news-background
news-background

کروناویروس: افزایش ۸۵ درصدی تماشای آنلاین محتوا در آمریکا

کمپانی نیلسن گزارش داده است که حساب‌های کاربری نت‌فلیکس یک سوم بینندگان سریال‌های تلویزیونی آنلاین را تشکیل می‌دهند.

مردم آمریکا همچنان در خانه‌های خود پناهنده شده‌اند بنابراین جای تعجب نیست که محبوبیت تماشای آنلاین فیلم و سریال افزایش چشمگیری داشته باشد. ورایتی گزارش می‌دهد که در سه هفته‌ی اول ماه مارس مخاطبین آمریکایی نزدیک به ۴۰۰ میلیارد دقیقه محتوا را روی تلویزیون‌های‌شان استریم کرده‌اند. این رقم تا ۸۵ درصد افزایش را نسبت به مارس سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. در سومین هفته‌ی ماه مارس نیز مخاطبین به تماشای ۱۵۶.۱ میلیارد دقیقه محتوا روی تلویزیون‌های خود پرداختند. این رقم نیز تا ۲۲ درصد رشد را نسبت به هفته‌ی دوم مارس و بیش از ۱۰۰ درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان می‌داد.

هرچند تماشای تلویزیون صرف نظر از مدیوم در حال افزایش است، اما سرویس‌های استریم ویدیو مشخصاً محبوبیت بیشتری دارند. کمپانی نیلسن گزارش می‌دهد که بینندگان اینترنتی نزدیک به ۲۴ درصد تمامی بینندگان تلویزیونی را تشکیل می‌دهند در حالی که این رقم یک سال قبل به ۱۶ درصد می‌رسید. با توجه به اینکه آمار نیلسن تنها به استریم محتوا بر روی تلویزیون محدود می‌شود، میزان واقعی تماشای آنلاین محتوا بدون تردید بسیار بالاتر است.

براساس این گزارش، سهم نت‌فلیکس از سایر سرویس‌ها با ۲۹ درصد بیشتر است و در پی آن یوتیوب با ۲۰ درصد، هولو با ۱۰ درصد و آمازون پرایم ویدیو با ۹ درصد قرار دارند. نیلسن ۱۰ عنوان برتر سرویس‌های آمازون پرایم و نت‌فلیکس را هم اعلام کرده است. «اسپنسر محرمانه» (Spenser Confidential)، سریال «اداره» (The Office) که در پایان سال نت‌فلیکس را ترک می‌کند، و «در بلوک من» (In My Block) پربیننده‌ترین عناوین شبکه از ۹ تا ۱۵ مارس بوده‌اند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

کمپانی «آنتنا» هم اخیراً گزارش داده بود که اغلب سرویس‌های استریمینگ در حال افزایش مخاطب‌اند. مشترکین دیزنی+ که نیلسن آمار آن را بررسی نکرده، در یک بازه‌ی زمانی سه روزه در اوایل ماه مارس تا سه برابر افزایش پیدا کرده، در حالی که نت‌فلیکس هم رشد ۴۷ درصدی افزایش مشترک را شاهد بوده است. سرویس‌های استریمینگ دیگر از جمله HBO Now و اپل تی‌وی+ نیز با رشد همراه بوده‌اند.

رقابت بین شبکه‌های استریمینگ در ماه‌های آینده حتی فشرده‌تر از قبل خواهد شد، نه تنها به علت شیوع ویروس کرونا بلکه به خاطر ورود HBO Max و Peacock به این میدان.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید