news-background
news-background

«وس اندرسون» از علت انتخاب «تیموتی شلمی» برای French Dispatch می‌گوید: او به «موج نوی سینمای فرانسه» تعلق دارد

شلمی در «گزارش فرانسوی» اندرسون نقش زفیرلی را بازی می‌کند.

 

«وس اندرسون» پس از همکاری با «تیموتی شلمی» در «گزارش فرانسوی» (دانلود فیلم The French Dispatch با لینک مستقیم) تردید ندارد که این بازیگر ۲۴ ساله می‌توانست در دل «موج نوی سینمای فرانسه» جا داشته باشد. در فیلم آنتولوژی «گزارش فرانسوی» که داستان آن و فیلمبرداری سیاه‌وسفیدش به نظر ادای احترامی است به «نوول واگ/موج نو»، شلمی نقش یک دانشجوی انقلابی به نام زفیرلی را بازی می‌کند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

اندرسون در مصاحبه با GQ می‌گوید: «بازی تیمی را در «لیدی برد» و «مرا به نام خود بخوان» دیده بودم و برای این نقش هرگز حتی برای یک لحظه به بازیگر دیگری فکر نکردم. می‌دانستم که او انتخاب دقیقاً درستی است و به علاوه: او به زبان فرانسوی حرف می‌زند و به نظر می‌رسد که درست از یکی از فیلم‌های «اریک رومر» بیرون پریده. زمانی در حدود سال ۱۹۸۵. قطاری معمولی از پاریس، یک کوله‌پشتی، و ساحلی با هوای نامساعد تا ۱۰ روز. تیپ او از هیچ نوعی نیست – اما می‌توانست در «موج نو» به راحتی جایگاهش را پیدا کند.»

شلمی یکی از بازیگرانی است که برای اولین بار با اندرسون همکاری می‌کند. در این فیلم بازیگران سابق او از جمله «بیل ماری»، «تیلدا سویینتون»، «جف گلدبلوم»، «فرانسیس مک‌دورمند» و دیگران نقش‌آفرینی کرده‌اند. اندرسون در خصوص همکاری با شلمی برای اولین بار می‌گوید: «فوراً به نظر رسید که اولین باری نیست که با گروه ما همکاری می‌کند. به نحوی عضوی از خانواده بود. جوان‌ترین عضوش.»

این فیلمساز اضافه می‌کند: «لحظات محبوبم با تیمی در صحنه‌هایی بود که می‌دیدم مکث می‌کند و حمله جدیدی آغاز می‌کند. از زاویه‌ای جدید، کاری که او بسیار روشن و مصمم انجام می‌دهد. چیزی که در مورد او دوست دارم این است که شما را با چیزی جدید غافلگیر می‌کند، کاملاً غیرمنتظره و بی‌نقص.»

«گزارش فرانسوی» قرار بود ژوئیه گذشته اکران شود اما پاندمی ویروس کرونا سبب شد نه تنها در این تاریخ روی پرده نرود بلکه حتی جشنواره‌ی فیلم کن در ماه می و سپس تاریخ جدید ۱۶ اکتبر را هم از دست بدهد. سرچ‌لایت در حال حاضر تاریخی برای اکران فیلم مشخص نکرده اما انتظار می‌رود مقصد آن کن ۲۰۲۱ باشد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید