news-background
news-background

«اسپایک لی» ترامپ را با هیتلر مقایسه کرد

«اسپایک لی» در مراسم اهدای جوایز «حلقه منتقدین نیویورک» (New York Film Critics Circle) که یکشنبه ۲۴ ژانویه روی ایر رفت حاضر شده بود تا جایزه‌ی ویژه‌ای برای فیلم کوتاه «نیویورک نیویورک» دریافت کند. او پس از دریافت این جایزه از همکارش «مارتین اسکورسیزی»، در این مراسم از پیش ضبط شده در تاریخ ۶ ژانویه، از یورش هواداران «دونالد ترامپ» به ساختمان کنگره انتقاد کرد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

لی می‌گوید: «روز بسیار غم‌انگیزی در تاریخ آمریکاست. ما حالا بر سر یک گذرگاه [تاریخی] قرار داریم... لطفاً همگی مراقب خودتان باشید. این یک بازی نیست... این رئیس جمهور «مأمور نارنجی» همچون هیتلر به قعر تاریخ خواهد رفت.» او اضافه می‌کند سیاستمدارانی که از ترامپ حمایت کرده‌اند «در طرف ناحق تاریخ» ایستاده‌اند.

لی ضمن قدردانی از دریافت این جایزه می‌گوید در دوران فیلمسازی او هیچ‌گاه خودش اهمیتی نداشته. او سپس از تمامی افرادی که در پس و پیش دوربین به او یاری رسانده‌اند تشکر می‌کند و می‌گوید: «همه‌ی ما به عنوان آمریکاییان واقعی، باید در مورد اینکه چه چیزی اهمیت دارد تجدید نظر کنیم.»

در این مراسم جایزه‌ی بهترین فیلم به «اولین گاو» (First Cow) اهدا شده بود. «دلروی لیندو» و «چادویک بوزمن» بازیگران فیلم «۵ هم‌خون» (Da 5 Bloods) لی نیز برنده‌ی بهترین بازیگر مرد شده‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۷ بهمن ۱۳۹۹ ۰۲:۳۰

ببند میمون

نمایش اسپویل
۶ بهمن ۱۳۹۹ ۲۲:۴۱

لابد هواداران بایدن پدوفیلی و فاسد در طرف درست تاریخ هستند!!!!

نمایش اسپویل
۶ بهمن ۱۳۹۹ ۱۹:۱۱

بله اسپایک لی درست میگه اونایی که طرف بایدن بچه باز رشوه بگیر ایستادن طرف درست تاریخ هستن. دقت کنید چطور نظام تبلیغات و اداره جهان همه جا شبیه به هم هست تا چشمتون به حقایق باز بشه.

نمایش اسپویل
۶ بهمن ۱۳۹۹ ۱۶:۳۹

سلبریتی های آمریکا از نظر دیدگاه و بینش سیاسی جز احمق ترین های جامعه آمریکا هستن. جدا از اینکه دموکرات بودن با احمق بودن گره خورده

نمایش اسپویل
۷ بهمن ۱۳۹۹ ۲۲:۴۶

نخیر جناب بنده چیزی رو شخصی نکردم و به خودم نگرفتم.بازخوردم هم احساسی نبود به هیچ وجه. خیر کامنت گذاشتن کار احمقانه ای نیست. اگه دلیل گذاشتن کامنت شما طرفداری از ترامپ نبوده پس چی بوده؟ همین که به کارنامه ی درخشان این کارگردان یه نگاه بندازید گویای ماجرا هست که چجور انسانیه و چه خط فکری ای داره اخه جالبه برام همچین کارگردان موفقی به دلیل ایکس و ایگرگ ترامپ رو با هیتلر مقایسه میکنه حتما یه دلیلی داره و فقط اسپایک لی نیست که همچین تفکری داره خیلیای دیگه هستن خیلیا... نمیخوام طرف کسی رو بگیرم ولی اینهمه ادم با اینهمه موفقیت توی زندگیشون همشون یه تفکر دارن که ترامپ انسان لایقی نیست و یه سری دوستان عزیز این افراد رو سلبریدی و مردک میمون معرفی میکنن! خیلی جالبه تمام این سلبریدی ها به قول خودشون همه در اشتباهن و فقط حرف خودشون درسته تازه حسرت هم میخورن برای حماقت هنرمندان جهان?خیلی جالبه ها.ما نیازی نیست برای حماقت اونا حسرت بخوریم باید از وضعیت الانمون حسرت بخوریم.بحث شناخت بود،همون افرادی هم که از ترامپ بت ساختن اون ها هم از ترامپ هیچ شناخت نزدیکی ندارن فقط چیزایی که خوندن و دیدن که اونم میتونه توسط یه عده طوری بنظر بیاد که با واقعیت منافات داشته باشه!حالا کاری ندارم ولی دوستان محترم هر انسانی میتونه عقاید خودشو داشته باشه و شما خدا نیستین که بیاین برای حماقتشون حسرت بخورین حتی خدا هم برای حماقت بنده هاش حسرت نمیخوره.پس لطفا محترم باشیم و به افکار دیگران احترام بزاریم هرکسی مختاره هرجور که میخواد فکر بکنه و ما همه چیز دان نیستیم که مطلقا بخوایم بگیم اقای اسپایک لی و بقیه کسایی که با ترامپ مخالفن در اشتباهن! حتی اگه بخوایم از لحاظ اماری نگاه بکنیم اکثریت مخالف ترامپ هستن کسایی هم که مخالفت خودشون رو توی این چند وقت اخیر نشون دادن کم ادمایی نبودن و ما نمیتونیم بگیم همه ی اونا در اشتباهن و توهین کنیم بگیم میمون هستن و چیزی بارشون نیست!

نمایش اسپویل
۷ بهمن ۱۳۹۹ ۲۲:۰۷

بنظر میاد شما هنوز مرز بین اجتماع و فردیت رو متوجه نشدید چون که بحث رو سریعا شخصی کردید. البته ممکنه شما (مثل من در حال یادداشت این کامنت :)) صرفا یه بازخورد احساسی دادید و در پاسخ بهتون باید بگم: بله من نابغه نیستم اما جز اکثریت جامعه هم نیستم خود شما هم بنظر میاد نباشید( یه برداشت سطحیه البته از رو فیلم و سریال پروفایلتون فضولی کردم:)) و در نهایت حق با شماست احتمالا کامنت گذاشتن کار احمقانه ای هستش و احتمالا نباید انجامش میدادم ولی چیکار کنم تنها هستم و احساسی :) پ.ن: امیدوارم دلیل کامنت گذاشتنتون این نباشه که فکر کرده باشید دارم از ترامپ طرفداری میکنم من طرفدار هیچ کدوم این خوک ها نیستم و همچنین واقعا شناختی از اسپایک لی هم ندارم ( کی داره ؟:)) ولی مثل هر قشری اکثریت احمق اند حتی هنر مندان .

نمایش اسپویل
۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۷:۱۰

و فقط و فقط شما آگاه و دانایی تشویق?

نمایش اسپویل
۶ بهمن ۱۳۹۹ ۱۷:۴۴

اجازه بدهید کامنت شما را تکمیل کنم: اکثریت انسان ها احمق هستند و به نسبت هرچه پذیرفته تر پوچ تر و احمق تر.

نمایش اسپویل
۶ بهمن ۱۳۹۹ ۱۷:۲۷

اجازه دهید کامنت شما را تکمیل کنم: اکثر سلبریدی ها در تمام دنیا همینطور هستند. مردم آنها را بیش از آن چیزی که هستند می بینند.

نمایش اسپویل