news-background
news-background

نامزدهای اسکار ۲۰۲۱: واکنش «ریز احمد» و «آماندا سایفرد» به اولین نامزدی اسکار

نامزدهای نود و سومین دوره‌ی مراسم اهدای جوایز آکادمی دوشنبه ۱۵ مارس معرفی شدند و در میان آن‌ها چندین بازیگر وجود داشت که برای اولین بار به این افتخار نائل می‌شدند.

«آماندا سایفرید» بازیگر فیلم «منک» (Mank) یکی از این بازیگران بود که در بخش بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای اولین بار نامزد اسکار شد. او اوایل مارس اولین گلدن گلوب خود را نیز با همین فیلم به خانه برده است.

سایفرید می‌گوید: «همکاری با «دیوید فینچر» در «منک» نقطه‌ی عطف دوران بازیگری من بوده و توجه آکادمی به تجربه‌ای که تا این اندازه لذت و رضایت به همراه داشته، به نظر سورئال می‌رسد. از «دیوید فینچر» برای اعتماد کردن به من در این نقش و افتخار معرفی مجدد «ماریون دیویس» به دنیا نمی‌توانم به اندازه‌ی کافی قدردانی کنم. تحقیق در مورد این زن نابغه و فروتن و کمک به بازسازی میراث او یک امتیاز ویژه بود. تبریک می‌گویم به دیوید، «گری [اولدمن]»، و تمامی عوامل و بازیگران «منک». امروز نبوغ شما نادیده گرفته نشد و من این توجه را با شما به اشتراک می‌گذارم.»

«ریز احمد» که اولین مسلمان و اولین بازیگر پاکستانی تبار تاریخ اسکار در بخش بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم «صدای متال» (Sound of Metal) شده می‌گوید: «افتخار می‌کنم که در کنار همکاران بازیگرم که چنین نمایش‌های الهام‌بخشی را به جا گذاشته‌اند نامزد شده‌ام، و از آکادمی برای حمایت و تشویقش قدردانی می‌کنم. به همان اندازه برای نویسنده و کارگردان هنرمندمان «داریوس ماردر» و «پل ریسی» درخشان خوشحالم، و نیز تدوین‌گرمان میکل، نیکلاس طراح صدا، و همکار نویسنده‌ «ابی ماردر». این نامزدی‌ها نماینده‌ی وقت، سخاوت و استعداد افراد بسیار زیادی است – همه‌ی عوامل و بازیگران بی‌نظیر فیلم، و تهیه‌کنندگان. مایلم به صورت ویژه از مربیان درام و بازپروری اعتیاد و جوامع ناشنوایان قدردانی کنم. «صدای متال» در مورد این است که چگونه بحران سلامت می‌تواند ارتباط شما با زندگی و عزیزان‌تان را قطع کند و شما را وادار کند به شکلی غیرمنتظره رشد کنید. در سالی که برای بسیاری چالش‌برانگیز بوده، امیدوارم که این داستان بتواند الهام‌بخش ما باشد تا ارتباط عمیق‌تری با خود و دیگران داشته باشیم.»

احمد در مصاحبه با «ددلاین» نیز اضافه می‌کند: «اگر مردم به هر طریقی خود را در این لحظه شریک می‌دانند و می‌توانند الهام بگیرند و در سطحی عمیق‌تر با آن ارتباط برقرار کنند، من همراه‌شان خواهم بود. چه مرا اولین بازیگر بریتانیایی پاکستانی ببینند، چه اولین مرد اهل ومبلی، می‌دانید، به طرق مختلف می‌تواند به آن نگاه کرد. اما تا وقتی که فرصتی باشد برای اینکه مردم بیشتری احساس کنند دیده شده‌اند، این یک موهبت است.»

احمد اضافه می‌کند: «کار ما همین است، گسترش ذهن و گسترش دل، در همین حین گسترش فرهنگ. باید فرهنگ را به قدری گسترده کنیم که به اندازه‌ی کافی بزرگ و پهناور باشد تاهمه‌ی ما بتوانیم خودمان را در آن بیابیم، تا احساس کنیم به جایی تعلق داریم و ما را به حساب آورده‌اند و اهمیت داریم. این تغییرات چیزی نیست که فقط از لحاظ سیاسی یا اجتماعی درست باشد. به ما امکان می‌دهد داستان و داستان‌سرایی را به مقاصد اصلی خود که پذیرش همه‌ی ماست برگردانیم.»

«لاکیث استنفیلد» که برای بازی در فیلم «یهودا و مسیح سیاه» (Judas and the Black Messiah) نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شده تنها به ذکر این جمله بسنده می‌کند: «نامزد اسکار شدم. [ایموجی گریه].»

«امرالد فنل» کارگردان «زن جوان آینده‌دار» (Promising Young Woman) که در بخش بهترین کارگردانی نامزد است می‌نویسد: «به تمامی افراد شگفت‌انگیزی که بر روی فیلم کار کردند افتخار می‌کنم و از آنان متشکرم. گریه من بند نخواهد آمد.»

«ماریا باکالووا» که برای بازی در فیلم «بورات ۲» (Borat Subsequent Moviefilm) نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل شده و در زمان اعلام نامزد‌ها مشغول بازی در فیلم «حباب» (The Bubble) بوده می‌گوید: «از آکادمی به‌خاطر این افتخار متشکرم! واقعاً نمی‌توانم باور کنم – شنیدن نامم در کنار این زنان ستایش‌برانگیز و نمایش نفس‌گیرشان رؤیایی بود که به حقیقت پیوست! از «ساشا بارون کوئن» و خانواده «بورات» متشکرم و برای نامزدی در بخش فیلمنامه‌ی اقتباسی به آن‌ها تبریک می‌گویم.»

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید