news-background
news-background

فیلم «زالاوا» در جشنواره تورنتو اکران خواهد شد

جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو فهرست مستندها و فیلم‌های بخش «میدنایت مدنس» (MIDNIGHT MADNESS) برای سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد.

فیلم «زالاوا» (Zalava) اولین فیلم بلند «ارسلان امیری» امسال در بخش «میدنایت مدنس» در کنار فیلم‌هایی چون «تیتان» (Titane) به کارگردانی «ژولیا دوکورنو» برنده نخل طلای کن و «تو مادر من نیستی» (You Are Not My Mother) به کارگردانی «کیت دولان» ایرلندی اکران خواهد شد. امیری فیلمنامه «زالاوا» را با همکاری «آیدا پناهنده» و «تهمینه بهرام» به نگارش درآورده است.

داستان «زالاوا» در سال ۱۹۷۸ (۱۳۵۷) و در روستای کوچکی به نام زالاوا روی می‌دهد که ساکنینش ادعا می‌کنند جنی در میانشان زیست می‌کند. گروهبان جوانی که مأمور رسیدگی به این ادعا است، با اقدامات روستاییان برای جن‌گیری مواجه شده و جن‌گیر را به اتهام شیادی بازداشت می‌کند، اما ناگهان خودش را به همراه عشق زندگی‌اش در خانه‌ای تسخیرشده می‌بیند. اهالی روستا که باور دارند این زوج جن‌زده شده‌اند تصمیم می‌گیرند آن‌ها را بکشند. نوید پورفرج، پوریا رحیمی‌سام، هدی زین‌العابدین، و باسط رضایی از جمله بازیگران این فیلم بوده‌اند.

فیلم «کوستو شدن» (Becoming Cousteau) نشنال جئوگرافیک ساخته «لیز گاربوس» برنده امی و نامزد اسکار و «دن کوگان» تهیه‌کننده برنده اسکار یکی از عناوین قابل توجه فهرست مستندهای امسال است. این مستند تصاویری دیده‌نشده با کیفیت 4K از سیاحت‌های «ژاک-ایو کوستو» مستندساز و کاشف فرانسوی به نمایش خواهد گذاشت.

درام «حقایقی در مورد من» (True Things About Me) بی‌بی‌سی با بازی «روث ویلسون» و «تام برک» در مورد زن جوانی که زندگی‌ آرام‌اش با ورود غریبه‌ای دگرگون می‌شود، دیگری فیلمی است که امسال به تورنتو خواهد رفت.

فیلم افتتاحیه این دوره از جشنواره تورنتو «آتیکا» (Attica) به کارگردانی «استنلی نلسون» آمریکایی است که برای اولین بار در جهان روی پرده می‌رود.

این هفته گزارش شد که فیلم لایو-اکشن/انیمیشن «کلیفورد سگ بزرگ قرمز» (Clifford The Big Red Dog) پارامونت که اکران عمومی‌اش به دلیل نگرانی از شیوع نوع دلتای ویروس کرونا در آمریکای شمالی لغو شده، در جشنواره فیلم تورنتو نیز اکران نخواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید