news-background
news-background

«کوئنتین تارانتینو» چگونه کات نهایی‌اش برای سریال ER را به شبکه NBC تحمیل کرد؟

تارانتینو بیست و چهارمین قسمت سریال «ای‌آر» که در سال ۱۹۹۵ روی ایر رفت را کارگردانی کرده است.

 

«جورج کلونی»، «نوآح وایل»، «جولیانا مارگلیز» و دیگر بازیگران سریال درام محبوب «ای‌آر» (ER) شبکه NBC به‌تازگی در رویدادی مجازی برای امور خیریه تجدید دیدار کرده‌اند. در این رویداد وقتی بحث به مشکلات کارگردانان با سازندگان سریال می‌کشد، مارگلیز فاش می‌کند که «کوئنتین تارانتینو» چه روشی به کار برده تا اطمینان حاصل کند شبکه از کات او در سریال استفاده می‌کند.

مارگلیز می‌گوید: «وقتی کوئنتین تارانتینو که یکی از هواداران سریال بود برای کارگردانی آمد، تنها یک برداشت انجام داد. بنابراین [شبکه] امکان تدوین نداشت. تمرین کردیم و تمرین و تمرین و بعد یک برداشت گرفتیم و او گفت: «عالی است، برویم پی کارمان!» پرسیدم چرا این کار را می‌کند. او جواب داد: «[برای اینکه] هر چه پیش آید کات خودم خواهد بود.»

تارانتینو اپیزود بیست و چهارم فصل اول سریال «ای‌آر» تحت عنوان «مادرانگی» (Motherhood) را کارگردانی کرد. این قسمت اپیزود ماقبل پایانی فصل اول بود و ۱۱ می ۱۹۹۵ روی ایر رفت و ۳۳ میلیون بیننده داشت. شبکه NBC پس از موفقیت فیلم «قصه عامه‌پسند» (Pulp Fiction) در سال ۱۹۹۴ با کارگردانی یکی از نوظهورترین فیلمسازان آن زمان مخالفتی نداشت.

بازیگران سریال «ای‌آر» از کارگردانانی که می‌آمدند و تنها داستان‌هایی سانتیمانتال روایت می‌کردند و کاری به کار شخصیت‌ها نداشتند به ستوه آمده بودند. کلونی که پس از بازی در این سریال به شهرت رسید می‌گوید: «مردم نمی‌دانند که در سریال ما، مثل سیت‌کام نمی‌توان از یک کارگردان [برای همه اپیزودها] استفاده کرد چون مراحل پس و پیش-تولید باید انجام شود. بنابراین کارگردان‌هایی می‌آیند که واقعاً سریال را نمی‌شناسند یا مثل چهار اپیزود قبل آن را کارگردانی می‌کنند و کودکی یا زنی را می‌کشند و می‌گویند: «با این لحظات اشک می‌ریزید.» اما شما می‌گویید: «هفته قبل گریه کرده‌ام.» کار ما به عنوان بازیگر این است که از شخصیت‌ها محافظت کنیم. کارگردان مقصر نیست، آن‌ها سریال را ندیده‌اند.»

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید