news-background
news-background

۱۸ سریال جدید جذابی که در ماه مارس منتظرشان هستیم

به ماه مارس رسیده‌ایم و بعد از اتمام فصل جوایز سینمایی با مراسم اسکار، دوباره چشم‌ها به تلویزیون خیره شده تا ببینیم تلویزیونی‌ها چه آشی برایمان پخته‌اند. در واقع از این ماه، دست‌ اندرکاران تلویزیونی که گوشه چشمی به جوایز امی دارند، پخش سریال‌های مهم و مستعد جوایزِ خود را آغاز می‌کنند. سریال‌های که قرار است مورد توجه مردم و رسانه‌ها قرار بگیرند. این بازه‌ی چند ماهه بین پایان فصل جوایز سینمایی و آغاز فصل بلاک‌باسترها، بهترین زمان برای ارائه‌ی برنامه‌های تلویزیونی است. امسال هم مانند سال‌های گذشته بلکه هم بیشتر، سریال‌های جذاب در این ماه برای تماشا داریم. در همه شکل و با تنوع فراوان! این شما و این لیست هجده عدد از سریال‌هایی که بیشترین جذابیت را دارند:

 

۱. بیوه (Widow)

تاریخ پخش: ۱ مارس، شبکه: Amazon Prime Video

کیت بکینسل در این سریال نقش زنی را بازی می‌کند که سال‌ها بعد از اعلام مرگ شوهرش در یک سانحه‌ی هوایی، به دنبال جواب سوال‌هایش می‌گردد. اشتیاق او برای زنده پیدا کردن شوهرش او را از خانه دور می‌کند و به کشور‌هایی نظیر ولز، هلند و جمهوری دموکراتیک کنگو می‌کشاند. سایر بازیگران سریال شامل چارلز دنس، الافور داری الافسن، الکس کینگستون، و جکی آیدو می‌شود.

۲. ترکِ نورلند (Leaving Neverland)

 تاریخ پخش: ۳ مارس، شبکه: HBO

جنجالی‌ترین و احتمالا یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین مستند‌های سال تا به اینجا. مستندی ساخته‌ی دن رید که فیلمی ۴ ساعته درباره‌ی جیمی سیفچانک و وید رابسون است، که در آن تجربیاتشان را در مزرعه‌ی نورلندِ مایکل جکسن بیان می‌کنند. این دو مرد، که هر دو در آن زمان خردسال بودند، در مصاحبه‌شان به شرح جزئیات رفتار اسطوره‌ی فقید موسیقی پاپ می‌پردازند. طبق گفته‌ی منتقدانی که فیلم به دستشان رسیده، این مستند و تصاویر و مصاحبه‌ها، در اثبات اتهامات، قانع‌کننده به نظر می‌رسد.

۳. آخرت (After Life)

تاریخ پخش: ۸ مارس، شبکه: Netflix

ریکی جرویس در این سریال کمدی نقش اصلی را بازی می‌کند که این خبری اشتیاق‌برانگیز است. گرچه همکاری‌های ریکی جرویس با نت‌فلکیس تا به الان آن‌چنان که انتظار می‌رفته خوب از آب درنیامده‌اند. اما به هر حال جرویس طرفداران خودش را دارد و البته با استعدادش می‌توان هم‌چنان به او امیدوار بود. به ویژه که خلاصه‌ی داستان هم جذاب به نظر می‌رسد. تونی که جرویس نقشش را بازی می‌کند، مردی است که بعد از اینکه به شکلی غیرمنتظره همسرش را از دست داده، شخصیتش از یک آدم مهربان و درستکار به یک فرد پررو و روی اعصاب تبدیل شده. و بالاخره اینکه او در این سریال بعد از تجربه‌ی موفق «درک» مجددا با کری گادلیمن هم‌بازی شده.

۴. پرونده‌ی محکومیت ادنان سید (The Case Against Adnan Syed)

تاریخ پخش: ۱۰ مارس، شبکه: HBO

در سال ۱۹۹۹ دختری ۱۸ ساله در بالتیمور به قتل رسید و دوست‌پسر سابقش به اتهام قتل محاکمه شد. این داستان در این سال‌ها با پادکست معروفِ «سریال» بر سر زبان‌ها افتاده. طبق شنیده‌ها داستان مستند اچ‌بی‌او در واقع از جایی آغاز می‌شود که پادکست مورد اشاره پایان یافته بود. داستان را دنبال می‌کند و به دنبال شواهدی می‌گردد که بتواند دوباره پرونده را به جریان بیندازد. کارگردان و تهیه‌کننده‌ی سریال، امی برگ است که پیش از این نامزد جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم مستند در سال ۲۰۰۷ شده بود.

۵. آخرالزمان حالا (Now Apocalypse)

تاریخ انتشار: ۱۰ مارس، شبکه: Starz

همه‌ی ما به نوعی نگران پایانِ دنیا هستیم. یولیسیس، شخصیت اصلی سریال تازه‌ی شبکه‌ی استارز، با بازی اوان جوگیا، رویاهایی می‌بیند که خبر از اتفاقات ناگوار و شوم می‌دهند. رویاهایی که نمی‌داند دلیلش مصرف مواد مخدر است یا نه. اما زنگ خطر را برای او به صدا درمی‌آورد. گرگ اراکی خالق این سریال کمدی است. خود او کارگردانی هر ۱۰ قسمت این سریال را بر عهده دارد و فیلمنامه‌ی آن را به همراه کارلی سیورتینو مجری «اسلوتور» نوشته. یک نکته‌ی جذابِ اضافه اینکه ممکن است سر و کله‌ی موجودات فضایی هم در سریال پیدا شود.

۶. بترکون چارلی (Turn Up Charlie)

تاریخ پخش: ۱۵ مارس، شبکه: Netflix

ادریس البا در این سریال نقش یک دی‌جی را بازی می‌کند. ظاهرا او همه‌کاره‌ی این سریال است. هم خالق و تهیه‌کننده‌ی سریال و هم بازیگر نقش اصلی. برای البا بهتر از این نمی‌شود. او در جلوی دوربین کاری را انجام می‌دهد که همیشه آرزویش را داشته: بازیگری و دی‌جی بودن! تصور دیدن البا به عنوان یک دی‌جی که هد می‌زند واقعا جذاب است. داستان سریال از جایی آغاز می‌شود که او باید از دختر دوستش پرستاری کند و این اتفاق مسئولیت‌های جدیدی برای او به همراه دارد که آغاز ماجرایی تازه در مسیر موفقیت برای اوست.

۷. عشق، مرگ و روبات‌ (Love, Death & Robots)

تاریخ پخش: ۱۵ مارس، شبکه: Netflix

یک سریال انیمیشن داستانی ۱۸ قسمته، حاصل همکاری دیوید فینچر و تیم میلر (کارگردان ددپول) که هر قسمت آن بین ۵ تا ۱۵ دقیقه است. بدون شک اسم فینچر و میلر این سریال را به مهم‌ترین و موردانتظارترین سریال این ماه بدل می‌کند. علاوه بر اسامی گفته شده، جنیفر میلر و جاش دانن (شکارچی ذهن) هم در این سریال همکاری کرده‌اند. ژانر سریال فانتزی، علمی تخیلی، دلهره‌آور و کمدی اعلام شده و قابل پیش‌بینی است که مناسب کودکان نباشد. و بر اساس تیزر جذابی که از آن پخش شده، هر قسمت نه‌تنها داستان متفاوتی دارد که سبک متحرک‌سازی آن هم متفاوت است. و پر از محتوای خشن و مربوط به بزرگسالان است.

۸. شریل (Shrill)

تاریخ پخش: ۱۵ مارس، شبکه: Hulu

آیدی برایانت در این سریال که اقتباسی از خاطرات لیندی وست با همین نام است نقش اصلی را بازی می‌کند. در خلاصه‌ی داستانِ این سریال کمدیِ 6 قسمتی اینطور آمده: زنی به دنبال تغییر زندگی‌اش بدون تغییر در بدنش است. سریال پیش از انتشارش از سرویس هولو، در جشنواره‌ی SXSW سال ۲۰۱۹ رونمایی می‌شود. تهیه‌کنندگان سریال الیزابت بنکس و لورن مایکلز (تهیه‌کننده‌ی شوی Saturday Night Live) هستند از سایر بازیگران می‌توان به جان کمرون میچل، لولی ادپوف و جولیت سویینی اشاره کرد.

۹. گیر (The Fix)

تاریخ پخش: ۱۸ مارس، شبکه: ABC

یک دادستان در پرونده‌ای مهم علیه یک سرگرمی‌ساز معروف می‌بازد. اگر این داستان آشنا به نظر می‌رسد، بد نیست بدانید که مارشا کلارک (دادستان پرونده‌ی او. جی. سیمپسون) تهیه‌کننده‌ی آن است. مدتی بعد از این شکست، خبر می‌رسد همان فرد دوباره در جرم دیگری پایش به پرونده باز شده و دادستان قصه دوباره برای پیگرد قانونی او وارد عمل می‌شود. رابین تیونی و ادویل آکینویه آباجه در این سریالِ ۱۰ قسمتی به ایفای نقش می‌پردازند.

۱۰. دهکده (The Village)

تاریخ پخش: ۱۹ مارس، شبکه: NBC

خالق این سریال مایک دنیلز، نویسنده‌ی سریال پرطرفدار «پسران هرج و مرج» است. سریال با محوریت ساکنان یک ساختمان در بروکلین پیش می‌رود. همسایه‌ها دست به دست هم می‌دهند و با هم یک پیوند عاطفی برقرار می‌کنند تا با کمک همدیگر بتوانند از سختی‌ها و چالش‌های زندگی به سلامت عبور کنند. لورین توسین در کنار مایکلا مک مانوس، وارن کریتس و فرانکی فیسون در این سریال به ایفای نقش می‌پردازد.

۱۱. اقدام (The Act)

تاریخ پخش: ۲۰ مارس، شبکه: Hulu

این سریال هشت قسمتی بر اساس مقاله‌ای به قلم میشله دین در بازفید، داستانِ واقعیِ ماجراهای هولناکِ یک رابطه‌ی منحصر به فرد مادر و دخترانه را دنبال می‌کند. جویی کنیگ نقش جیپسی بلانچارد را بازی می‌کند که مادرش با بازی پاتریشیا آرکت او را مسموم می‌کند تا کنار خودش نگه دارد. لاوری دی کلمونت تونره که اخیرا در ساندس ۲۰۱۹ اولین فیلمش به نام موستانگ را به نمایش درآورد کارگردانی چند قسمت را بر عهده دارد. گفته می‌شود که سریال در فصول بعدی با داستان‌های جنایی تازه‌ای بر‌می‌گردد. از دیگر بازیگران این فصل سریال می‌توان کلوئی سوینی و آنا سوفیا راب را نام برد.

۱۲. دروغ‌گوهای کوچک زیبا: کمال‌گرایان (Pretty Little Liars: The Perfectionists)

تاریخ پخش: ۲۰ مارس، شبکه: Freeform

کمی بیشتر از یک سال و نیم از پایان سریال «دروغ‌گوهای کوچک زیبا» به عنوان یکی از سریال‌های پرچم‌دار شبکه‌ی فری‌فورم می‌گذرد. حالا این دومین اسپین‌آف این سریال است (بعد از سریال «ریونزوود» محصول سال ۲۰۱۳). که به نظر می‌رسد تعدادی از شخصیت‌های سریال را برگردانده و ماجراهای آن‌ها بعد از رخ دادنِ یک مرگ مرموز دیگر را روایت می‌کند. خالق اصلی سریال آی. مارلن کینگ هم با آن برگشته و دو قسمت اول این سریال ۱۰ قسمتی را به نگارش درآورده.

۱۳. جنایت دهلی (Delhi Crime)

تاریخ پخش: ۲۲ مارس، شبکه: Netflix

دو قسمت اول آن در ساندنس امسال (با نام اولیه داستان جنایی دهلی) رونمایی شد و توجه‌ها را به خود جلب کرد. ریتم تند و اعتیادآور آن به همراه توجه زیادش به جزئیات از نکات پررنگ سریال است. سریال بر اساس ماجرایی واقعی ساخته شده و یک جنایت فجیع در شهر دهلی و اقدامات پلیس در پی آن را دنبال می‌کند. و البته در لابه‌لای داستان وارد درونیات ذهن شخصیت اصلی با بازی شفالی شاه می‌شود. نکته‌ی مهم اینکه این سریال مملو از صحنه‌ها و اتفاقات خشن است که با جزئیات نمایش داده می‌شود و تماشای آن برای همه‌ی افراد مناسب نیست.

۱۴. مسیر میلیون دلاری (Million Dollar Mile)

تاریخ پخش: ۲۷ مارس، شبکه: CBS

یک سریال رقابتی جدید به خیل عظیم برنامه‌های مسابقه‌ای اخیر تلویزیون پیوسته. مسابقاتی که آمادگی بدنی شرکت‌کنندگان را محک می‌زنند. تیم تیبو بازیکن سابق لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکایی مجری این برنامه است. شرکت‌کنندگان ورزشکارِ این مسابقه باید از پسِ مراحل و موانع فوق‌العاده سخت و ماموریت‌های دشوار بربیایند تا جایزه‌ی عظیم میلیون دلاریِ آن را از آن خود کنند. موانعی که در یکی از مراحل شامل ورزشکاران سنگین وزنی می‌شود که باید جلوی شرکت‌کنندگان را بگیرند.

۱۵. درون سایه‌ها چه می‌کنیم (What Do We Do In The Shadows)

تاریخ پخش: ۲۷ مارس، شبکه: FX

تایکا وایتیتی و جیماین کلمنت اقتباسی از فیلم ماکیومنتری (شبه مستند) موفق و زیبای خودشان به همین نام محصول سال ۲۰۱۴ را به تلویزیون می‌آورند. این سریال کمدیِ ۱۰ قسمتی درباره‌ی خون‌آشام‌هایی است که در زمان حال زندگی می‌کنند. مکان وقوع داستان از نیوزیلند (محل وقوع داستان فیلم) خارج شده و در در استتن آیلند (نیویورک) رخ می‌دهد. خون‌آشام‌های داستان در زندگی معاصر باید با مشکلات دست و پنجه نرم کنند و زندگی مسالمت‌آمیزی با ساکنان منطقه در پیش بگیرند. که با توجه به ویژگی‌هایشان (که شامل مکیدن خون افراد می‌شود) این ماموریت بسیار دشوار است. مت بری، کیوان نواک، هاروی گیلن و ناتازیا دیمتریو از بازیگران این سریال اند.

۱۶. بارِ ابی (Abby’s)

تاریخ پخش:۲۸ مارس، شبکه: NBC

اَبی زن جوانی است که در حیاط خلوتِ خانه‌ خود یک بارِ غیرقانونی و بدون مجوز باز می‌کند و نوشیدنی‌های ارزان می‌فروشد. این مکان که Abby’s نام می‌گیرد محل تجمع افراد خاص و جالبی می‌شود و ماجراهایی خنده‌دار به وجود می‌آید. سریال یک کمدی موقعیتِ چند دوربینه است. و بیشتر وقایع داستان در این بار اتفاق می‌افتند. خالق سریال جاش ملموت و تهیه‌کننده‌ی اجرایی آن مایکل شور است. ناتالی مورالز نقش ابی را بازی می‌کند و نیل فلین و نلسون فرانکلین از دیگر بازیگران آن هستند.

۱۷. آتشنشانیِ تاکوما (Tacoma FD)

تاریخ پخش: ۲۸ مارس، شبکه: truTV

کوین هفرنان و استیو لم خالق و ستاره‌های این کمدی جدید شبکه‌ی ترو تیوی هستند که در یک مرکز آتشنشانی در سواحل شمال غربی اتفاق می‌افتد. در این سریال با آتشنشانانی سر و کار داریم که در هنگام فراغت برای فرار از بی‌کاری، سراغ تفریحات جدید می‌روند و رقابت‌های جالب و خلاقانه بین خودشان برگزار می‌کنند. سایر بازیگران اصلی سریال شامل یوجین کوردرو، مارکوس هندرسن، گابریل هوگان، و هسی هریسون می‌شود.

۱۸. هانا (Hanna)

تاریخ پخش: ۲۹ مارس، شبکه: Amazon

سریال هانا اقتباسی از فیلم موفق جو رایت با همین نام محصول سال ۲۰۱۱ با بازی سرشا رونان است که توسط آمازون ساخته شده و خالق آن نویسنده‌ی فیلم اصلی دیوید فار است. (فار همچنین در  پشت صحنه‌ی سریال اقتباسی موفق «مدیر شیفت شب» فعالیت می‌کرد.) در این سریال با دختری همراه می‌شویم که پدرش به تنهایی او را در جنگل بزرگ کرده و از او یک شخصیت مبارز با مهارت‌های فوق‌العاده ساخته. ازمی کرید مایلز نقش شخصیت اصلی این سریال هشت قسمته را بازی می‌کند و از دیگر بازیگران آن از جوئل کینمن در نقش اریک پدر هانا و میریل انوس در نقش ماریسا مامور CIA و دشمن اصلی هانا می‌توان نام برد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۰:۵۳

30نما. کاش هر ماه سریال هایی که قرار هست فصل جدید ازشون بیاد رو جلوتر معرفی کنی.

نمایش اسپویل
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۲:۱۴

خیلی عالی میشه که کلا یه بخش معرفی فیلم و سریال اضاف بشه عالی میشه بنظرم

نمایش اسپویل
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ۱۸:۴۸

American Gods ?

نمایش اسپویل
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ۲۳:۴۳

مارس رو بیخیال عجب ماهی بشه اپریل هم فصل اخر got میاد هم avengers 4 ???

نمایش اسپویل