فیلم نیز در مصاحبه با «ورایتی» گفته بود که «هیچ‌چیزی» برای گفتن به الیوت در مورد مصاحبه‌اش با «مارک مارون» ندارد: «چون من یک انسان بالغ هستم و به کاری که می‌کنم علاقه دارم، و واقعاً انرژی‌ام را برای چیزی جدا از این نمی‌گذارم.» او سپس برای ستاره سریال «۱۸۸۳» آرزوی موفقیت می‌کند: «موفق باشد.»

کمپیون پس از دریافت بهترین کارگردانی فیلم بلند از «اتحادیه بازیگران آمریکا» گفت: «اغلب در این ایام از سال می‌شنویم که این اتفاق «برای اولین بار» یا «برای دومین بار» [در تاریخ سینما] روی داده – رکوردهایی که از چپ و راست در صنعت فیلمسازی شکسته می‌شود. راه درازی پیموده‌ایم. به یاد می‌آورم که گاهی تنها زن حاضر بودم. به یاد می‌آورم که حس یک بیگانه را داشتم در حالی که برای روایت داستان‌هایم می‌جنگیدم، تا داستان‌هایی پویا از زوایایی ناشناخته روایت کنم. فکر می‌کنم وقت آن رسیده که در این جبهه اعلام پیروزی کنیم. راه درازی پیموده‌ایم اما هرگز به عقب برنمی‌گردیم. احساس افق بی‌نهایت، آن طیف وسیع فرصت‌ها به من نیرو می‌بخشد. امیدوارم به شما نیز نیرو ببخشد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ۲۱:۲۴

والله که آشغال بود . به لعنت خدا هم نمی ارزه

نمایش اسپویل
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۴:۴۳

فیلم جذابی نیست ولی مشخصا فیلم آشغالی نیست دیگه زیادی بهش حمله میکنن

نمایش اسپویل
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۴:۱۶

از اونجایی که فکر می کردم ممکنه ببندنش به اسکار دانلودش کردم ولی هر کاری کردم نتونستم ببینمش. از عقب زدم جلو، از جلو زدم عقب یه ربع اولو دیدم بیست دقیه آخرو دیدم نشد که نشد. رفت تو لیست آشغال ترین و مزخرف ترین فیلمها

نمایش اسپویل
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۱:۴۸

حتی نتونستم نیم ساعت از قدرت سگ رو ببینم از بس که چرند و مزخرف بود

نمایش اسپویل
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۳:۵۸

من هم همینطور

نمایش اسپویل
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۳:۰۵

منم هرچقدر میبینمش خسته نمیشم، انقدر فیلم استخون دار و جذابیه لامصب!

نمایش اسپویل