news-background
news-background

بهترین فیلم ترسناک سینما به انتخاب پل مک‌کارتنی

گروه موسیقی «بیتلز» به عنوان یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های راک انگلیسی در سال ۱۹۶۰ آغاز به کار کردند و تاثیر عمیقی در عرصه هنر و موسیقی گذاشته‌اند. اعضای این گروه همیشه علاقه خود را به سینما به خصوص فیلم‌های ضد فرهنگی کلاسیکی مثل فیلم‌های «مانتی پایتان» به وضوح نشان دادند. در بین اعضا، «جان لنون» و «پل مک‌کارتنی» به فیلم‌های غیر-انگلیسی نیز علاقه‌مند بودند و بارها از علاقه خود به فیلم‌های «فدریکو فلینی» صحبت کردند و او را به عنوان محبوب‌ترین کارگردان سینمایی خود معرفی کردند.

اعضای بیتلز نه تنها به سینما علاقه داشتند بلکه در ساخت فیلم‌ها سرمایه‌گذاری می‌کردند. «جورج هریسون» برای ساخت «زندگی برایان» (Life of Brian) سرمایه‌گذاری کرد و لنون مبلغ ۱ میلیون دلار به «آلخاندرو خودوروفسکی» داد تا هر فیلمی دوست دارد بسازد. مک‌کارتنی در بین اعضای بیتلز بیشتر به فیلم‌های ترسناک علاقه داشت. در یکی از جلسات سوال و پاسخ در توئیتر، یکی از طرفداران مک‌کارتنی از او درباره محبوب‌ترین فیلم ترسناک او سوال کرد.

مک‌کارتنی در پاسخ به او گفت: «فیلم محبوب من صحنه انفجار قفسه سینه در «بیگانه» است.» فیلم کلاسیک علمی تخیلی «بیگانه» (Alien) به کارگردانی «ریدلی اسکات» است که در سال ۱۹۷۹ منتشر شد و ژانر فیلم‌های ترسناک را برای همیشه دستخوش تغییر کرد. «بیگانه» داستان گروهی از ساکنان سفینه فضایی هستند که پس از خراب شدن سفینه فضایی و ورود گروهی بیگانه به سفینه، اتفاق‌های ترسناکی را پشت سر می‌گذرانند.

سال ۲۰۲۱ برای اسکات با نظرات ضدونقیض منتقدان درباره فیلم‌های «آخرین دوئل» (The Last Duel) و «خانه گوچی» (House of Gucci) سال خوبی نبود. البته اسکات با فیلم «بیگانه» موفق شد نام خود را به عنوان کارگردان یکی از شاهکارهای قرن ۲۰ام به ثبت برساند. این فیلم به حدی تاثیرگذار بود که بنیان ساخت بازی‌های کامپیوتری و چندین فیلم دیگر شد تا میراث ارزشمند این فیلم کلاسیک به رشد خود ادامه دهد.

اسکات به تازگی در مصاحبه‌ای از تجربه ساخت بیگانه گفت، فیلمی که نام او را به عنوان یکی از استعدادهای درخشان کارگردانی به ثبت رساند. او در این مصاحبه گفت که در واقع، ایده انتخاب یک زن برای نقش «استوار ریپلی» متعلق به رئیس استودیو بوده است. نقش الن ریپلی در نهایت به «سیگورنی ویور» رسید که شخصیت الن را به یکی از خاطره‌انگیزترین شخصیت‌های آن دوره تبدیل کرد.

اسکات در این مصاحبه درباره صحنه مورد علاقه مک‌کارتنی که بیگانه از سینه «جان هارت» بیرون می‌زند نیز گفت که آن را از بازیگران دیگر مخفی نگه داشته بود: «من این صحنه را از بازیگران مخفی نگه داشتم، حتی موجودات کوچک را به آن‌ها نشان ندادم. من اصلاً نمی‌خواستم که آن‌ها موجودات را ببینند. در آن دوران جلوه‌های ویژه وجود نداشتند. من باید راهی پیدا می‌کردم که موجود را از سینه او بیرون بیاورم.» بیگانه با ۱۱ میلیون دلار بودجه ساخته شد و فروشی ۱۰۵ میلیون دلاری را در گیشه تجربه کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید