news-background
news-background

سریال‌هایی که در ماه مه ۲۰۱۹ منتظرشان هستیم

یک سوم از سال را پشت سر گذاشته‌ و وارد پنجمین ماه میلادی شده‌ایم. تعداد زیادی سریال موفق و ناموفق در ماه‌های گذشته به روی آنتن رفته‌اند. همچنین تعدادی سریال مهم هم فصل جدیدشان آغاز شده. بازی تاج و تخت هم فصل آخرش به نیمه رسیده و هیجان طرفداران را تا حد نهایی بالا برده.

از سوی دیگر، با اکران قسمت چهارم از فرنچایز اونجرز، به طور غیررسمی وارد فصل تابستانِ هالیوود شده‌ایم. سریال‌های تلویزیونی هم در این ماه رنگ و بوی تازه‌ای به خود می‌گیرند. مطابق ماه‌های گذشته، در این یادداشت برای شما تعدادی از مورد انتظارترین سریال‌های جدید را لیست کرده‌ایم. در ادامه نیز می‌توانید سریال‌های قدیمی که فصل جدید آن‌ها در این ماه می‌آید را ببینید.

شما علاقه‌مندانی که سریال‌های ماه‌های قبل را از دست داده‌اید، می‌توانید لیست ماه مارس و آوریل را در لینک‌های مربوطه مشاهده کنید.

 

۱. توکا و برتی (Tuca & Bertie)

شبکه: Netflix   تاریخ پخش: ۱ مه

این سریال انیمیشن کمدی، داستان دوستیِ بین دو پرنده‌ی زنِ سی ساله را روایت می‌کند که در یک آپارتمان زندگی می‌کنند. تیفانی هدیش در نقش توکا یک پرنده‌ی بیخیال و الی وونگ در نقش برتی یک پرنده‌ی استرسی به صداپیشگی پرداخته‌اند. این سریال که داستانش فوق‌العاده جذاب به نظر می‌رسد، از یک جنبه‌ی دیگر هم می‌تواند امیدوار کننده باشد: یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی آن رافائل باب وکسبرگ سازنده‌ی انیمشین پرطرفدار بوجک مرد اسبی است.

۲. برای من مرده (Dead To Me)

شبکه: Netflix   تاریخ پخش:۳ مه

یک سریال کمدی جدید از سرویس نتفلکیس که در آن کریستینا اپلگیت نقش زنی بیوه را بازی می‌کند که در پی حل پرونده‌ی مرگ شوهر سابقش است که در یک تصادف به قتل رسیده. لیندا کاردینلی که به تازگی اولین نقش اصلی خودش در سینما را تجربه کرده، در این سریال زنی خوش‌بین است که او هم به تازگی دچار فقدان شده. این دو در یک گروه پشتیبانی با هم ملاقات کرده و دوست می‌شوند. که این رفاقت مسیر متفاوتی به خودش می‌گیرد. این سریال که سازنده‌اش لیزا فلدمن (دو دختر ورشکسته (2 Broke Girls)) است یک کمدی سیاه اعتیادآور است که به نحوی عریان ماجراهای تلخ پیرامون فقدان عزیزان را نشان می‌دهد.

۳. شاهزاده‌ی اسپانیایی (The Spanish Princess)

شبکه: Starz   تاریخ پخش: ۵ مه

بعد از چند سریال کوتاه قرون وسطایی و قرن پانزدهمی، این سریال نگاهی به کاترینِ آراگون و اتحاد بین دو امپراطوری می‌اندازد. پایان دور از انتظار و زود هنگام ازدواج کاترین، سبب به پا خاستن یکی از بدنام‌ترین دیکتاتورها شد. سریالِ حاضر روایت‌گر داستان دسیسه‌چینی‌های مختلف و سرنوشت این امپراطوری‌هاست. این سریال هم مانند چند سریال دیگر شبکه استارز، بر اساس کتابی از فیلیپا گرگوری ساخته شد.

۴.  چرنوبیل (Chernobyl)

شبکه:HBO   تاریخ پخش: ۶ مه

تازه‌ترین سریال کوتاه شبکه معظم اچ‌بی‌او، روایت یه تراژدی در پنج قسمت است. نگاهی است به شرایط پیرامون یکی از بزرگ‌ترین فجایع زیست محیطی در تاریخ مکتوب. بیانگر چگونگی فروپاشی رآکتور هسته‌ای در نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل از دید کارکنان آن، متخصصانی که در پی کم کردنِ صدمات محیطی آن بودند و مقامات مسئولی که به دنبال کوچک نشان دادن اثرات آن اتفاق در مقیاس جهانی بودند. جرد هریس، امیلی واتسون و استالن اسکارسگارد از جمله بازیگران آن هستند.

۵. گزارش وضعیت (State Of The Union)

شبکه: Sundance TV   تاریخ پخش: ۶ مه

یک سریال کوتاه با مدت زمان کم، از شبکه‌ای که کم سریال اوریجینال می‌سازد، اما معمولا سریال‌هایش جاندار از آب درمی‌آید. سریال معرکه‌ی Rectify را از این شبکه در خاطر داریم. حالا سراغ یک ازدواج رفته که در حال از هم پاشیدن است. با بازیگرانی جذاب. کریس او داود و رزاموند پایک. این سریال که شامل ده قسمت می‌شود توسط استفن فیرز و نیک هورنبی نوشته و کارگردانی شده. هر قسمت هم ده دقیقه طول می‌کشد و از تاریخ 6 مه، پنج شبِ متوالی به صورت هر شب دو قسمت از این شبکه پخش می‌شود.

۶. کلپر (klepper)

شبکه:Comedy Central   تاریخ: ۹ مه

این جدیدترین پروژه‌ی جوردن کلپر در شبکه‌ی کامدی سنترال است. او بعد از آنکه از دیلی شو جدا شد، به سمت ساخت شوهای میدانی رفت و حالا در تجربه‌ی جدیدش با فعالان عرصه‌های مختلف همراه شده و سعی کرده با دوربینش بازتاب‌دهنده‌ی گروه‌های مختلف جامعه‌ی آمریکا باشد. ویدئویی از او که در حال نشان دادن گزارش رابرت مالر به هیلاری کلینتون بود، اخیرا در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد.

۷.  بهترینِ لس آنجلس (L.A’s Finest)

شبکه: Spectrum   تاریخ پخش: ۱۳ مه

اولین سریال اوریجینال شبکه‌ی اسپکتروم، درامی است که به نوعی اسپین آفی از فیلم محبوب «پسران بد» (Bad Boys) است. گابریل یونین نقشی که در قسمت دوم این فرنچایز بازی کرد را بار دیگر ایفا می‌کند. در کنار او جسیکا آلبا پس از چند سال کم‌فروغ در عرصه‌ی نمایش، حضور دارد. داستان سریال داستان دو زن است که درگیر ماجراهای جنایی مختلفی در شهر لس آنجلس می‌شوند.

۸. تبصره ۲۲ (Catch-22)

شبکه: Hulu   تاریخ پخش: ۱۷ مه

اقتباس جدیدی از رمان کلاسیک جوزف هلر مینی سریالی شش قسمتی است که از شبکه‌ی هولو پخش می‌شود. مهم‌ترین نکته‌ درباره‌ی این سریال، حضور جورج کلونی است. هم در پشت و هم در جلوی دوربین. او که یکی از کارگردانان این سریال است، در این سریال نقش مکمل را بازی می‌کند. نقش اصلی سریال بر عهده‌ی کریستوفر آبوت است که نقش مردی را بازی می‌کند که در زمان جنگ جهانی دوم با مشلاتی روبرو می‌شود. سایر بازیگران این سریال پرستاره، شامل کایل چندلر، هیو لوری می‌شود.

8. خون و گنجینه (Blood & Treasure)

شبکه: CBS   تاریخ پخش: ۲۱ مه

سریالی از شبکه‌ی سی‌بی‌اس است که طبق شنیده‌ها ترکیبی از ایندیانا جونز و مبارزه با شبکه‌های تروریسیِ جهانی است. سریالی با تم ماجراجویی که مناسب فصل تابستان است. نکته‌ی جذاب در مورد آن اینکه مارک وب کارگردان «500 روز سامر» (500 Days Of Summer) یکی از تهیه کنندگان اجرایی آن است.

۱۰. منطقه‌ی داغ (The Hot Zone)

شبکه: Nat Geo   تاریخ پخش: ۲۷ مه

بر اساس کتابی به همین نام که در سال ۱۹۹۴ منتشر شد، ساخته شده. این سریال به بررسی و پیگیری اولین مشاهده‌ی ویروس ابولا در ایالات متحده می‌پردازد. جولیانا مارگولیس در نقش دکتر نانسی جاکس به ایفای نقش می‌پردازد، یک پزشک ارتشی و محققی که تحقیقاتش پیرامون این بیماری، پایه و اساس کتاب پرفروش ریچارد پترسون شد. لیام کانینگهام، توفر گریس، جیمز دی آرکی و نواه امریش دیگر بازیگران این سریال هستند.

۱۱. فال نیک (Good Omens)

شبکه: آمازون پرایم   تریخ پخش: ۳۱ مه

مورد انتظار ترین سریال ماه مه، سریالی بر اساس کتاب محبوب نیل گیمن است. کتابی که سال 1990 آن را به همراه تری پراچت منتشر کرد. مایکل شین و دیوید تننت در این سریال نقش فرشته و شیطانی را بازی می‌کنند که با هم همکاری می‌کنند تا از ظهور ضدمسیح و آخرالزمان جلوگیری کنند. کارگردان آن داگلاس مک‌کنین است که سابقه‌ی کارگدرانی «داکتر هو» و «شرلاک» را در کارنامه دارد. سایر ستارگان خوش نام این سریال شامل فرانسیس مک دورماند ( به عنوان صدای خدا)، جان هم، بندیکت کامبربچ و برایان کاکس می‌شود.

۱۲. ددوود (Deadwood)

شبکه:HBO   تاریخ پخش: ۳۱ مه

درست است که این یکی سریال نیست، اما بر اساس یک سریال مشهور است. بعد از گذشت ۱۳ سال از اتمام پخش سریال محبوب شبکه‌ی اچ‌بی‌او، فیلمی تلویزیونی بر اساس آن پخش می‌شود که همان بازیگران اصلی در آن بازی می‌کنند. تیموتی اولیفانت و ایان مک شین با داستانی برگشته‌اند که به نظر می‌رسد محور آن جورج هرست باشد. مربوط به زمانی که داکوتای جنوبی در حال گسترش و پیشرفت بود.

۱۳. چیز مردابی (Swamp Thing)

شبکه: DC Universe   تاریخ پخش: ۳۱ مه

پس از گذشته سه دهه از پایان ماجراهای این شخصیت در کامیک‌های پرطرفدار آلن مور در دهه هشتاد، این موجود پر شاخ و برگ عجیب، سریال استریم خود را پیدا کرده. ماجراهای سریال در لوئیزیانا می‌گذرد و داستان زنی را بازگو می‌کند که به خانه برمی‌گردد و متوجه می‌شود که دوست دانشمندِ درگذشته‌اش ممکن است شکل جدیدی به خود گرفته باشد. لن وایزمن پایلوت این سریال را کارگردانی کرده و جیمز ون کارگردان پرطرفدار این روزها یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی آن است.

  در ادامه مهم‌ترین سریال‌هایی که فصل جدید آن‌ها در این ماه به روی آنتن می‌رود را مرور می‌کنیم:  

آی زامبی (Izombie)

فصل پنجم

شبکه: CW   تاریخ پخش: ۲ مه

لوسیفر (Lucifer)

فصل چهارم

شبکه: Fox - Netflix   تاریخ پخش: ۸ مه

ماموران شیلد (.Agents of S.H.I.E.L.D)

فصل ششم

شبکه: ABC   تاریخ پخش: ۱۰ مه

پیت آب زیرکاه (Sneaky pete)

فصل سوم

شبکه: Amazon   تاریخ پخش ۱۰ مه

باران (The Rain)

فصل دوم

شبکه: Netflix   تاریخ پخش: ۱۷ مه

دختره باید به دستش بیاره (She's Gotta Have It)

فصل دوم

شبکه: Netflix   تاریخ پخش: ۲۴ مه

قلمروی حیوانات (Animal Kingdom)

فصل چهارم

شبکه: TNT   تاریخ پخش: ۲۸ مه  

شما برای کدام سریال بیشتر اشتیاق دارید؟ منتظر چه سریال‌هایی هستید؟ نظراتتان را بنویسید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۵۳

من که فقط منتظر good omens هستم اونم بخاطر موضوع و تریلر و داستان جذابیه که توی اسپویل نوشتید

نمایش اسپویل
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۲۳:۱۰

big little lises رو جا انداختید ؟!

نمایش اسپویل
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۲۳:۲۰

فصل دوم این سریال ۹ ژوئن پخش میشه.

نمایش اسپویل
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۹:۲۳

یعنی میخوام بگم همه سریالا دارن میان، ولی ریک و مورتی تازه آخر امسال زمان پخشش مشخص میشه. فقط فاک، فاااااااااااااااااااااااک.

نمایش اسپویل