news-background
news-background

واکنش غضب‌آلود ریدلی اسکات به ژورنالیستی که Last Duel را «رئالیستی‌تر» از Kingdom of Heaven دانست: «برو به جهنم، قربان»

فیلمساز ۸۴ ساله از مقایسه «آخرین دوئل» و فیلم‌های تاریخی یپشینش به خشم آمده است.

 

«ریدلی اسکات» از ژورنالیستی که تازه‌ترین اثرش «آخرین دوئل» (The Last Duel) را با فیلم‌های قبلی کارگردان ۸۴ ساله مقایسه کرد، خشمگین شد. این فیلمساز در پاسخ به ژورنالیستی که ادعا می‌کند «آخرین دوئل» نسبت به «رابین هود» (Robin Hood 2010) و «قلمرو بهشت» (Kingdom of Heaven 2005) «رئالیستی‌تر» است می‌گوید:‌ «برو به جهنم.»

ژورنالیست پیش از مواجه شدن با غضب اسکات می‌گوید: «فیلمی بسیار رئالیستی است. به نظر رئالیستی‌تر از «قلمرو بهشت» یا «رابین هود» اگر از...» اسکات حرف ژورنالیست را قطع می‌کند و می‌گوید: «قربان، لعنت به شما. لعنت به شما. بسیار متشکرم. لعنت به شما. بروید به جهنم، قربان. ادامه دهید.»

اسکات امسال با «آخرین دوئل» شکست تجاری سختی را تجربه کرد. این فیلم در حالی که با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری و بازیگرانی چون «جودی کومر»، «آدام درایور»، «بن افلک» و «مت دیمون» تولید شده بود، تنها ۱۰ میلیون دلار بازارهای آمریکا فروخت. اما دومین فیلم او در سال ۲۰۲۱ یعنی «خاندان گوچی» (House of Gucci) با بازی «لیدی گاگا»، «ال پاچینو»، «آدام درایور» و «جرد لتو» عملکرد بهتری در گیشه داشته و به پرفروش‌ترین فیلم درام آمریکای شمالی در دو سال اخیر تبدیل شده است.

اسکات پیش‌تر علت شکست «آخرین دوئل» را مخاطبین نسل هزاره دانسته بود: «فکر می‌کنم برمی‌گردد به – چیزی که امروز داریم مخاطبینی هستند که با این گوشی‌های موبایل لعنتی بزرگ شده‌اند. نسل هزاره، به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهد چیزی بیاموزد مگر اینکه روی گوشی موبایل باشد… یک بحث کلی است، اما به نظر من در مورد فیسبوک همین حالا با آن مواجه شده‌ایم. به نظر من، یک گمراهی اتفاق افتاده که نوع نادرستی از اعتماد به نفس به این نسل اخیر داده است.»

اسکات اوایل سال ۲۰۲۲ به سراغ فیلم بیوگرافیکال ناپلئون تحت عنوان «توشه» (Kitbag) با بازی «واکین فینیکس» و «جودی کومر»‌ خواهد رفت.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۴ آذر ۱۴۰۰ ۱۵:۰۹

کوروساوا در «راشومون» میگه حقیقتی وجود نداره و هر چه هست خرده حقیقت های شخصیه ریدلی اسکات هم در «آخرین دوئل» به نفع شعار های Trust Women و Believe All Women و #MeToo ای میگه گور بابای کوروساوا برای همینه که کوروساوا برای همیشه یکی از بزرگان سینما خواهد بود و اسکات هیچوقت نخواهد توانست از زیر سایه چند فیلم مهمی که در دهه 70 و 80 ساخت بیرون بیاد فیلم هایی که میزان دخالت اسکات در خوب بودنشون جای بحث داره چون هر قدر که میگذره و بیشتر راجع بهشون صحبت میکنه بیشتر معلوم میشه که حتی خودش هم نمیدونه چی ساخت

نمایش اسپویل
۱۵ آذر ۱۴۰۰ ۰۲:۱۰

هدف این فیلم اینه که بگه هر کس حقیقت رو به چشمان خودش میبینه این متناقض با فیلم کوروساوا نیست

نمایش اسپویل
۱۴ آذر ۱۴۰۰ ۱۷:۲۱

بجای کوبیدن اسکات اون زوج پت و مت نویسنده رو بکوب که ورداشتن قالب روایی نسبی گرایانه راشومون رو برای روایت یه داستان کاملا واقعی با نتیجه ی مشخص رو استفاده کردن . قبول دارم به هر حال کارگردان هم باید تو انتخاب فیلمنامه ای که میخواد بسازه خیلی دقت داشته باشه ولی یه فیلم متوسط رو به پایین باعث نمیشه چیزی از عظمت و اهمیت ریدلی اسکات در تاریخ سینما کم بشه . در ضمن اسکات مدت ها پیش از زیر سایه ی چند تا فیلم جریان ساز و قدیمیش بیرون اومده و ارزش های خودش رو نشون داده ولی خب متاسفانه فیلم اخرش به خوبی آثار شاخصش نبوده ?

نمایش اسپویل
۱۴ آذر ۱۴۰۰ ۱۳:۵۷

حضور بن افلک بدرد نخور باعث شکست فیلم شد

نمایش اسپویل