news-background
news-background

سیدنی سویینی ستاره سریال Euphoria از استانداردهای دوگانه هالیوود در واکنش به صحنه‌های جنسی می‌گوید

«سیدنی سویینی» ستاره «سرخوشی» (Euphoria) شبکه اچ‌بی‌او از تجربه فیلمبرداری صحنه‌های جنسی بدون پوشش بالاتنه برای این سریال پربیننده گفته است. سویینی در مصاحبه با «ایندیپندنت» می‌گوید «سم لوینسون» خالق سریال «سرخوشی» از نگرانی‌های او برای برهنه شدن مقابل دوربین حمایت کرده است.

در این درام نوجوانانه، سویینی نقش «کسی هاوارد» را بازی می‌کند که خود را وارد روابط مسموم و بی‌قائده می‌کند. این شخصیت در چندین صحنه جنسی دیده شده است. سویینی می‌گوید: «لحظاتی وجود دارد که کسی قرار بدون پیراهن باشد و من به سم می‌گویم: «فکر نمی‌کنم در اینجا لزومی داشته باشد.» او گفت: «بسیار خوب، نیازی به آن نداریم.» هیچ‌وقت حس نکرده‌ام که سم من را تحت فشار قرار می‌دهد یا بخواهد یک صحنه برهنگی را وارد سریال کند. وقتی نخواهم بازی کنم، وادارم نمی‌کند.»

در فصل اول سریال، چندین مرد از شخصیت کسی به بهانه گرفتن عکس از او سوءاستفاده می‌کنند و آن تصاویر و فیلم‌های ضبط شده را در فضای آنلاین به اشتراک می‌گذارند. در دنیای واقعی، بسیاری از این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد و حتی کاربرانی برادر کوچک‌تر سویینی را روی آن تگ کردند.

سویینی در مورد این اتفاق می‌گوید: «آسیب‌زننده‌ترین کاری است که یک نفر می‌تواند انجام دهد. کار من کاملاً از خانواده‌ام جداست. شخصیت من در سریال کاملاً از من جداست. بسیار توهین‌آمیز و نگران‌کننده است.»

این بازیگر ۲۴ ساله که در «نیلوفر سفید» (The White Lotus) و «سرگذشت ندیمه» (The Handmaid’s Tale) هم نقش‌آفرینی کرده، با این حال می‌گوید برای بازی در سریال «سرخوشی» همواره احساس امنیت کرده است. سویینی نمونه‌ای ذکر می‌کند: «در یکی از صحنه‌ها حس نمی‌کردم که شخصیتم باید چنین کاری کند. باعث شد که حتی خود-آگاه‌تر شوم.»

سویینی از در بخش دیگری از مصاحبه از «بی‌آبرویی متوجه بازیگران زنی که مقابل دوربین برهنه می‌شوند» می‌گوید: «وقتی یک مرد در صحنه‌ای جنسی بازی می‌کند یا بدنش را نشان می‌دهد، باز هم جوایزی را دریافت می‌کند و تحسین می‌شود. اما به محض اینکه دختری انجامش می‌دهد، کاملاً متفاوت به نظر می‌آید.»

سویینی می‌گوید استانداردهای دوگانه نقد بازیگری او را تحت تأثیر قرار داده است: «با سریال «نیلوفر سفید» حس کردم که مردم بالأخره متوجه سخت‌کوشی من شدند. این موضوعی است که مدتی من را ناراحت می‌کرد. به بازی خودم در «سرخوشی» افتخار می‌کنم. به نظر خودم عالی بازی کرده‌ام. اما هیچ‌کس حرفی از آن نمی‌زند چون برهنه شده‌ام. در سریال «نیلوفر سفید» بازی می‌کنم و ناگهان منتقدین توجهشان جلب می‌شود. مردم عاشق من می‌شوند و می‌گویند: «خدای من، بعد از این سریال در چه پروژه‌ای بازی می‌کند؟» می‌گویم: «سریال «سرخوشی» را ندیده‌اید؟ سریال «سرگذشت ندیمه» را ندیده‌اید؟»»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید