news-background
news-background

انتقاد سم الیوت کهنه‌کار از Power of the Dog: فیلم مزخرفی است

«سم الیوت» از فیلم وسترن «قدرت سگ» (The Power of the Dog) نتفلیکس به کارگردانی «جین کمپیون» به‌شدت انتقاد کرد. این بازیگر کهنه‌کار می‌گوید نمایش آمریکا در این فیلم توهین‌آمیز است.

الیوت در تازه‌ترین اپیزود پادکست «مارک مارون» که دوشنبه این هفته منتشر شد، در مورد مهم‌ترین فیلم‌های منتشر شده در سال ۲۰۲۱ گفت‌وگو می‌کنند. در پایان این اپیزود، مارون از مهمانش می‌پرسد آیا درام «قدرت سگ» با بازی «بندیکت کامبربچ» را دیده است یا نه.

الیوت در پاسخ می‌گوید: «بله، می‌خواهید در مورد این فیلم مزخرف حرف بزنیم؟» او سپس اضافه می‌کند: «یک صفحه لعنتی تبلیغ کامل در لس‌آنجلس تایمز به این فیلم اختصاص داده شده بود و در آن از شکم دریدن اسطوره آمریکایی حرف زده شده بود، و من فکر کردم: «یعنی چه؟»

در نقد «لس‌آنجلس تایمز» از اصطلاح «شکم دریدن اسطوره آمریکایی» حرفی زده نشده، اما در نقد «نیویورک تایمز» آمده است: «فیلم «قدرت سگ» جین کمپیون یک داستان عالی آمریکایی و یک عمل شکم‌دریدگی درخشان از یکی از اسطوره‌های بنیادین کشور است، و داستانی در مورد «فیل بربنک» (کامبربچ) روایت می‌کند که مردی سنتی و مغرور است.»

الیوت کابوی‌های فیلم کمپیون را با رقصندگان کمپانی «چیپندیلز» مقایسه می‌کند که «فقط پاپیونی به گردن می‌کنند و بس» این بازیگر ۷۷ ساله اضافه می‌کند:‌ «همه این کابوی‌های لعنتی فیلم به آن رقصندگان شبیه‌اند. بدون پیراهن و شلوار گاوچرانی این طرف و آن طرف می‌روند. در سراسر فیلم کنایه‌هایی به هم‌جنس‌گرایی وجود دارد.»

مارون در این مقطع یادآور می‌شود که فیلم در مورد همین هم‌جنس‌گرایی شخصیت کامبربچ است. الیوت در ادامه از فقدان بصیرت کمپیون در دنیایی که سعی در بازآفرینی‌اش داشته نیز انتقاد می‌کند و می‌گوید: «او کارگردان درخشانی است. این زن که اهل آن پایین‌هاست [نیوزلند] از غرب آمریکا چه می‌داند؟ چرا فیلمش را در نیوزلند فیلمبرداری می‌کند و اسمش را مونتانا می‌گذارد؟ و می‌گوید غرب به این شکل بوده.»

الیوت ادامه می‌دهد: «به‌تازگی از تگزاس می‌آیم جایی که با خانواده‌ها وقت گذراندم – نه مردها – بلکه خانواده‌ها. خانواده‌های بزرگ و پرجمعیت و با قدمت چند نسل که زندگی خودشان را ساخته‌اند... اما وقتی فیلم لعنتی را دیدم، فکر کردم: «یعنی چه؟»»

الیوت اخیراً برای فیلمبرداری سریال وسترن «۱۸۸۳» (1883) که پیش‌درآمدی برای «یلواستون» (Yellowstone) است به تگزاس سفر کرده است.

وقتی مارون سعی می‌کند از فیلم دفاع کند، الیوت می‌گوید: «وسترن در این فیلم وسترن چه جایی دارد؟ منظورم این است که کامبربچ هیچ‌وقت شلوار گاوچرانی لعنتی‌اش را عوض نمی‌کند. دو جفت شلوار گاوچرانی دارد – یک شلوار پشمی و یک شلوار چرمی. و هر بار که از جایی به خانه می‌آید – هیچ‌وقت سوار اسب نیست – وارد خانه لعنتی می‌شود، به‌سرعت به طبقه بالا می‌رود، تا روی تخت بخوابد، با شلوار گاوچرانی بانجو می‌نوازد.»

«قدرت سگ» در ۱۲ شاخه نامزد دریافت جایزه اسکار از جمله بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، بهترین فیلمبرداری، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد برای کامبربچ است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ۰۰:۲۲

فیلم بی هدفی بود مذخرف نبود

نمایش اسپویل
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ ۲۲:۳۸

راست میگه. فیلم مزخرفی بود. یا حداقل من نفهمیدم هدفش چیه. از اون فیلماس که تموم میشه میگی خب که چی؟ و بعد شیفت دلیت

نمایش اسپویل
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۴:۲۱

دقیقا. فیلم غیر قابل تحملی بود برای دیدن

نمایش اسپویل
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ ۲۱:۴۱

بالاخره یکی حرفه دل من رو زد. واقعا فیلم مزخرفیه و لایق این همه تمجید نیست این فیلم

نمایش اسپویل
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ ۲۲:۰۸

اصلا این طور نیست فیلم بسیار عالییه

نمایش اسپویل
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ ۱۹:۰۷

وسترن مظلوم ترین ژانر سینماست

نمایش اسپویل
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۴:۲۳

مثل این فیلم ازش سوء استفاده شده

نمایش اسپویل
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ ۲۲:۳۷

من وسترن زیاد تماشا کردم ولی این فیلم توهین به ژانره وسترنه باید تو یه دسته ی دیگه بزارنش

نمایش اسپویل