news-background
news-background

بازیگر نقش قاتل زنجیره‌ای واقعی سریال Four Lives: ناکامی پلیس بریتانیا در پرونده او هراس‌انگیز است

«استیون مرچنت» از پلیس پلیس بریتانیا در رسیدگی به پرونده یک قاتل زنجیره‌ای انتقاد کرده است.

 

«استیون مرچنت» از پلیس بریتانیا در رسیدگی به پرونده «استیون پورت» قاتل زنجیره‌ای انتقاد کرد. این بازیگر ۴۷ ساله در سریال درام «چهار جان» (Four Lives) بی‌بی‌سی نقش این قاتل را بازی کرده است. پورت ملقب به «قاتل گریندر» با استفاده از پلتفرم شبکه اجتماعی هم‌جنس‌گرایان مردان جوان را هدف قرار می‌داد و در خلال سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ جنایاتش را مرتکب شد. اوایل ماه دسامبر امسال گزارش شد که پلیس بریتانیا امکان جلوگیری از قتل سه قربانی از چهار قربانی پورت را داشته است. پورت در سال ۲۰۱۶ به حبس ابد محکوم شد.

مرچنت در مصاحبه با «ددلاین» از رفتار «هراس‌انگیز» و ناهماهنگی پلیس و نیز استخدام افراد ناکارآمد انتقاد کرده و می‌گوید: «خانواده‌ها التماس می‌کردند که اطلاعاتی دارند و می‌توانند آن را در اختیار پلیس بگذارند. مانند روسیه استالین نیست که مردم ناپدید شوند و مقامات نتوانند پاسخگو باشند، افتخار این کشور دمکراسی است.»

مرچنت اضافه می‌کند: «و فقط بحث پلیس مطرح نیست. چیزی در این ساختار درست عمل نمی‌کند و این نگران‌کننده است که ما نمی‌پرسیم این تشکیلات چگونه مدیریت می‌شوند.»

ستاره سابق سریال «اداره» (The Office) می‌گوید در ابتدا نسبت به بازی در نقش پورت و هیجان‌انگیز کردن قاتل «نگران» بوده است: «اما متوجه شدم که این چیزی نیست که در فیلمنامه وجود داشته باشد. من را به یاد کوسه فیلم «آرواره‌ها» (Jaws) انداخت که غیرقابل‌فهم بود اما تأثیر اعمالش جذابیت داشت. پورت غیرقابل‌فهم است بنابراین حداکثر کاری که می‌توان کرد این است که سعی کنیم ابتذال شر را ارائه دهیم.»

مرچنت ادامه می‌دهد: «برای من نمایش یک شخصیت شرور سبیل‌دار یا واقعاً عجیب و غریب اهمیت نداشت، مهم این بود که بگوییم: «این مرد از شخصیت تهی است.»»

سریال سه اپیزودی «چهار جان» ۳ ژانویه ۲۰۲۲ از بی‌بی‌سی پخش خواهد شد. «شریدان اسمیت» و ««جیمی وینستون» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید