news-background
news-background

اولین نامزدی امی BBC در پنجاه سال گذشته با سریال Bodyguard

سریال «بادیگارد» (Bodyguard) به اولین سریال شبکه‌ی BBC تبدیل شد که در ۵۰ سال گذشته در بخش بهترین درام نامزد دریافت امی می‌شود. این تریلر که در آمریکا از طریق نت‌فلیکس روی ایر رفت، ابتدا در استودیوی شبکه‌ی ITV بریتانیا به تولید رسید.

در حالی که شبکه‌ی رقیب ITV در سال ۲۰۱۶ با فصل ششم سریال «داونتن ابی» در همین بخش نامزد شده و نت‌فلیکس هم با بازسازی «خانه‌ی پوشالی» (House of Cards) شبکه‌ی BBC نامزدی این بخش را دریافت کرده بود، اما BBC آخرین بار در سال ۱۹۷۲ و با سریال درام «الیزابت آر» با بازی «گلندا جکسون» که در آمریکا از شبکه‌ی PBS روی ایر رفت نامزد جایزه‌ در این شاخه شد. جالب اینکه در آن سال مینی سریال «شش همسر هنری هشتم» BBC هم که از CBS پخش شده بود نامزدی امی را دریافت کرد.

«جد مرکوریو» نویسنده‌ی «بادیگارد» هم در بخش بهترین نویسندگی سریال‌های درام نامزد امی شده است، با این حال، برخلاف آنچه پیش‌بینی می‌شد، «ریچارد مدن» ستاره‌ی سریال در میان نامزدهای بهترین بازیگری در سریال‌های درام جایی نداشت. او می‌توانست به اولین بازیگر اسکاتلندی تبدیل شود که در بیش از ۵۰ سال گذشته در این بخش نامزد می‌شود. هرچند «یوان مک‌گرگور»‌ با «فارگو» در بخش بهترین مینی‌سریال و «دیوید تننت» با صداپیشگی در سریال انیمیشن «جنگ ستارگان: جنگ‌های کلونی» نامزدی امی را تصاحب کرده‌اند، اما بازیگران اسکاتلندی از سال ۱۹۶۶ وقتی که «دیوید مک‌کالوم» با سریال «مردی از یو.ان.سی.ال.ای» برنده‌ی امی بهترین بازیگر مرد نقش اصلی شد، در این بخش صاحب جایزه نشده‌اند.

مدن ستاره‌ی سابق «بازی تاج‌وتخت» با «بادیگارد» در بخش بهترین بازیگر مرد سریال‌های درام جایزه‌ی گلدن گلوب را به خانه برده است. او در این شاخه با «جیسون بیتمن» از سریال «اوزارک»، «استیون جیمز» از سریال «بازگشت به خانه»، «بیلی پورتر» از «پوز» و «متیو رایس» از سریال «آمریکایی‌ها» رقابت کرد. انتظار می‌رود «بادیگارد» برای فصل دوم بازگردد، چرا که مرکوریو در مورد تمدید شدن سریال برای فصل جدید اظهار خوش‌بینی کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید