news-background
news-background

اولین واکنش‌ منتقدان به فیلم‌های Little Women و Doctor Sleep

ستارگان «زنان کوچک» که شامل «سرشا رونان» و «تیموتی شلمی» می‌شوند، تمامی منتقدین را به تحسین واداشته‌اند.

 

یکی از فیلم‌های مدعی اسکار امسال درام پرستاره‌ی «زنان کوچک» (Little Women) به کارگردانی «گرتا گرویگ» است. سونی سرانجام اجازه‌ی نشر واکنش‌ها به اقتباس کارگردان «لیدی برد» از رمان «لوئیسا می الکات» را صادر کرده تا روشن شود که نسخه‌ی جدیدی سینمایی «زنان کوچک» در چندین بخش مدعی اسکار است.

رمان الکات تاکنون چندین بار برای سینما اقتباس شده، اما فیلم «گیلیان آرمسترانگ» در سال ۱۹۹۴ روایت کلاسیکی از داستان توصیف شده و در زمان اکران سه نامزدی اسکار از جمله بهترین بازیگر زن، بهترین طراحی لباس، و بهترین موسیقی متن را تصاحب کرده است.

به دنبال اکران «زنان کوچک» گرویگ در لس آنجلس، «جنل رایلی» نویسنده‌ی ورایتی پیش‌بینی کرد که «سرشا رونان» در سن ۲۵ سالگی چهارمین نامزدی اسکارش را کسب خواهد کرد. رونان که در «لیدی برد» گرویگ هم نقش‌آفرینی کرده و برای آن نامزد اسکار هم شده است. «کلیتون دیویس» می‌نویسد: «سرشا رونان این نقش را آسان جلوه می‌دهد و بار دیگر ثابت می‌کند که یکی از بااستعدادترین بازیگران زن شاغل است.» او در جایی دیگر نوشته است: «موسیقی «الکساندر دسپلا» بدون تردید نه تنها یکی از بهترین‌های امسال بلکه یکی از مهمترین دستاوردهای دوران آهنگسازی اوست.»

منتقدین از تمامی بازیگران فیلم ستایش کرده‌اند اما این «فلورنس پیو» ستاره‌ی «نیمه‌ی تابستان» (Midsommar) است که بیش از سایرین توجهات را به خود معطوف ساخته. «کایل بوچنان» منتقد نیویورک تایمز می‌نویسد: «او در نقش «ایمی» دلفریب و خنده‌دار است، شخصیتی که بیش از همه با تدابیر گرویگ برای ساختار قصه سازگار شده.»

فیلمنامه‌ی گرویگ رویکردی متفاوت به رمان الکات دارد و در داستان خطی او تغییراتی به وجود آورده است. در ابتدای داستان شخصیت‌های اصلی همگی به بزرگسالی رسیده‌اند و فیلم با استفاده از فلش‌بک‌ها ماجراهای خواهران مارچ را بازگو می‌کند. قمار گرویگ با روایت در نقدهای بسیاری ستایش شده است.

«کریس اوفالت» منتقد ایندی‌وایر نوشته است: «گرویگ این قصه را به شکلی خوشایند و قابل پیش‌بینی و گاهی به شکل تعمقی بزرگسالانه در مورد کودکی از آن خود می‌کند. دیدن رهایی او در نقش‌زدن این بوم بسیار رضایت‌بخش است.»

سونی «زنان کوچک» را روز کریسمس در آمریکا اکران می‌کند.

 

اولین واکنش‌ها به اقتباس سینمایی «مایک فلنگان» از رمان «دکتر اسلیپ» (Doctor Sleep) به نویسندگی «استیون کینگ» هم به شبکه‌های اجتماعی راه یافت. این فیلم که ۸ نوامبر (۱۸ آبان ماه) توسط برادران وارنر اکران می‌شود، دنباله‌ی برای فیلم «درخشش» (The Shining) به کارگردانی «استنلی کوبریک» خواهد بود و «یوان مک‌گرگور» در آن نقش دوران بزرگسالی دنی را بازی می‌کند. دنی سعی دارد یک زندگی معمولی برای خود بسازد و حوادث تلخ گذشته را به دست فراموشی بسپارد. در فیلم کوبریک، پدر دنی که نویسنده‌ای ناموفق بود با دیدن ارواح خیالی یا واقعی دیوانه می‌شود و با تبر به دنبال سلاخی کردن اعضای خانواده‌ی خود است.

دیگر بازیگران فیلم شامل «ربکا فرگوسن»، «کارل لامبلی» و «الکس اسو» می‌شوند. دنی بزرگسال با بازی مک‌گرگور با دیدن دختر جوانی که از توانایی‌های ذهنی شبیه به او برخوردار است ملاقات می‌کند. «اندرو دایس» نویسنده‌ی اسکرین رنت می‌گوید: «مایک فلنگان با «دکتر اسلیپ» بهترین لحظات آثار کوبریک و کینگ را در یک فیلم جای داده. بازی ربکا فوراً در ذهن حک می‌شود و یوان کاملاً از عهده‌ی نقش برمی‌آید.»

«جیکوب هال» منتقد اسلش‌فیلم می‌نویسد: «جسورانه‌ترین اقدام «مایک فلنگان» این است که حتی سعی نمی‌کند شبیه کوبریک باشد. او فیلمی به نام خود خلق کرده که رعب‌آور، پراحساس، و درنهایت خوش‌بینانه است. نه تنها دنباله‌ای برای «درخشش» که واکنشی به آن فیلم است، تلاشی برای پیوند زدن کینگ و کوبریک.»

«اسکات منزل» نویسنده‌ی وی‌ال‌ای می‌گوید: «دکتر اسلیپ بهترین اقتباس سینمایی از آثار «استیون کینگ» پس از «رهایی از شائوشنک» است. «مایک فلنگان» به شکلی بی‌نقص نوستالژی را با تنش، رازآلودگی، و تعلیق ترکیب می‌کند. تمامی بازیگران فوق‌العاده‌اند. فیلمی دارای چند لحظه‌ی غافلگیرکننده است که هواداران را به وجد خواهد آورد.»

«هدرفیس ویکسون» نویسنده‌ی «دیلی دد نیوز» نوشته است: «تا اینجا سالی بی‌نظیر برای اقتباس‌های سینمایی از آثار «استیون کینگ» بوده اما «دکتر اسلیپ» بهترین آن‌هاست. فیلم به اشکالی غیرمنتظره بیننده را به هیجان می‌آورد و احساساتی می‌کند. بازی «ربکا فرگوسن» دیوانه‌وار است. چه تجلیل باشکوهی از کوبریک و کنیگ.»

فلنگان پیش‌تر در مصاحبه‌هایش گفته بود با «دکتر اسلیپ» به عدم وجود جامپ اسکرها در آثار کوبریک ادای دین می‌کند. کارگردان می‌گوید: «ما از درس‌هایی که کوبریک به ما در مورد خلق یک اثر تریلر روانشناسانه آموخت استفاده کرده‌ایم.» فیلم فلنگان ۱۵۲ دقیقه یا ۲ ساعت و ۳۲ دقیقه خواهد بود. این مدت نه تنها «دکتر اسلیپ» را دومین فیلم طولانی اقتباس شده از آثار «استیون کنیگ» پس از «آن: بخش دو» می‌کند، بلکه به این ترتیب از ۱۴۶ دقیقه‌ی فیلم «درخشش» کوبریک هم فراتر می‌رود.

«برادران وارنر» فیلم «دکتر اسلیپ» را از ۳۰ اکتبر (۹ آبان ماه) در بازارهای خارجی و ۸ نوامبر در آمریکا اکران می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۵ بهمن ۱۳۹۸ ۱۳:۱۵

دکتر اسلیپ فوق العاده بود مخصوصا بازی مک‌گرگور و ربکا فرگوسن

نمایش اسپویل
۸ آبان ۱۳۹۸ ۱۸:۰۳

«با «دکتر اسلیپ» به عدم وجود جامپ اسکرها در آثار کوبریک ادای دین می‌کند» آقا من به این تز ادای احترام می کنم!!

نمایش اسپویل
۸ آبان ۱۳۹۸ ۰۲:۰۱

من فقط منتظرم خانوم اِما واتسون رو زودتر در این فیلم ببینم. فقط همین. با تشکر

نمایش اسپویل
۷ آبان ۱۳۹۸ ۱۸:۴۱

فلورنس پیو امسال بدون شک نامزدِ اسکاره...یا برای میدسامر یا برای لیتل وِمن...آینده خوبی هم داره چون واقعا با استعداده!

نمایش اسپویل