news-background
news-background

کارگردان District 9 از پیشرفت فیلمنامه دنباله می‌گوید

«نیل بلامکمپ» فوریه گذشته تأیید کرد که دنباله‌ای برای فیلم «منطقه ۹» (District 9) که نامزد اسکار شد را خواهد ساخت. در آن زمان این فیلمساز تنها به ذکر این نکته بسنده کرد که دنباله «در راه است.» و با همکاری «تری تاچل» نویسنده و «شارلتو کاپلی» بازیگر قسمت اول به تولید می‌رسد. بلامکمپ در مصاحبه جدیدی با «ان‌ام‌ای» در آستانه اکران فیلم جدیدش «اهریمنی» (Demonic) جزئیات بیشتری از دنباله فاش کرده است.

بلامکمپ می‌گوید: «حالا مرحله نویسندگی‌اش پیشرفت زیادی کرده، و به خوبی پیش می‌رود، اما از نظر هنری به ایده‌ای که به آن رسیده‌ایم علاقه‌مند شده و می‌خواهم خود را وقفش کنم.»

این کارگردان اضافه می‌کند: «به مدت یک دهه دلیل قانع‌کننده‌ای برای تولید دنباله وجود نداشت. فکر نمی‌کردم دلیلی منطقی برای بازگشت به آن دنیا به شکلی که حرفی برای گفتن داشته باشد وجود داشت. همه تجارب دوران نوجوانی‌ام در آفریقای جنوبی با آنچه «منطقه ۹» ارائه کرد تعریف شد و پایانش همان بود.»

بلامکمپ در مورد اینکه چه چیزی سبب شده برای تولید دنباله موافقت کند می‌گوید: «دو سال قبل مستندی دیدم در مورد یک موضوع سیاسی اجتماعی شناخته‌شده و آن فیلم تأثیر زیادی روی من داشت. باعث شد درک کنم که این دنباله چگونه ممکن است دلیلی واقعی برای ساخته شدن داشته باشد. به محض اینکه این اتفاق افتاد نوشتن را آغاز کردم.»

تاچل و بلامکمپ برای قسمت اول فیلم نامزدی اسکار بهترین فیلمنامه اقتباس‌شده را کسب کردند، در حالی که «منطقه ۹» اولین فیلم بلند کارگردان بود و از فیلم کوتاه خودش اقتباس می‌شد. آن فیلم ۲۱۰ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت و چهار نامزدی اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه اقتباس‌شده، بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین تدوین را کسب کرد.

فیلمساز در سال ۲۰۱۷ به کاربران ردیت گفت که خود را به تولید دنباله‌ای برای «منطقه ۹» متعهد می‌داند اما منتظر فرارسیدن زمان مناسب است. او در پاسخ به هواداران نوشت: «بسیار خوب، در مورد «منطقه ۱۰»  (District 10) پاسخ اساساً بله است. تمایل دارم که به آن دنیا برگردم و به همراه ویکاس و کریستفر ادامه‌ی داستان را بازگو کنم. در حال حاضر مشکل این است که پروژه‌ها و ایده‌های بسیار زیاد دیگری دارم که می‌خواهم بر رویشان کار و به اتمامشان برسانم… و مهم‌تر از همه، دلیل دقیق تولید «منطقه ۱۰» باید بسیار روشن باشد. فیلم اول چنان مضامین واقعی و موضوعاتی از آفریقای جنوبی را در بر داشت که بر روی رشد من در آنجا تأثیر گذاشت که ما باید اطمینان حاصل کنیم دنباله‌ی بعدی این مسائل را فراموش نکند.»

«منطقه ۹» اقتباسی بود از فیلم کوتاه بلامکمپ (Alive in Joburg) که در سال ۲۰۰۶ عرضه شده بود. این فیلم که با استایل فیلم مفقود شده به تولید رسیده، در نسخه‌ای از شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی روی می‌دهد که دولت وجود بیگانگان فضایی را در «منطقه ۹» تأیید کرده است. یک بیگانه به نام «کریستفر جانسون» سعی دارد از این کمپ بگریزد و به همراه پسرش زمین را ترک کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید