news-background
news-background

اپل با قراردادی ۲۵ میلیون دلاری فیلم CODA را خرید و رکورد جشنواره ساندنس را شکست

اپل امتیاز پخش جهانی فیلم «کودا» (CODA) را با قراردادی ۲۵ میلیون دلاری در ساندنس خریداری کرد و رکورد تاریخ جشنواره را شکست. این رکورد به فیلم «پالم اسپرینگز» (Palm Springs) با بازی «اندی سمبرگ» و «کریستین میلیوتی» اختصاص داشت که سال گذشته با قراردادی ۲۲.۵ میلیون دلاری توسط نئون و هولو خریداری شده بود. اپل برای خرید امتیاز پخش فیلم با آمازون رقابت تنگاتنگی داشت.

این فیلم درام تاریخی با نویسندگی و کارگردانی «شان هیدر» در مورد یک دانش‌آموز در مقطع دبیرستان است که تنها فرد دارای شنوایی در خانواده‌ی ناشنوای خود است و باید بین حفظ اتحاد خانواده و تعقیب رؤیاهایش یکی را انتخاب کند. این فیلم در شب افتتاحیه بخش مسابقه درام‌های آمریکایی ساندنس روی پرده رفت. خریداران از فیلم استقبال کردند و پیش‌بینی می‌شد که قراردادی گران‌قیمت با سازندگان به امضاء برسد.

«کودا» که مخفف «فرزند بزرگسالان ناشنوا» (Child of Deaf Adults) است، سرگذشت «روبی» با بازی «امیلیا جونز» را دنبال می‌کند، تنها عضو شنوای یک خانواده‌ی ناشنوا. وقتی که کسب و کار ماهیگیری خانواده تهدید می‌شود، او دو راه تعقیب رؤیای موسیقی و ترس از ترک والدینش را پیش روی خود می‌بیند. این فیلم بر اساس یک اثر فرانسوی (La Famille Bélier) ساخته شده است.

جونیز در واقع کشف اصلی این اثر است و خود فیلم مدعی کسب جوایز بسیار. هیدر صحنه‌ی ماهیگیری را در بوستون فیلمبرداری کرده و تعلق خاطرش به «جونی میچل» و «ماروین گی» را به تصویر کشیده است. علاوه بر این، و مهم‌تر از همه، راهی به دنیای یک مادر، پدر و فرزندی که ناشنوا به دنیا آمده‌اند می‌گشاید و به مخاطبین نشان می‌دهد که شخصیت‌های ناشنوا دنیای بی‌صدا را چگونه تجربه می‌کنند. حاصل تلاش او فیلمی شده که از حالا مدعی کسب اسکار بهترین فیلم است.

هیدر می‌گوید: «واکنش‌ها به فیلم به‌شدت تکان‌دهنده بوده و من خوشحالم که با اپل همکاری می‌کنم. آن‌ها شیفته‌ی فیلم شده‌اند و فضایی که فیلم در آن ساخته شده را عمیقاً درک می‌کنند و خود را متعهد می‌داند که آن را در دسترس مخاطبین گسترده‌ای قرار دهند. تمامی اعضای گروه «کودا» از ساندنس قدردانی می‌کنند. امیدوارم که این فیلم و حمایت قدرتمندانه‌ی اپل درها را به روی تنوع و نمایندگی [مضمون، نژاد و جنسیت] باز و راه را برای داستان‌های بیشتری با محوریت شخصیت‌های ناشنوا و معلول هموار کند. دنیا برای شنیدن این قصه‌ها بیش از حد انتظار کشیده. زمانش فرارسیده. هیچ عذری پذیرفته نیست.»

«یوجین دربز»، «مارلی ماتلین» و «فردیا والش پیلو» از جمله دیگر بازیگران «کودا» بوده‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید