news-background
news-background

آیا «ریکی جرویز» با دامن زدن به جنجال «جی.کی. رولینگ» در شبکه‌های اجتماعی اجرای گلدن گلوب را از دست می‌دهد؟

جرویز که قرار است به زودی مجری گلدن گلوب باشد ممکن است موقعیت خود را با ارسال توئیت‌های جنجالی به خطر انداخته باشد.

«ریکی جرویز» ستاره‌ی سریال «آخرت» (After Life) ژانویه‌ی آینده برای پنجمین بار اجرای مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب را برعهده دارد، اما به نظر می‌رسد که جمعه شب با ارسال پیام‌هایی که جامعه‌ی تراجنسیتی را تمسخر می‌کند جایگاه خود را به خطر انداخته باشد. این کمدین بریتانیایی که بارها از خط قرمز عبور کرده از اظهارات اخیر «جی.کی. رولینگ» نویسنده‌ی کتاب‌های «هری پاتر» دفاع کرد. رولینگ آشکارا از زنی هم‌سوجنسی که قراردادش با یک شرکت به علت انتشار توئیت‌های ترنسفوبیک تمدید نشده بود حمایت کرده و نوشته بود: «به هر شکلی که می‌خواهید لباس بپوشید. هر اسمی می‌خواهید روی خود بگذارید. با هر بزرگسالی که مایل است هم‌آغوش شوید. با امنیت و آرامش زندگی کنید. اما آیا باید زنی که می‌گوید جنسیت مسئله‌ای واقعی است را از کار بیکار کنید؟»

جرویز در پاسخ به یک حساب توئیتر که معمولاً فرهنگ نزاکت سیاسی را هجو می‌کند می‌نویسد: «آن زنان ترسناک و بیولوژیکی هرگز درک نخواهند کرد که تبدیل شدن به یک بانوی دوست داشتنی در اواخر عمر چه حسی خواهد داشت. آن‌ها قدر امتیازات دخترانه‌شان را نمی‌دانند. کسب موفقیت در ورزش‌های زنان و داشتن توالت‌های جداگانه. دیگر کافی است. ما باید از حقوق زنان حمایت کنیم نه اینکه آنان را به فساد بکشانیم تنها به این علت که بعضی مردان راهی مکارانه برای تهدید و تسلط بر یک جنسیت یافته‌اند.»

جرویز در پایان نوشته است: «اگر فکر می‌کنید حرفی ترنسفوبیک زده‌ام بهتر است [صفحه‌ی توئیتر] من را گزارش کنید. توئیتر قوانینی برای این چنین رفتارهای زننده‌ای وضع کرده. حساب من بسته و ثابت می‌شود که حق با شماست و جان چندین میلیون انسان نجات پیدا می‌کند. چرا گزارش نمی‌کنید؟»

«انجمن خبرنگاران خارجی هالیوود» که مراسم گلدن گلوب را ۵ ژانویه برگزار می‌کند تاکنون واکنشی به این جدال مجازی نشان نداده است. در اواخر سال ۲۰۱۸ «کوین هارت» که قرار بود مراسم اسکار را اجرا کند با کشف توئیت‌های قدیمی او در مورد هم‌جنس‌گرایان مجبور به کناره‌گیری شد و مراسم بدون مجری روی ایر رفت. بنابراین ممکن است سرنوشت هارت برای جرویز هم تکرار شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲ دی ۱۳۹۸ ۱۷:۰۹

زنی گفته از همجنسبازا خوشم نمیاد، بیکارش کردن زن دیگری گفته چرا اونو بیکار کردین، مردی بهش تاخته مرده گفته اینا همش دوکون دسگاس. 30نما بهش تاخته فیلمتو ببین بابا

نمایش اسپویل
۳ دی ۱۳۹۸ ۱۵:۵۸

اول خواستم اشاره کنم که هیچ‌کدوم از این بحث‌ها حول همجنسگرایی نبوده؛ موضوع تراجنسیتی‌ها مطرح بوده. خانمی که اخراج شده صرفا به خاطر این‌که از گروهی «خوشش نمی‌اومده» بی‌کار نشده؛ در کمیته‌ای که این موضوع رو به اون ارجاع داده بودن ادله‌ای ارائه کرده‌ن که ایشون به شکل فعال محیط کار رو متشنج کرده و متداوما به افرادی حمله‌های کلامی و غیره می‌کرده. این‌ها رو می‌گم که اشاره کنم انتقاد از وضعیت بدون داشتن یک دید اجمالی، لااقل از شرح اتفاقات، کار مناسبی نیست. علاوه بر این‌ها، فیلم دیدنی که شما بهش اشاره می‌کنید جزئی از فرهنگ و هنره، و محل بررسی و ایجاد ایده‌های نو. اگر از فیلم‌های پول‌ساز و بعضا بی‌محتوا هالیوودی انتقاد می‌کنیم، پس بهتره افرادی رو که در این‌جور موارد و به مدد رسانه‌های مختلف بحث می‌کنن رو هم ملامت نکنیم.

نمایش اسپویل
۱ دی ۱۳۹۸ ۱۳:۳۳

دم از آزادی بیان میزنن اما کافیه ضدشون یچی بگی تا ....

نمایش اسپویل
۳ دی ۱۳۹۸ ۱۶:۰۵

آزادی بیان به معنای آزادی بحث متمدنانه و ایراد نظرات مختلف هست، نه به معنای آزادی در هر زمینه‌ای. این خانم صرفا به موجب بحث در این زمینه از کار بی‌کار نشده؛ اگر جریان رو دنبال کرده باشید احتمالا دیده‌این که اتهام ایشون ایجاد فضای متشنج و خصمانه در محیط کار بوده. طبیعیه که قطع همکاری با فردی که فعالانه همکارانش رو تحقیر یا تهدید می‌کنه جزو اختیارات یک صاحب‌کار باشه.

نمایش اسپویل
۱ دی ۱۳۹۸ ۱۲:۲۸

خیلی لذت بخشه که ببینی این چپی ها به جون همدیگه افتادن (¬‿¬) در ضمن ریشه این ماجرا فمینیسمه اون زنی که رولینگ ازش حمایت کرده یه فمینسته اگه توئیت اون زن رو ببینین کاملا متوجه این موضوع میشین. خود رولینگ هم همیشه از فمینیست ها و همجنسگرایان حمایت کرده ولی ظاهرا طرفدار ترنسجندرها نیست جا داره از این یارو ریکی جرویز هم تشکر کنیم که ما رو آگاه کردن نمیدونستیم که ترنسجندری یه توطئه ای از طرف مرداست که به جنس زن تسلط پیدا کنن.. دلقک

نمایش اسپویل
۲۴ آذر ۱۴۰۰ ۱۹:۵۶

:) حرف حساب جواب نداره

نمایش اسپویل
۱ دی ۱۳۹۸ ۱۱:۵۱

«به هر شکلی که می‌خواهید لباس بپوشید. هر اسمی می‌خواهید روی خود بگذارید. با هر بزرگسالی که مایل است هم‌آغوش شوید. با امنیت و آرامش زندگی کنید.» کاش این ایده در همه جوامع پیاده‌سازی بشه. آخه گرایش جنسی دیگری چه اثری روی من داره مگه؟ و چه ارتباطی با من؟ -می‌دونید مشکل چیه؟ مشکل اینه که انسان‌ها فکر می‌کنن، جهان برای اونا ساخته شده و موجودات برتر هستن لذا نشستن برای خودشون مفاهیم قراردادی ساختن (اخلاق، فساد و...) و می‌خوان به همه جهان حکومت کنن. به واقع ما انسان‌ها عددی نیستیم در برابر عظمت جهان و بی‌شمار موجودیت‌های دیگه. از میلیاردها سال عمر جهان (البته «عمر» واژه مناسبی نیست)، سهم ما چقدر بوده؟ از میان بی‌شمار موجود زنده، سهم ما چقدر هستش؟ عمر اندک من و شما چه جایگاهی داره در این جهان بی‌کران؟ زندگی یک انسان دارای اهمّیت بیشتری هستش یا مفاهیم انتزاعی_ساختگی؟ چقدر می‌دونیم؟ بزار زندگی کنیم. چه کاریه آخه که بخوایم دست بیاریم در احوال این و اون.

نمایش اسپویل
۱ دی ۱۳۹۸ ۰۶:۴۰

جرویز همونطور که گفتین بارها از خط قرمز ها عبور کرده و اگه گلدن گلوبایی که قبلن مجریش بوده رو ببینین متوجه میشین اصلا براش مهم نیست و هرچی بخواد میگه و چند سال برگزار کننده های گلدن گلب اصن چون خیلی جنجالی میشد مراسم هی دعوتش میکردن بعدش دیگه فشار رو اونا هم زیاد شد دیگه نتونستن.در کل که اگر هم اجراش رو بگیرین عمرا از حرفاش کوتاه بیاد

نمایش اسپویل